|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag mötte dessa bilar utanför Hjärnarp på E6 ca 7:35, den ena bilen i vänsterfilen och den andra i högerfilen ca 200 Km/h jämnsides. Bilen i högerfilen gjorde en omkörning på värgrenen och skrämde skiten av en dam i en Fiat. Polisen höll på att plocka upp sin utrustning på Hallandsåsens topp när jag körde förbi ca 7:20. polisen var med all sanolikhet inte klara och begav sig därför ut på jakt..efter bilarna.. mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
Paap Reeder |
.. är det som BMW-Båstad säger så menar jag definitivt att Bodström bör beslagta skrotet + den hela bilen och sälja på ebay. Sedan bör alla 4:a få 4x1 år på Hall med uppgift att på kvällarna städa lokalerna när de andra fångarna lagt sig ...... varför de får sopa jävligt tyst med sopkvastarna. MVH /// Paap R |
| Hehehehe - :o) | |
Evol-79 |
Uppenbarligen lyckades de själva producera sitt adrenalin genom att rejsa med varandra innan polisen dök upp. Så det är väl lite dumt att påstå att det var polisens fel att de körde för fort. hade de följt hastighetsreglerna så skulle polisen knappast reagerat. Jag har även svårt att förstå hur man kan lasta polisen för hur Ferrari föraren betedde sig under själva jakten. Det är knappast polisen som sitter i Ferrarin och kör farligt. Som jag förstår det var det endast Ferrari föraren som hade makten över Ferrarin och därmed är ensamt ansvarig för vad han hittar på. Ett val för en normal person hade varit att stanna! |
|
Det finns inga försvar för att köra sådär. Man vet vad man gör helt enkelt. En normal person stannar när polisen är efter. Dom där FerrariNissarna är riktiga rikspuckon. mvh |
|
|
Det är alltid roligt att höra att det finns svenskar med kokande blod i ådrar Ok allt men jag fattar inte hur kan en Ferrariförare tillåta en Volvo komma ikapp den och preja den in den mot vägräcket. Direkt efter skulle jag dö av skam. Säkerhet i andra hand |
|
|
Tvivlar på att de ä Zlatan!! hade han vart inblandad så hade det stått på varje mediablad!! Synd på så fin bil!! Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
Håller med Habul - skamligt, och Bakke om att det är synd på en så fin bil. Sen vill jag tillägga att jag hoppas att den ferrari-hatande vandalen till polisen inte kommer i närheten av en finare bil igen - hua hua! ;o) - Hej konstapeln - har du kört nå'n häfitg bil nå'n gång? - Va - öhhh - nä men jag har kört på en Ferrari en gång - räknas det? - Jodå det räknas - jätte duktigt - jättefint - vi är sååå stolta över din gärning - du kommer särkert till himmeln ska du se! ;o) |
|
|
Och till BjörnB och Dr Tinnitus. Vilka lustigkurrar ni är - hela kroppen fylld av tristess va? Och BjörnB - jag tror inte alls att du vågar köra för fort - det säger du bara för att vara tuff. ;o) |
|
|
330ci - orient; Vad krävs för att vara "tuff"?, Köra om en Svensk polisbil i över 200km/h? Och sedan vägra stanna?, Blir det då som för den ena Ferrarin, så är det inte direkt tufft utan enbart pinsamt och klantigt. Mvh Stephan |
|
|
330ci "Och till BjörnB och Dr Tinnitus. Vilka lustigkurrar ni är - hela kroppen fylld av tristess va? Och BjörnB - jag tror inte alls att du vågar köra för fort - det säger du bara för att vara tuff. ;o) " Tristess och tristess...??!! Tja, jag vet inte vad du menar med det eller vilka normer du själv har för det....? Men jag har kan nog har lite småskoj ibland jag med. Igår t ex. så följde jag med ett gäng bilar som skulle sticka till Gävle på nåt "diskret" race som tydligen skulle gå av stapeln där. På vägen dit så "mopsade" en E34 BMW, som när jag tröttnade helt enkelt blåste dörrarna av. Kilarna i bilarna jag "karavanade" med till Gävle envisas att det stod M5 både fram och bak på den E34:an, men jag tror det var en 518-520 för den var ju så trött..... ;-) Någon envisas fortfarande att det var en M5 för de hade SMS:at til vägverket och kollat...... Väl framme i Gävle så kryllade det av folk och bilar vid samlingsplatsen. Sen