AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.197

325i -88 Annonsen på börsen

Sida 1 av 2
ta
19
taximaan
318iS -93
Länk

Någon känner till den bilen och vet något som vore bra för en köpare att veta? Priset, högt eller bra?

Tack på förhand!
Lundqvisten
Mycket välvårdad såväl invändigt som utvändigt: Detta tycker jag säger en hel del? Kolla på insidan av bilen, det är ett stort fult hål i skinnklädseln på sidan av ryggen, skinnet ser allmänt torrt och sprucket ut, de bakre nackstöden ser ut att vara i tyg? Hela bilen ser fuskigt omlackad ut (mkt grovkornig) Kan vara en riktig "Spackelbulle" (Jag kan även ha totalt fel)
Det jag kan säga med säkerhet är att den absolut ej är välvårdad inuti.

Jag skulle bjussa max 15.000:-
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Men vänta nu, det är ju faktiskt en 18 år gammal bruksbil, så med tanke på det får man väl ändå säga att inredningen ser välvårdad ut? Hur lacken är har i alla fall jag svårt att yttra mig om efter att ha sett dessa bilder. Bilen är nog värd att kolla på, men priset är i överkant på denna bil. Hade det varit orginalskick med stora M-paketet hade det kunnat vara ok. 35-37.000 kr funkar.

Mr C
Lundqvisten
Det finns betydlgt fräshare E36;or för de: 35.000:-
Carl Adam Andersén
Eller köpa en cab och få typ 5 papp över till bensin

Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Tycker det är omöjligt att få en uppfattning om skicket på dessa dåliga bilder. Sen är priset för högt satt på en ikke M utrustad bil, hade det var stora M paketet hade jag förstått.

Och dessa börjar bli mer eftertraktade än e36orna verkar det som :) var ju en 325im ute på blocket för ca 2 veckor sedan för 45 tusen den var borta på 4 dagar :D
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hur man kan med säkerhet påstå att skinnet är torrt och att det finns ett STORT hål på skinnklädseln genom att titta på de småsuddiga bilderna i 425x319 pixlar, är för mig obegripligt...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
"Det finns betydlgt fräshare E36or för de: 35.000:-"

Om de nu finns det. Vad spelar det för roll?
Vill man ha en E30 köper man väl en E30, inte något annat. Sen hur priset och skicket är på just den här bilen har jag ingen koll på.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Lundqvisten snälla blanda inte in e 36 i diskussionen, tror säkert taximaan är mer sugen på en fin e30 med all förståelse.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Lundqvisten
Om jag själv letade bil idag, då skulle jag nog ej satsa mina slantar på en gammal E30. (inget illa sagt om E30 en helt underbar bil) Men tyvärr så finns det knappast några tillgängliga exemplar kvar som ej är anfrätta av rost. Bilmodellen är helt enkelt för gammal, och skall man få loss en E30 i "Mint Condition" så får man nog punga ut med ca: 55-75.000:- (eller mer)

Såg förresten en orig E30 320iM 1988. Totalt fullutrustad, aldrig vinterkörd, två ägare, bilen var 110% Mint, Pris:99.000:- Och då var det endast en 320iM. Den var dessutom entusiastförsäkrad till 110.000:- Kul när man får se sådana exemplar, den såg precis ny ut. Tror knappast att någon nappar på det otroliga priset.
Carl Adam Andersén
Kan ingen förklara för mig varför ni hellre betalar mer för en 325a med tak än utan ?

Lundqvisten
Om du frågar mig så undviker jag alla cabbar p.g.a att de påstås vara ostabila i karossen, samt att cabben möglar och att de även läcker in vatten.
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Jag svarade på denna tråden men inlägget är borta nu? Raderar moderatorerna inlägg utan att säga nått före eller maila eller liknande? sen stod det inget dumt i inlägget heller?

iaf det jag skrev var att Lundqvisten nu är nog inte taximaan intresserad av att veta att du tycker E30 är fel bil att köpa utan han är nog inställd på E30 som det verkar.

Sen så verkar ju faktiskt en fin E30 325iM idag vara mer värd än en fin 325iM E36 :)
Men jag håller med överstående talare att varför inte handla en Cab istället den håller nog priset bra också sen är ju inte bilen i annonsen ovan en iM :/
Carl Adam Andersén
E30 caben e förstärkt och min cab möglade aldrig så jag e din personlige mythbuster på den punkten :) Läcker in vatten kan de dock göra men en hardtop är inte direkt dyr...

ta
19
taximaan
318iS -93
Håller helt med Daniel.F...

Håll e36 utanför, jag vill inte ha en sån.

e30 för man vill! (förlåt till berörd med den signaturen)
svintoleffe
Det som gör att man inte vill ha en cab, är ju för at dom har lätt för sig att ta in vatten, om man kör med högtryck på bilen.
Sen så är dom så satans tunga ochså, därför köper man ej cab.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det var mycket myter om cab här! De möglar inte! Läcker de in vatten är det något fel, min läckte inte när caben var hel, och den var rätt vridstyv och så satans tung var den inte! Den vägde ca 100 kg mer en vanligt E30.

Och att hitta en fräsh cab för 30-35 tvivlar jag starkt på!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visst kan man få en del för en E30 325i, men då ska den vara i klanderfritt skick och ingen ren bruksbil.
Jag var och kollade på en 325i 4dr -88 i Malmö i vintras. Royalblå, 16300 mil, servicebok, få ägare och dessutom svensksåld. Nya koni-dämpare runtom (icke sänkt) och 15" BBS Krysseker Split. I övrigt original i fint exteriört såväl som interiört skick. En av de finare E30s jag sett utan tvekan. 25tkr kom vi fram till med säljaren var rimligt för den med tanke på att kamremmen behövde bytas, vilket får ses som ett OK köp.
Sen att det finns folk som tycks vara villiga att betala vad som helst för en bruksad E30 325, det får stå för dem. :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Bilen hör hemma i staden där jag bor och jag måste säga att den verkar vara i väldigt välvårdat skick(har aldrig sett den skitig) och ser väldigt bra ut...
sen om den är värd pengarna kan jag inte uttala mig om och det kan nog ingen som inte granskat och provkört den...

Mvh Andreas
parolof
En cabriolet är ju en njutning att åka med , sen om det droppar in lite vatten eller inte med suffletten uppe är ovidkommande, min MGB's sufflett är lååångt ifrån tät så den får man tvätta försiktigt, det stänker även in när det regnar, men man är väl viking;-)
Carl Adam Andersén
paralof:Coolt har du du en sån! Har en vanligt GT 67a, fast där läcker det in endå vid fönster :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.