AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.490

Polisen prejar en Ferrari...

Sida 1 av 5
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Länk

nog inte var dag polisen stötet på detta... idiotiskt rent ut sagt...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Raka motsatsen till pböter kan man väl säga....
Asken
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Har inte Zlatan en sådan Ferrari? Med tanke på att bilarna hör hemma i Malmö.
Jag har inget emot folk som rejsar, men de ska också stanna och vara beredda på sitt straff...

Schnelle fart, Härliche fart.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Det var som attan att man grep passageraren också och anklagar även passageraren för grovt trafikbrott....
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Enligt wighsnews så krockade ferrarin tydligen med en annan volvo: Länk kolla vid dagens datum kl. 12.42

Diesel-räsern
/Rickard
Kan meddela att det inte är den första Ferrarin han varit med och mulat tyvärr. Förhoppningsvis den sista...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
goobledigook: du verkar vara insatt i ämnet;) Var det verkligen en Ferrari-träff?

Micke K. Länk
Skulle på en träff i Falkenberg, kom visst inte hela vägen.
Länk

Den vita Volvo är med största sanolikhet, en civil polisbil, en typiskt sådan en 850 Turbo utan komfortpaket, i övrigt inga kommentarer, utom denna, för några år sedan var det en förare av en Dodge Viper som valde att göra likadant, han orsakade skador på bilen för över 500tkr, och vid polisjakt gäller inte försäkringen, så det blev dyrt!

Mvh Stephan

Slänger in ett litet samhällsdebattinlägg. Tycker det är märkligt att se mängden av polisbilar i dessa sammanhang, även helikopter användes för att fånga in de skenande ferraribilarna. Tidigare i veckan framgick det att det inte ens fanns uttryckningsresurser för pågående våldtäkter, och vem har någonsin fått hjälp av polisen när man anmält inbrott, misshandel, bilstöld eller annan jävulskap. Kan inte låta bli att tycka det är intressant att beskåda pådraget mot den bakgrunden.
Ordning och trafik har kanske olika resurser?, inget försvar utan enbart en tanke.
Sedan ingår HKP-Poliser i varken ordning eller trafik, de tillhör väl Rikspolisstyrselsen ?
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Hur blir det med bilen då?? pröjsar försäkrings bolaget eller snuten för bilen? lagning? skrotning? får man ut några cash överhuvudtaget pg.a av allt som hände??

nyfiken

behind a great man there is a great BMW
Länk

Länk

Länk

Paap Reeder
1)
.... har dom vänt på motorväg och kört mot färdriktningen tycker jag RPS skall få Bodströms tillstånd att plocka isär bilarna och sälja prylarna på Blocket eller kanske hellre på ebay... för att täcka polisens soppakostnader samt övertid.
... var det inte en lastbilschaufför som också vände på motorväg....?

2)
... hur är man funtad som förare om man låter en volvo köra in i baken på en när man har en V12:a mellan knäna?? .. han borde nog köra saab istället

MVH /// Paap R
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
paap.... ingen V12 i 360 modena!

men den har väl en sisådär 380 hk så det borde räcka för att dra ifrån en T5.... :-)

Jag tycker mest synd om ungen...

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Framgår det att det var en unge? Den sk. sonen kan ju lätt vara 30 år om pappan var tidigt ute. Men visst är det inget som en mönsterpappa utsätter sitt barn för oavsett.

Hursomhelst slås man av det enorma polisuppbådet och det kan inte hjälpas att man misstänker att poliserna tycker att det är lite roligare att jaga ferraribilar på motorvägen än att bry sig om i mitt tycke allvarligare och mer elakartade brott (mot människor). Kanske en av anledningarna till att 9/10 svenskar inte litar på polisen när de behöver hjälp.

Länk
Carl Adam Andersén
De får skylla sig själv om de inte stannade... De kan lika gärna ha varit en brottsling som precis robbat någon bankomat och ville inte stanna bilen när den var fylld med cash. Eller tänk om föraren hade en ung tjej i bakluckan som han hade gjort(tänkt göra en hel del saker med. Så bespara oss tjatet att det gick åt resurser denna gång. Sen så kan man lätt anta att det var många snutar med i bilden när det var en poliskontroll.

Ja eller så kunde föraren vart Usama bin Laden. Grattis att du redan har lärt dig resonera på samma sätt som dem som idag är ansvariga till att 9/10 inte litar på polisen alls.

För övrigt håller jag med om att det är rätt åt gubben som nu har en kvaddad ferrari, men det är ju fullkomligt självklart.
Evol-79
Jag anser nog att köra på en människa, oskyddad eller i annan bil, i 250km/h är ett ganska elakartat brott. Så i mitt tycke var det befogat med rejäla resurser när två bilar riskerar flertalet människors liv.
Carl Adam Andersén
Grattis till att du resonerar på en barnunges nivå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.