|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Lundqvisten |
Koppla ur batteriet över natten så att boxen "Nollar sig" sedan startar den. (förhoppningsvis) kan även vara batteriet som behöver laddas.(även fast startmotorn snurrar) Det är känsliga små liv dessa E30 ;-) |
| Hmm...Verkar inte som mitt inlägg kom in igår... Har testat det som Lundqvisten säger...:( Han dock inte ut igår å leta något mer....å ikväll måste man lägga takplattor:( Men imorgon....Ingen som har något mer tips eller varit med om detta.? | |
| Är det ingen som haft samma fel..... Vågar inte beställa en box för om det inte är den som är trasig har man ju kastat bort 1000kr.... | |
|
Har en kompis som jag kan låna en e28 520 box av, passar den? kan även låna en 320 box från 87...någon som vet om en sådan funkar på 86:as 323??????? |
|
|
kom på ett fenomen till som jag haft. Den ville bara motorbromsa ibland innan detta hände. Släppte man gasen å skulle motorbromsa så var det som att den fick lite bränsle hela tiden..... |
|
|
Har nu även upptäckt att det inte blir någon skillnad när man rycker loss spjällägesgivaren..Den borde va hel då jag testat att byta den utan resultat...Hur mäter man den?? Kan det vara boxen som inte kan läsa av den? Öppnade boxen igår och det fanns inget vatten i den å ja såg inte att något var bränt.... HJÄLP!!! |
|
|
Ingen som svarar nu för tiden....... Kom även på att tempmätaren även slutat funka... Skall det sitta någon jordkabel på sidan av fördelaren eller vad är det som skall sitta på stiftet dä? |
|
|
Ja , suck, så här tungmeckat har det blivit sedan databoxen kommit in i bilarna. Själv har jag trasslat med larmet till min bil, när jag givit upp och skulle koppla ur det, hittade jag till min förskräckelse EN TILL databox vid rattstången. Så nu har jag inte ens lyckats koppla bort larmet, bara fått tyst på signalhornen. Nisse |
|
|
Nisse: Jo krångligt har det blivit.... Sitter det en box under ratten med eller var det larmet? Har testat att koppla ur ett larm tidigare..Det tog en bra stund de. Testade även att jorda motorn igår med startkablar men ingen skillnad... Har nu beställt en box från en skrot...(Hoppas det är det som är fel.!) |
|
|
Ja tyvärr finns det en till databox utöver den över handskfacket. Den sitter till vänster om rattstången innanför något pappskydd som även döljer en klase relän och kablage. Din bil går alltså inte på fullgas. Vad händer då? Blir det avgasknallar, fnysningar i insugsdelen eller hårda, mjuka ryckningar? Eller lägger motorn av helt då? Är tändstiftsporslinet runt mittelektroden sotigt, ljusbrunt eller vitt? Nisse |
|
| Vilken veriosn på l-jetronic har du? Den gamlare som har en dosa längst fram vid luftfiltret eller den senare? | |
| Sedan är mitt tips tändmodulen. Prova byta med någon. | |
|
Har nog den senare versionen tror jag....har ingen box vid luftfiltret....sitter på handskfacket..... Tändmodulen...är det boxen vid handskfacket eller finns det någon mer?? stiften är ljusgrå nästan mot rosa hållet .... Felet kom plötsligt och varierar mellan alla cylindrar... Varvar ej upp när jag gasar.. Bara misständer å smäller i insuget... Har beställt boxen vid handskfacket så då får man se om de hjälper.... hoppas det...annars vet ja inte va ja ska ta mej till... |
|
| Tändmodulen sitter väll i din på vänster hjulhus. Torde vara en simens, den gamlare l-jetronicen har en telefunken å den sitter på torpedvägen bakom ett gumiskydd. | |
| Tycker det låter som om att tändningen är dåligt inställd! En plare hade en fiesta som fördelarn satt lite löst på och när den vred sig lite gick den som du berättar! | |
| Boxen under ratten är väl bara om man har ABS? | |
| har en 323 box från en 84 liggandes... som jag ej behöver... intresserad?? | |
|
Tack för tipset, trucken, om att det kan vara en databox till ABS-en vid rattstången. Jag tyckte väl att den såg lite väl gedigen ut för att vara till larmet. Nisse |
|
|
Har kollat tändningen tyvär å det funkar inte med att ställa den. E30_Beemer: Nja...har beställt från en skrot till hyfsat pris. Fick ge 800:- och då har jag returrätt så de ä ju inte så dumt om det inte är den. |
|
| Hitta felet!!! de va +kabeln på startmotorn....går tydligen vidare till boxen eller nått annat som styr..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.