åktes det mot någon lämplig raka och det var säkert minst 200 bilar i rad. Tyvärr så tyckte farbro blå att det verkade kul, där de råkade stå vid en korvmoj och fick syn på alla bilar som kom åkandes i rad, så de ville vara med de också...... Efter att ha snurrat runt och gäckat farbror blå halva natten, runt halva Gästrikland och en bit in i Uppland så blev det lite åkande på en eminent raka ute i "ingenmansland" utan trafik och annat. Tyvärr så hade farbror blå fått upp vittring på oss igen precis då jag skulle till att köra, så det blev en smårapp evakuering av stället och sen fick det bli en dos husmanskost på MAX i Gävle innan det blev hemfärd igen.... En helt vanlig kväll alltså, fylld till bredden av tristess...... ;-) |
|
kilroy |
Ojojoj...låter som en riktig helkväll...gäsp....Mvh kilroy"Rätt använt är livet långt nog." Seneca |
|
kilroy. Helkväll nej, men hel kväll ja.... Inte riktigt vad jag hade väntat mig eller önskat heller, men det var ju inte tristess heller direkt för mitt i vimlet fanns ju en och annan trevlig bil att beskåda. Det är liksom för långt till Nürburgring för att hinna fram och tillbaka på en kväll för att se lite BMW-bilar brassa på....... ;-) Fast jag fick ju i alla fall se en BMW (520? el. M5 ??) i backspegeln i alla fall, och det är ju inte fy skam det heller ;-) |
|
|
Ferrari vs polisen.. hehe dom trodde säkert att det var getAway 6 el. ghostrider som dragit av sej skinnstället & bytt fordon! Jaja synd på bilen (inte den vita snutkärran) har man råd med en Ferrari har man nog råd att laga den oxå!.. men jag hoppas försäkringsbolaget pröjsar & polismannen i fråga får lämna sin tjänst! vafaan preja en bil i 200! hallå.. det kunde ha gått illa Det är inte farten som dödar, Det är hur man stannar |
|
| Hehehe - med tristess menar jag att ni inte ser att jag driver med er - ta mina inlägg i den här tråden för vad de är istället för att tro att jag menar allvar. Visst ska man stanna om Polisen vill - har man lekt litet och blir upptäckt så är det dags att sluta - samma sak om man runkar. He he he.... | |
|
330ci - orient Förvånar mig lite att du är äldre än mig, jag resonerade ungefär som du då jag var 16 och hade nytaget körkort. Man var kung på vägen och polisen fanns enbart för att jäklas. Fanns inget tuffare än att köra från polisen. Därmed inte sagt att yngre personer kan ha mycket sunda åsikter och vara mer mogen än jag var vid yngre år. Allt för mig för denna gång! |
|
|
Det var knappast i några 200 som Ferrarin bev rammad. Skadorna på Ferrarin är inte så pass allvarliga för att det skulle röra sig om dom hastigheterna. Länk Länk Till er som tror det var Zlatan: Länk MVH / Jacob |
|
|
Tror aldrig inte heller att en polis skulle våga ramma en bil i 200km/h heller.. räcker att polsibilen kommer lite snett så sitter den i en trädtopp oxå... |
|
Paap Reeder |
... gissar att Ferrarin puffades till i fartregistret 10-20 kmh vilket var helt rätt mht "omgivande risker vid andra farter". Stöten var också "perfekt satt" på vä bakflygel - som f.ö säkert mest består av designad plåt /plast - varvid den snurrade. Tycker att den polisföraren borde omnämnas även i förra årets RALS- förhandling ... retroaktivt. 500:- i månaden i RALS- pengar tycker jag den sparken är värd på ferraridåren. MVH /// Paap R |
|
Att få jaga två ferraribilar på motorvägen är väl varje trafikpolis våta dröm? :-) Det är skillnad på fortkörning och fortkörning. Att framföra sitt fordon på det sätt som enligt uppgift ferrariförarna gjort är ett grovt trafikbrott. Således bör de stoppas. Stannar inte föraren frivilligt är det bara att bereda sig på att det polisiära ingripandet kommer bli betydligt burdusare. De flesta som underlåter att stanna vid polismans tecken har i regel något att dölja. Knark, bilstöld, rån etctera. Att även passagerarna greps kan bero på att framfarten filmades av passageraren och denne således var involverad i den uppsåtliga buskörningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.