AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.687

440 hp M Roadster Supercharged

Sida 1 av 2
Tu
5
TurboZ4
Z4 3.0L turbo
M Roadster supercharged by DA MOTORSPORT

Power 440 hp
Torque 480nM (355 lb/ft)

M Roadster is from Greece. Power and torque are measured in Greece.

Länk

A few words for the S50B32…. We have lived with S50B32, loved S50B32, invested time & energy & finance on S50B32. Designed and produced various S50B32 supercharger kits until now. Today we are proud to launch the 440 hp M3, M Roadster and M Coupe Supercharger kits.

Mert DASTAN

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Hi and welcome.
That blue Z4, is it yours? Looks great.
The biggest problems with superchargers is to keep mother-engine alive on the long term, if you knoew what I mean;) Pretty impressive figuers anyway.

Micke K. Länk
Tu
5
TurboZ4
Z4 3.0L turbo
No the M Roadster belongs to a Greek from Athens, Greece.

I have a Turbocharged Z4 3.0L.

Feyz

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Blir lite skeptisk när man går in & kollar på hemsan, turbon monterad 2cm från tryckboxen.
Svetsfogarna ser ut som första dan på svetskursen?
440hk vid 8200rpm på en i övrigt standard s50b32 skall inte gå enligt BMW. Pinbultarna håller inte vid gassläpp..

Z MMM Coupe
Tu
5
TurboZ4
Z4 3.0L turbo
Anders Olsson,

what did you write?

Det är en kompressor inte en Turbo.......... Den ska sitta där!!!!!!
Du blir skeptisk??????

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
An
779
Anders Olsson
Patrik: kliv in på hemsan innan du komenterar nått i fortsättningen så är du snäll..

Z MMM Coupe
Har varit in där.

Förstår fortfarande inte ditt inlägg

Jaja. Du är inne på e36an med turbo. Jag trodde du snackade om z3an som inlägget handlar om.
För du skrev 440hk och det var det i z3an i m3an var det 900hk

Turbon där var en orginell placering. Men du ser ju rören under bilen så det går nog (den sitter onekligen där).

Har jag fattat dig rätt eller? Konstigt att du anger 440hk och turbo när det inte finns nån bil med den specen på hemsidan..

An
779
Anders Olsson
Sorry Patrik blandade lite fakta där. Vet du något om firman? Får riktigt dåliga vibbar när man kollar på bilderna. På nån bild står de & skruvar med ett verktyg som är 50cm för långt? Hur många hästar är det i din?

Z MMM Coupe
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
De är ifrån Turkiet. =)

Mvh
An
779
Anders Olsson
Det ser inte ut som några F1 mekar precis =)Länk

Z MMM Coupe
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk men jag måste säga att de kan jäkligt bra engelska för att vara turkar, och för att syssla med trimning där ska man vara äckligt rik...

Mvh
Vet inget om firman,men tycker inte det ser så illa ut. Angående hästar i min vet jag inte så låter det vara osagt tills bilen har bromsats någon gång i framtiden.

An
779
Anders Olsson
Om man skulle ha en tävling där folk fick gissa vilken som var hemma byggd & vilken Som var byggd av en serioös firma så vet jag vilken jag skulle rösta på iaf: Länk
Länk

Z MMM Coupe
Där ser man.... Den första är hemmabyggd och den andra är firmabyggd. Var det så du skulle röstat. :-).

Visa användare
142
luis
BMW M5
varför tycker du att firman verkar oseriös!! det finns inget som tyder på det!! kanske bara för att dem är från turkiet eller?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tror helt klart att de är seriösa och duktiga.
An
779
Anders Olsson
luis: känner du till dem, personligen har jag inte den blekaste men tycker att vissa bilder är lite konstiga. Deras 900hk turbo borde väl förlora några hästar på det långa grenröret samt att turbon är monterad 2cm från tryckboxen? En annan reflektion är citatet: "- Perfmormance data are obtained by a Greek Automobile Magazine with V BOX of RACELOGIC."
Rätta mig om jag har fel!
Personligen skulle jag gärna ha 440hk i Bettan.

Z MMM Coupe
De verkar seriösa men slår knappast Patriks verk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.