|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
parolof |
Lås in dårarna och släng bort nyckeln |
hampe m3 |
stackars bil, stackars far o son. Undrar vad polis mannen ifråga skulle gjort om det va 2 litte "större" som fick roid rage.. tur att det bara va två vanliga mäniskor.. Undrar om den bästa lösningen är att hetsa två förare eller släppa??? |
|
hampe> Som jag fattade det när jag läste nån av (alla) artiklarna släppte dom ju den ena när den satte av mot mer tätbebyggda områden. Den plockade dom ju ändå senare, fel bil för att smälta in i mängden, personliga plåtar gör ju det inte lättare heller. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Mkt bra av polisen.. visst är det omdiskuterat att "preja" en annan bil.. Men tycker den "j*vlen" i ferrarin förtjänar det.. hoppas han hamnar i fängelse.. han kunde likaväl ha frontat med en bil innehållande en barnfamilj...hellre att han kraschar mot ett vägräcke än att han skadar och invalidisera oskyldiga... |
|
| felstavning ovan;P ska vara "invalidiserat oskyldiga".. | |
|
haha är nog väldigt trött ... felstavning igen=) ska vara invalidiserar... |
|
|
Håller med ^ Förstår inte hur folk kan tycka f-bolaget eller vi skattebetalare ska stå för pröjset för. Dom körde ju för f*n åt fel håll på en motorled i höga farter samt vägra stanna. (?!?!?!?!!?!?) Hur tänker ni är det varje man för sig själv där ute eller låt dom ta sitt straff och betala bilen själv ska vi stå för deras idioti för. Vet inte hur ofta man hör *åååå nu höjs min premie med si och så iofs är det ferrari nu inte bmw, Men då verkar det okej, shit... |
|
|
[quote] han kunde likaväl ha frontat med en bil innehållande en barnfamilj...hellre att han kraschar mot ett vägräcke än att han skadar och invalidisera oskyldiga [/Qoute] Jovisst det klart han kunde ha gjort det.. men det kan ju du också göra när du är ute & kör.. det räcker med lite pill på te x stereon så kan man vara i fel körbana.. Jag har tappat hjulet på bilen & varit 2sek från att fronta med en lastbil & inte håller jag på med "tänk om" i bland har man tur i bland mindre tur.. & att dra upp värsta tänk om senariot påminner mera om en kvällsstidning & deras kåthet på att sälja lösnummer än en vanlig svensson!.. Han tog en rövare & försökte dra polisen.. hade det varit en volvo el. saab tror jag inte det blivit samma tjafs! nu hade han ju en plast bil av dyrare sort & det kankse kunde ha vart kungen.. hmm Näe han får sitt straff, & det finns alltid folk som motsätter sej allt inom motorsport!.. faan staten! fixa en motorbana så kan alla fartdårar vara där & gasa så mycket dom vill.. jag skulle lätt dra dit!.. ** Live Fast - Die Young ** |
|
|
Var inte dom killarna på väh till en bankörning på Falkenberg? Då faller ju liksom det argumentet i detta fallet :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
parolof |
Om räcker det med det räcker med "lite pill på te x stereon så kan man vara i fel körbana.." tycker jag inte att du är lämplig bakom ratten, hur är det med multitaskingen egentligen;-) |
|
Men BjörnB då!!!! Förstår du inte ironin - är humor litet för mesigt för dig kanske - något som inte tillhör vuxenvärlden? Suck .. Suck! |
|
|
CoSmoZ, det är väl lite skillnad mellan att oavsiktlig hamna i fel fil och att medvetet vända och köra mot trafiken?! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Tror inte de hade börjat köra mot trafiken om det inte vore för polisens skull. Det är definitivt inget försvar för deras handlingar, men det visar ju att det lätt blir farligare än det behöver vara när poliserna bjuder upp till höghastighetsjakt istället för att släppa iväg dem. Hade varit bättre att jaga dem med helikopter och hålla blåbilarna på behörigt avstånd tills syndarna stannat. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Jens. Som jag säkert nämns tidigare, så är det väldigt lätt att sitta och tycka till efteråt. Men man kanske inte hade en helikopter tillgänglig som kunde vara på plats i tid....? Man kanske bedömde det som att det fanns risk för att de skulle kunna orsaka en olycka även på egen hand, om man släppte dem utan att försöka stoppa dem. Om så skulle ha skett, tror du inte folk hade gapat om att "polisen gjorde inget....." ifall de kört ihjäl någon oskyldig...? Hur tror du de då dödades anhöriga hade känt det, om polisen kanske hade kunnat stoppa dem, men valde att låta dem köra vidare....? Om du var vakthavade befäl i den stunden, vilka beslut skulle du ha tagit i den stunden som larmen kom in och jakten började. Beslut som hade känts klockrena utan risk för att nåt kunnat bli fel med de val och beslut du tog...? Med facit i hand är allt lättare... |
|
|
släppa iväg dom? tills dom stannar? hur resonerar du? Lagar finns till för att skydda människor dig tex. men du kanske hellre vill ha en ferrari med bredställ rakt in i din front ? ska vi säga 110khm ? Och varför ska man tilllåta människor köra som dom vill, inte deras väg utan allas! |
|
kilroy |
Mycket märklig diskussion detta...polisen har stoppat en idiot som hade det dåliga omdömet att dessutom köra på fel sida av motorvägen. Han blir av med körkortet och han får själv stå för reparationskostnaderna.Vad finns det mer att tillägga av värde...???Mvh kilroy"Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningdags" |
|
Dr Tinnitus/Delerium>> Nejnej... Jag utgår fån att ansvarig beslutsfattare inom polisen gjorde ett under omständigheterna korrekt val. Att sätta upp en vägspärr hade jag nog också provat om jag fått bestämma. Det resulterade tydligen i att idioterna istället vände och körde mot färdriktningen en sträcka. Enligt min uppfattning av hela jakten var det då den största risken för omgivingen uppstod. Frågan är då hur stor risk de utgjorde när de färdades norrut innan polisens ingripande? (Visseligen i hög fart) Det handlar alltså om att väga nyttan med att ta fast förövarna kontra den eventuella risken detta medför för alla inblandade. (Polis, förövare, allmänheten) Som exempel kan nämnas att polisen ofta avbryter intensiva jakter (iaf vad jag läst/hört) då man kommer in i tätbebyggda områden, för att inte utsätta allmänheten för onödig risk. Jag tycker det är sunt att ifrågasätta om man måste fullfölja tex. en biljakt till varje pris. I vissa fall är det definitivt bättre att släppa iväg brottslingen tror jag. Obs att jag ej påstår mig veta vad som skulle varit rätt beslut i detta fall, jag resonerar rent generellt. Avslutningsvis kan man ju bara dra slutsatsen att Ferrari-förarana i det här fallet måste ansetts vara en betydande risk för allmänheten, med tanke på risken som polisen tog. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Jens. Det där lät ju mycket vettigt. Jodå, polisen avbryter då och då. Ibland med gott resultat, ibland med sämre... |
|
|
ÅÅÅÅÅ jag är så trött på alla idioter som projicerar all skuld på polisen så fort något har hänt.. "det var ju polisens fel.." Kravaller, gatuvåld, smitningar, läktarvåld.. alltid är det polisens fel.. Och sen klagar man att inget händer när man själv gör en polisanmälan, inte så konstigt då med tanke på att hela sydsverige gör en polisanmälan bara för att det ligger en kartong på gatan. Så fort det krisar sig så ropar man på staten som får komma och torka rumpan. |
|
| Vad pratar du om? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.