AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.054

Centrallåset vanligt problem på E32:an?

Sida 1 av 2
Hej jag har en 735i från 89. Nu har centrallåset på förardörren hängt sig i låst läge. Någon som har haft samma problem och framför allt hur öppnar jag dörren?
Visa användare
21
kajc
523 iA Touring -98
Ja, har samma strul med min förardörr.
Fungerar ibland, någon som vet hur man löser detta?
Jag får öppna från bakdörren när det här händer.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Jag hade strul med min förardörr. Visade sig att det var centrallåsmotorn som var slut: Bytte den och nu fungerar det perfekt igen. Det finns även ett kotaktdon/relä i dörren som kan strula.
Hur du ska få upp dörren vet jag dock inte, kan bli väldigt svårt om den är låst med dead lock.

mvh
Erik

Min: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen!

Prova att nödöppna enligt Länk

Fler tips på låset hittar du här: Länk (under Body & interior)

Använd gärna sökfunktionen, det finns mycket skrivet förut. Det är exakt samma låssystem på E34 för 9/91 och E32.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
hmm tack för tipsen ska prova och se om jag får ordning på det....kommer tillbaka med info.

Den går ju och starta och köra...men lite tråkigt att klättra över från passagerarsidan ju
Så nu har jag provat att nödöppna den oxå men det funkar inte....jag få bara nyckeln till kvart i tolv så att säga.. sen går den inte att rubba längre.

Låset på passagerar sidan funkar utan problem.
Och när man låser upp så ser man att låset på förardörren vill upp, pluppen rör sig liksom. Men det är som att det fastnar på nått.

Några fler förslag?

Vad kan det kosta att åtgätda problemet på verkstad någon som vet?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
För att använda nödöppningen måste du ta i hårt med nyckeln (när du har lyft upp handtaget), det är nästan så att man tror att nyckeln ska gå av. Nyckeln ska vridas förbi 90 grader, det är först då det börjar hända saker.

Erik

___
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Finns det nödöppning på förardörren på en 89? På min så finns det bara på passagerardörren.

mvh
Erik

Min: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Min E32 har på båda sidorna, men jag vet att det skiljer lite mellan olika bilar.

Erik

___
kajc: Jag hade samma problem som du. Men om du plockar bort dörrsidan på förardörren så finns det flera stag som går ut från centrallåsmotorn. Ett av de stagen var av. Jag laga det sen fungera det. Mvh Danne

"Varför ha en trimmad fyra när man kan ha en rak sexa"
Visa användare
21
kajc
523 iA Touring -98
Tackar ,då är även denna helg räddad! Ska plocka isär och se hur det ser ut.
Kaj

Gick inget vidare jag lyckades få nyckeln förbi 90 grader och nyckeln gick av. Men dörren är fortfarande låst. Visst går det att beställa en ny nyckel?. Visst har en reserv men synd om det skulle hända nått med den oxå.

Måste man hjälpa till lite innifrån genom att dra lite pluppen när man har fått nyckeln förbi 90 grader? Hann ju aldrig prova det.
Kan det vara nått?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du skulle ha hållt upp handtaget när du började vrida på nyckeln, sen när man börjar släppa handtaget långsamt så känner man att nyckeln kan vridas lite till.

Fick du ut resterna av nyckeln från låset?

Mvh
Jag höll ut handtaget hela vägen. Men den gick inte upp än då.
Ja jag fick ut den andra delen av nyckeln oxå
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Man ska släppa tillbaks handtaget från öppningsläget långsamt och försiktigt så ska nyckeln kunna vridas lite till om nödöppning finns på den dörren, och det verkar inte så... :/

Du får försöka ta bort dörrklädseln och ta det inifrån.

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Åk till BMW innan och köp nya clips (2-3:-/st.), de flesta clipsen pajar direkt...
jo får väl prova det fast det verkar krångligt att få bort klädseln med stängd dörr.

Tack för hjälpen ändå.
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Jag lyckades som sagt få upp min dörr på nödöppningsvis. Till saken hör bara den att efter det så pajja centrallåset på den sidan.

Har plockat ut allt ur dörren inkl lås o kan inte hitta vad som kan va fel. Allt mekaniskt verkar helt o motorn försöker knuffa upp o ner på dörrknoppen. Låter väl kanske som om jag e lite dum i huvvet men just nu så känner jag mig så också...

Letade efter en tråd ang det här men hitta ingen. Nån som råkat ut för samma sak. Det behövdes ju en hel del våld för att få upp dörren o jag trodde nått hade krökt sig när jag gjorde manövern.

mvh joakim

Hej har för mig att jag plockade bort dörrsidan om ja inte minns fel var de nåt som gick trögt, var av ? Kommer ej ihåg men jag kom underfund med de när ja körde låset me dörrsidan borta
Jo nu kom ja påt skarvade ett aluminiumfäste med en järnbit (gängad 2xM3) solonoiden satt inte i rätt läge så den låste fast sig vid upplåsning. Lycka till va lite pillrigt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.