|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
kika på: Länk | |
| Oj oj oj det var billigt! | |
|
du vill inte köpa den bilen, mätarställningen stämmer inte. |
|
| Jag tycker det osar katt när varken namn eller regnummer är utsatt i annonsen! | |
| exklusiva nyimporterade bilar som säljs till ett sjujäkla pris, där ringer allt för många varningsklockor utan att man sett bilen i verkligheten. | |
| då e denna biligare Länk för runt 330 tusen | |
|
evers: har du varit och kikat på den? Tycker oxå att det verkar för billigt för en 03:a med den mätarställningen. |
|
|
Mitt råd till dig skit i mätaren gå kolla på den provkör den tycker om fanskapet köp den och skit vad alla andra inklusiv mig ge dig för råd.För att om den är backad på ett proffsigt sätt så kommer ingen att kunna se det.Du kommer att märka om det e nåt att ha eller inte.Vi måste alltid ha nåt att säga om vi är alldrig nöjda.Bilen är för dyr bilen är för billig osv.... ps:lycka till |
|
Evol-79 |
Hur blir det med service intervall etc, om du inte känner mätarställningen. Varför överhuvudtaget sponsra fifflar branschen genom att spela efter deras regler? En annan fråga man kan ställa sig: Är mäterställningen det enda som manipulerats? |
|
bilen har minst rullat 8-9000 mil. import för ca 1 månad sen. Vid senaste verkstadsbesöket i tyskland i aug -04 så hade bilen gått närmare 7500 mil.. synd men knapopast oväntat, annars hade den stått i mitt garage redan... Detta är alltså kollat av mej via chassinr mot bmw tyskland. Den är allstå skruvad en bra bit och serviceboken förfalskad.. Mvh Evers |
|
|
Akilles, Är det du som säljer bilen eller? /RS2 |
|
|
Akilles. Tycker du är helt fel ute... Man vet ju inte vad som mer kan vara fel på bilen då ju om inte mätaren stämmer... Köp inte bilar som är fifflade om det är uppenbart. Mvh Oberg |
|
|
En M3 är väl knappast bilen man vill köpa med tveksam mätarställning. BMW lär ju neka garantiåtaganden då dom ser att bilen är skruvad och det har ju varit en del saker som bytts på dessa bilar... ___ //Ulf |
|
hampe m3 |
lycka till nu Akilles, att sälja bilen, för det är väll din, med tanke på ditt igenomtänckta mail.. |
|
Akilles skrev: "För att om den är backad på ett proffsigt sätt så kommer ingen att kunna se det" Det var det dummaste jag någonsin läst. Bedrägeri blir väl inte mindre fel bara för att man gjort det på ett "proffsigt" sätt? Själv skulle jag aldrig köpa nyimporterat av en privatperson som inte vill berätta vad han/hon heter. Åk till Tyskland själv och hämta hem ett fint ex med väldokumenterad historia i stället! |
|
|
Nej det är inte jag som ska sälja bilen men den dagen jag går och köper en sprillan ny bil då kan jag vara säker på att den är inte skruvad annars fins alltid den risken.Därför tycker jag att om man tycker om bilen så ska man köpa den då menade jag allmänt och mitt svar till dig Tretretti då ska du väll skylla på den dummaste person som skrev lagen eller??? och till hampe jag har importerat en som tog mig 2 dagar att sälja och den var betydligt dyrare än denna.jag hadde den i en annons här. PS:jag trodde att bilen var svensksåld!!! |
|
|
Vem som helst fattar väl att den är skruvad... Kolla bara på bilderna på Powerbörsen. Den som får en bromspedal att se ut så på 3.000 mil bromsar alldeles för mycket. Länk Och vilket säljare lägger ut en sådan bild? |
|
|
Ingen som kan lägga ut regnumret? Jag kan tänka mig att köpa en liknande kärra om några år och vill inte köpa detta skruvade exemplar av misstag! Har funderat på att fixa en webbsida där man kan registrera kända skruvade bilar, typ "milregistret". Folk som håller på med bedrägerier av detta slag har jag ingen som helst sympati för, att hänga ut regnummer och chassinummer på sådana bilar gör jag gärna. Observera att man ska veta med 100% säkerhet att bilen är skruvad ... |
|
|
evers: tack för infon. Nu slipper jag kolla själv och komma fram till att den var skruvad. Något som jag misstänkte med det priset. Så synd att det ska fuskas så med mätare på import-BMW. Känns som en Svensksåld är enda allternativet. Tack för all hjälp alla. |
|
|
Det finns många fina M-bilar med ärlig mätarställning som är importerade, köpte precis en... Men ett tips, be säljaren om papper på mätarställningen eller ring service verkstaden som bilen varit på service hos. Vill du vara riktigt säker på att slippa problem så köp hos handlare med garanti. //Sibbe |
|
Evol-79 |
tror även att de firmor som fifflar lämnar "garanti" på mätarställningen. Enda sättet att ta reda på milen verkar vara att tillsätta en utredning och tala med alla tidigare ägare och verkstäder i såväl sverige som tyskland. Eller köpa en ny, men de blir något dyrare... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.