AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.491

Polisen prejar en Ferrari...

Sida 2 av 5
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ja det är ju ingen mening att gnälla. Dom fick ju fast tjyvarna!
Hade dom inte fått fast dom hade vi gnällt över det istället. Låt oss vara nöjda för en gångs skull!

mvh
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
En annan sak jag reflekterade över tidigare idag är ju försäkringen!? Ferrarikillens försäkringsbolag lär ju inte vara så tända på att pynta ut försäkringspengar när bolagets klient har blivit prejad av vägen av polisen. Vad har ni för teorier? Eller vad vet ni?

mvh
Stavros m fl: Skall ju inte kunna få försäkringspengar för detta..
Som jag nämnde innan så har han redan skickat en "röding" till Ferrarihimlen vid ett tidigare tillfälle. Tror att de kunde återanvända höger framfälg:-(
Sonen är ingen liten "pattaglytt" - har lätt för att förstå att polisen sög in även honom.
Är alltså inga kriminella personer, inte mer än i trafiken...
Klyftig lagstiftning om även passagerare kan sättas dit - rent ut sagt fantastisk genomkorkat.

- Jaha - er busschaufför har visst kört litet för fort och nykter är han inte heller - så kan jag få be samtliga passagerare att lämna ifrån sig körkorten tack!

Heja heja vilka smarta lagar vi har..
Paap Reeder
... en sak är att ta in ngn till förhör ... en annan är om man blir dömd.

Sonen behöver bara säga att ..."jag bad pappa sluta..." så har han gjort sitt.

Har inte polisen mätdata blir det knepigt för dem i rätten. Då kan det max bli + 30 kmh.

TROR ... jag. Är ingen expert på lagar.
Tänk på den killen som de skrev om häromdagen ... som blåste staten på 8 mille i skatt ... flyttade till Afrika och sjukanmälde sig ... varvid vi skattebetalare skall betala hans sjukförsäkring ty annars klarar han inte livhanken..???
Lagar är konstiga ibland.
Han i Afrika kanske kör Ferrari nu....

RPS kanske får repa upp Ferrarin åt honom varvid han säkert kommer att tjata om att nyansen på bakskärmen blev lite fel.

Hade det "vatt´ over there" hade Higway patrol i Wisconsin radat upp sig längs vägen med dragana Smith&Wesson - caliber 12 - och stannade han inte för stopptecken hade de pepprat bakspegeln full med bly.

MVH /// Paap R
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
möjligt det där med 30+, men han blir av med kortet. Grov vårdslöshet i trafik!!

Jag tycker han borde vara utan kort ett bra tag
Vet inte om det vore så bra om RPS ska betala bilen - det är ju våra skattepengar. Bättre att låta den skyldige polismannen betala ur egen ficka för sin skadegörelse på privat egendom.
Reparera skadorna och skicka fakturan så drar han sig nog ifrån att göra om samma livsfarliga manövrar i fortsättningen.
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
En polare plev prejad av en civil snut bil, men det var inga problem med försäkringen, snuten tog på sig skulden...
Självklart så är det ju Ferrarins ägare som ska betala reparationerna, det är han som gjort fel och ingen annan.
Skadorna uppkom inte av att han körde fort utan av att polismannen körde på honom. Alltså ska polismannen som vållat skadorna betala inte bara skadorna på Ferrarin utan också volvon.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
330ci- orient: Om du kör du över en spikmatta ska polisen betala dina nya däck då också?

Hoppas verkligen Ferrari ägaren får pynta ur egen ficka. Annars är det vi skattebetalare som får stå för hans omdömeslösa körning vilken föranlett att bilen nu är skadad.

Kör någon i vansinnesfart i motsatt körriktning tycker jag absolut det är befogat med stora polisinsatser.
Självklart, men av rapporteringen framgår det att uppbådet startades långt tidigare.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Starkid: Du har inte möjligtvis haft dåliga erfarenheter av polisen? Det låter så på det som du skriver.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
330ci - orient

"Skadorna uppkom inte av att han körde fort utan av att polismannen körde på honom. Alltså ska polismannen som vållat skadorna betala inte bara skadorna på Ferrarin utan också volvon. "

Det där var nog det dummaste jag läst på länge....

Detta handlar inte om en vanlig liten kökrock eller sammanstötning i en korsning...

Det handlar om att en bilist som svinkörde vägrade att stanna på polisens uppmaning, vilket slutade med att polisen nödgades handgripligen sätta stopp för hans vidare vansinnesfärd genom att använda sin egen bil som verktyg.

Ferrariägaren ska då givetvis stå för sina egna skador.

Njuren
tur ingen annan blev skadad än bilarna iaf.

BMW - i nöd och lust?
J.Dredd, jag har liksom en majoritet av övriga svenskar inget större förtroende, nej. Det är mitt summerade intryck och det finns ingen speciell "incident" :)
k1mzo: hehehe tror jag också :)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad tycker ni poliserna ska göra då?

Ska dom bara titta på när två bilar vansinneskör bland allmänn trafik och vägrar stanna på polisens uppmaning?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kanske bäst att tillägga att jag själv kör för fort ibland men när polisen vinkar in är det bara att stanna och ta sitt straff. Finns ingen annan att skylla på.

Kör man så omdömeslöst som dem uppenbarligen har gjort så förtjänar man inte att ens äga en bil, tycker jag. Hoppas verkligen att det blir kännbar påföljd för föraren av Ferrarin.

Om någon ska betala notan så är det sannerligen inte polisen (läs skattebetalarna). Vore trist om FB gick in och täckte skadorna, även där kommer ju pengarna mer eller mindre från våra fickor. Jag tycker inte dem ska subventionera idioter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.