|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
pg_ice |
B-Klämmor. jag bytte bränslefiltret på min och det var väl bara tur att den inte läckte soppa där för org slangklämmorna kunde man blåsa på så lossnade dom. problemet är att det inte finns nåt grepp att dra åt. du kan omöjligt dra åt dom lika hårt som en vanlig slangklämma prova med en platttång annars skruvmejsel eller fastnyckel blir nog svårare. lycka till |
|
Okej. Problemet nu är att jag ej kommer åt huvudet på slangklämman.. Får ta bort den med våld om så krävs. Blir intressant att montera tillbaka dom nya slangarna sen... :) |
|
| Jag fick ta bort hela fuelrailsen för att komma åt att byta slangarna. Jag byte dom idag för andra gången första gången tog jag en slang från biltema dum som jag va men den sprack efter 5 mil. | |
pg_ice |
Bulken: vart köper man bränsleslangarna? mekonomen eller? är det samma diameter på alla? |
| Jag köpte på mekonomen byt slangklämmorna också. Den ska vara 8mm | |
| Bulken: Hur sitter fuelrailsen fast? Har div andra kylslangar o shit i vägen med o underifrån e det fan omöjligt att ta sej upp till dessa slangar. Varför körde dom inte metall hela vägen..?? | |
| M5-Power: Först måste man peta bort 6 clips för kontakterna till spridarna sen drar man isär där så man kommer åt två m6 skruvar som håller fast fuelrailsen.Sen är det bara att lirka upp den med spridare kvar. Ta inte bort fyrkantiga röret längst till höger. Jag tog bort 6 clips på spridarna men jag tror det va onödigt. Sen skruvar man av gammla slangarna och på med nya innan man lirkar dit det igen.Jag använde en liten skruv mejsel till clipsen dom är som en tråd man måste peta bak andarna på man tar inte bort dom helt. sen trycker man tillbaka clipsen innan man monterar tillbaka fuelrailsen.Det såg svårare ut än det är. | |
pg_ice |
hur många meter slang går det åt om man byter dom under insuget? eller köper du färdigkapade slangar som passar direkt? |
|
pg_ice: Jag köpte en halvmeter och 6 slangklämor för typ 50 kr . Det är 3 korta bitar 2st är ca 7cm och en är ca 12 cm den har en 90 böj i ena änden original men det är bara att ta en lite längre bit så böjen inte blir för tvär. |
|
pg_ice |
Bulken: fler frågor hur fixade du bort trycket i slangarna? sliter man bara bort nån av slängarna så får man ju sig en rejäl dusch det är ju ett jäkla tryck där även när bilen är avslagen. |
| Det va inget tryck i mina slangar det bara ran ut nån dl.( Det läckte om slangarna bara man rörde på dom första gången jag hade isär dom. Andra gågen va slangen helt spräckt) Jag ska resa bort en vecka nu men jag hoppas det löser sig för er | |
| Var på min bil idag igen för att kolla om bmw fuskat med klämmorna. Men icke. Alla bränsleslangar är i tip top skick. Men ändå läcker bilen lite bensin när den inte vart startad på 24h. Tycker detta är väldigt konstigt. | |
pg_ice |
har insuget borta nu men jag ser inga dåliga slangar uppe vid spridarna. så det är ingen ide att börja bråka med dom däremot slangen som går längst med bränsleslangen från bränslefiltret och upp. returen där är det ett stort väck på slangen hur påverkar det motorn om returen är blockad? den rackarn ska jag byta i vilket fall. det kan ju inte bli sämre :) |
pg_ice |
jepp då var bilen tvungen att stå i garaget då..helvete! ;) OBS! 7mm slang går inte att få på!,tro mig jag har försökt i 2 timmar. jag var tvungen att ge upp tills man får dit rätt dimension på slangarna. så går det när man köper fel. ni som hade tänkt byta slangarna uppe vid torpedväggen och har insuget borta, passa även på att dra åt alla slangar ni ser. det var väl 3-4st som jag drog åt ett par varv som satt halvdant |
|
pg_ice: Det ska väl vara vanlig 8mm´s bränsleslang? 2st är ca 7cm och en är ca 12 cm? Vad jag förstått på min så är det 12cm som är krånglig som f-n nu.. :( |
|
pg_ice |
exakt 8mm till dom efter bränslefiltret. dom andra behöver jag inte byta,troligen är dom utbytta redan,ser riktigt fräscha ut. 8mm var slut,det var därför jag chansade på 7mm men det var ju tok kört. |
| Okej fan vad synd! :( | |
|
Fått bort dom nu efter mycket om och men.... :) Länk ^^ slang nr 21 har ett annat partnumber än realoem.....?! Får höra med BMW under dagen. Kan man köpa originalslangar utan BMW´s skitklämmor? Mvh |
|
pg_ice |
klappat och klart det är sista gången jag river bort insuget,vilket jäkla piller göra alltså. jag bytte båda slangarna efter bränselfiltret och drog även åt slangarna högst upp. bilen ryckte en del förut vid kallstart det är HELT borta nu! går så jämt och fint så och nån soppa lukt känner jag inte av :) måste ha berott på att returen var helt blockad med ett stort veck på slangen. skit göra men det var det värt |
|
Då var man oxå färdig! =) Nu vet man ju hur man gör iaf! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.