|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tja allihopa!i dag höjde Statoil bensinpriset igen!!!alla följer väl efter som vanligt! men börjar lite smått hata våra politiker!!!nu får dom fan sänka skatten.......... var tvungen o skriva av mig lite! MvH Micke | |
| Life is a bitch than you die | |
|
then ;-) Jo, alltid är det någon kostnad som sticker ut. Fråga villaägarna vad största posten var runt 1992, garanterat inte bensinen. :-) |
|
|
Stente: haha satt faktiskt o funderade på det där. 7 år sen jag läste engelska... När man pratar hör man ju ingen skillnad på then och than! =) |
|
| I såfall pratar du ganska rolig engelska | |
|
Stavros: "Life is a bitch then you marry one" menar du väl?:-) |
|
| "Life is a bitch - and I'm out of money" ...på tal om tråden. | |
|
starkid: bah, det är ingen som lyssnar på mig ändå så... =) |
|
|
Roligt när vuxet folk förstår tråden!!den handla om bensinhöjning!!!O Inte Engelskalektion,,,,,,,,,,,,, |
|
|
Jag tyckte iofs inte att ditt inlägg gav speciellt mycket mer än ett konstaterande utifrån dina egna perspektiv. "Hata våra politiker" och "nu får dom fan sänka skatten" är kommentarer som jag tror är svårt att starta en debatt med (om inte någon annan hakar på med ett lite fylligare ställningstagande och förslag till konkreta åtgärder). |
|
|
svenne540: Å jag svarade med ett konstaterande. Dock på inkorrekt engelska. :) Och ja jag tankade nyss för 10:80 kr/l. Surt men nödvändigt. |
|
|
Tankade firmabilen för 11:08 idag, snacka om att jag är glad att det inte var min egen. Billigaste soppan här i Östersund ligger på 10:79 idag. Och av det är över 7 kronor skatt... "Livet: först suger det och sen blir det värre." |
|
| Undrar just om etanolen fortfarande kostar 6,90 på ST1. Isf blir det till att testa med 20% iblandning den här gången. | |
|
Var i Enköping i helgen,och där verkar dom inte ha märkt att bensinen gått upp..va inte en ända mack som hade ett bensinpris över 10:-/litern. Tankade på jet för 9.39:-/litern!! Är fusk att vissa städer har denna förmån... |
|
|
tankade min i veckan, 10.19kr/litern... för DIESEL!! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Kör vår tds på "gasolja" från en fiskebåt, en variant på diesel, Byter bränslefilter ofta och polerar bakluckan ännu mera. Men gratis är gott. Hoppas inte pumpen rasar bara... | |
Njuren |
amen plis. antingen e ni snåla eller fattiga. Höjs priset 80 öre per liter o ni tankar full tank säg 70liter så får ni betala otroliga (HÅLL I ER NU) : 56 KR mer per tank! ärligt, det e en birra mindre på baren eller en pizza mindre på bakfyllan....... Iofs så har ja inte kollat era profiler fall ni e pensionärer, då får ni ursäkta mig ;-) BMW - i nöd och lust? |
|
Tycker också att debatten går i överhand ibland, så sjuka höjningar pratar vi inte om. Ser man till övriga europa så är inte sverige onomrmalt dyrt. Kan inte listan på samtliga länder men var nere i Italien nyligen och där var bensinen inte billigare än i sverige. Men visst kör man upp en tank om dagen utan att det är något man kan få avdrag på då kanske det svider. |
|
|
Har för mig att vi låg 5-6 i Europa på bensinpriset... Det lär aldrig ske en skattesänkning på bensin, det är bara att inse faktum och sluta drömma. |
|
|
Vassego: Länk *BAWORAK* |
|
|
USA mfl storkonsumerande länder måste höja sitt pris på bränsle, så att den överdrivna efterfrågan sänks. Först då kommer humanare priser råda i övriga världen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.