|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hur mycket skulle det kosta att åtgärda problemet? Är det mer än byte av samtliga vevlager? Jag tror ju att en totalrenovering inte kostar så mycket i arbete om du hittar någon eldsjäl som inte räknar timmarna, men om BMW ska göra det så handlar det väl om stora pengar? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Var gjordes M-testet? Jag hade kontaktat dom för att höra vad dom har för ansvar? Det var ju trotts allt dom som godkännde bilen. Får man fråga var du inhandlade bilen så man kan hålla sig därifrån?? Kolla med motor renova i HBG vad dom ska ha för att renovera spisen till dig. Mvh Björn Länk |
|
|
palandet: Det som avgjorde det hela till bilhandlarens fördel var att dene hade ett M-test som visade att bilen var OK vid försäljning. ARN grundar sitt utslag helt på detta. Vad gäller min Mitsubishi Galant som jag klagat på gällande tickande ventillyftare så fick jag bifall om ersättning med reparationskotnader. Detta pga att jag hade ett M-test som visar att felet fanns ett par månader efter försäljning. Handlaren hade inget som motbevisade detta.... |
|
| Som 1BJÖRN säger så ska du kontakta den M-teststation som utförde testet och tala om för dem vad som hänt. De har på sitt ansvar att sakerna som de godkänner ska vara fullt funktionella och om så inte är fallet SKA de ersätta... | |
| Hejsan. jag har varit i kontakt med jurist i frågan och även mailat säljaren kring att hitta en lösning. Juristen säger att det finns hyfsade chanser och att rättsskyddet i bilförsäkringen tar stora delar av ev. kostnader vid neg. utslag i rätten. Tyvärr har jag inte fått något tydligt svar (kring någon förlikning) ifrån bilhandlaren ännu. Jag saknar även kvitto/resultat på uppmätning av camber på bilen (skulle vara gjort enl. köpe avtal.). Det blir ett mail till sedan kör vi! Skönt att Jarls finns. | |
|
Kul att du uppdaterar oss i frågan. Vad säger juristen då? Vem tror han/hon blir den ersättningsskyldige i slutändan ? Är det M-teststationen som gjort en felbedömning och därmed är skyldiga eller är det bilhandlaren ? |
|
|
Hej. Jag har bytt motor och släpper det juridiska. Skit happens. Framöver så "röstar jag med fötterna" vad gäller bilhandlaren. Analysen kring för och emot gav att det är bättre att begränsa kostnaden än att riskera mer pengar. I tingsrätten "brukar" man ta stor hänsyn till proffsets uppfattning gentemot konsumenten = minus från första stund. ARN s negativa utslag kommer inte att hjälpa till.....samt att energin som går åt börjar ta slut! Nu ska det köras M roadster för glatta livet! och tack för all hjäp på resan. |
|
| Vad landat det på då, i pengar räknat? | |
| ca 70 papp :( | |
| ajajaj! Vad sa din intuition när du köpte bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.