|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
När man läser sådant strul så är det jäkligt skönt att man har däckmaskin och balanserings maskin i verkstan :-) |
|
| skönt att det finns däckfirmor som går så bra att de kan be alla "snålbögar" att dra åt helvete :-) | |
|
Jag har precis fixat m3-fälgar och Pirelli-däck till min 330. Fick allt för 12 000, mer än 50 % rabatt (bl a beroende på att det är den gamla m3-fälgen, som är utgående nu)! Ska snart ringa BMW och be dem sätta på kalaset. Det ska bli spännande att se vad de säger. Har hört att BMW kör hårt med internet-bolag som säljer replika. Så hårt att många bolag inte längre annoserar dessa fälgar i sina kataloger och på sina sidor. Jag antar dock att de trots allt monterar mina däck. Jag har ju liksom köpt bilen hos dem... PS i detta ärende: en polare berättade för mig att vissa replika-fälgar tillverkas av exakt samma maskiner och företag som gör originalen! Detta helt apropopå bull-shiten att originalen skulle ha så mycket bättre kvalité. Har själv inte en susning om det är rätt, men polaren brukar vara att lita på... |
|
|
Sist jag köpte nya sommardäck så kollade jag priset på nätet först. Sen åkte jag till gummiverkstaden och fick ett pris som var ca 1500:- högre. Sa då till gummikillen att jag beställer på internet och kommer tillbaka och monterar dom. Javisst sa han, inga problem. Med den prisskillnaden så förstod han varför jag inte köpte däcken av honom. Men när jag till vintern skulle ha vinterdäck så handlade jag på gummiverkstaden. Det hade jag inte gjort om han inte varit så tillmötesgående angående sommardäcken. |
|
|
Jag fick ett pris på 1000 kr (!!!) för att para ihop 2 lösa däck med dito fälgar härom veckan :) Det var min mor som hade ringt så jag ick inte tillfället att fråga vad f-n dom menade, men jag förstår nu vad han kanske menade indirekt med priset. Det gick utmärkt med en annan däckgubbe, fina däck tyckte han och undrade vad jag hade gett för dom. De kom dock inte från nätet, men däckhandlaren som jag handlade dem hos hade inte tid att kränga på dem tillräckligt snabbt. ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
|
tjena vevarsel: ett tips, be inte lohinniva auto (nånting) balansera däcken jag köpte nya runtom och bad han balansera dem när jag körde i 100km/h så sprack backspegeln pga dom extrema vibrationer som blev for då till rutvik bil o motor och kollade upp däcken det visade sig att han balanserat hundra procent fel med 30gr vikterna skulle ligga på andra sidan alltså så numera köper jag bara däcken där och balanserar dom någon annanstans bättre pengar på banken än i tanken: BMW DIESEL POWER mina projekt Länk |
|
|
Jaha då var det dags för att ihandla sommarsulor igen. Ringer runt i Luleå området och kollar med olika firmor och även "idiot" firman som denna tråd handlar om. Det visade sig att dem faktiskt var billigast på dem däcken som jag fastnat för, funderade ett bra tag för att sedan kanske ge dem en chans till och tog beslutet att åka dit och handla däcken. På vägen till firman så tänkte jag på föregående incident då jag blev behandlad som en idiot när jag kom dit, blir så förbannad igen, tvärvänder bilen och beslutar mig för att ALDRIG åka dit igen!! Nu är det fan en principsak, hade inte ens åkt dit om dem hade halva priset på däcken! Tänk vad onödigt av firman att handla som dem gjorde förra året jag var där, hade dem varit "normala" eller förklarat att dem inte monterar nya däck på ett vetttigt sätt så hade jag köpt en uppsättning däck där i år utan tvekan! Nu har jag beställt däck från Däckonline (igen) och kom undan billigt. Nu ska jag bara hitta en firma som inte tar 800 kr för att byta 2 däck (jo ni läser rätt). Det har tydligen bildats någon slags "kartell" här i Luleå bland olika däckfirmor som försöker genom att ta saftiga priser att lägga på däck som inte är köpta där. Det dem inte fattar är att man sparar ändå åtskilliga 100-lappar på att beställa däcken via internet och sen betala 800 kr för omläggning =) |
|
| ett tips på hur du kan lägga om däck billigt! i luleå måste det finnas någon fordonsskola? åk dit å prata med nån vettig lärare så kan han säkert fixa att några elever lägger om däcken åt dig! kanske inte så bra om du har allt för fina däck eller fälgar men typ lägga vinterdäck på plåtfälg å sånt! | |
| Far till storhedens bil ,baki Obs, Gammla mopedbilscenter | |
|
Hmm, tråkigt att det är så illa här i Luleå. Jag sökte på dackonline.se och hittade då att Vidmans bil i Boden kunde lägga på däck. Det stod dock att dackonline.se inte kunde skicka däcken direkt till firman... Har du kollat med dom? |
|
|
Robban: Tack men jag har rätt "ömtåliga" fälgar både sommar och vinter =) Pekka: Ska kolla upp det jaken: Ska ringa dem imorgon, fattar inte bara att det inte ar EN enda däckfirma i Luleå som "anslutit"sig till däckonline, det finns ju uppenbarligen både i Boden och i Piteå. |
|
|
Alltså tror verkligen däckfirmor att man kommer tillbaka och handlar däck där när dem tar 800 kr för att montera 2 däck?? Jag kommer ALDRIG att handla på ett sådant ställe igen, vare sig däck eller nått annat!! Man borde fan skicka vissa firmor på charmkurs och hur dem lär sig bemöta kunder, jag lyckas då alltid hamna hos idioter :( |
|
E30 Beemah |
dom 2 anställda du nämde hade säkert olagligt utseende med?? :D E30 Beemah |
|
Har full förståelse för att däckfirmorna inte vill montera däck som är köpta nån annanstans. Inte att dom vägrar men att dom tar ett högre pris för att montera däcken tycker jag är helt ok. Vad är det för däck ni hittar på nätet som är så mycket billigare än hos däckfirman? Är det däck avsedda för andra marknader än Sverige? Det är ju tydligen en annan gummiblandning i dessa däck. Sist jag kollade så var däcken inte direkt billigare och klent utbud. Har för mig att det var däckonline jag kollade på , det var iof vinterdäck jag kollade på. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: vet inte om du kör med dubbar eller utan men just när det gäller dubbdäck är Däckonline ingen höjdare vilker är ganska logiskt eftersom dessa däck inte är tillåtna i flertalet länder. Många sommardäck i lägre profiler är betydligt billigare på Däckonline jämfört med många större svenska däckhandlare men som det nämnts tidigare i tråden så finns det handlare i Sverige som som ligger strax över Internetpriserna och räknar man kostnad färdigt på bilen så skiljer det ibland ingenting. Vet att när jag förra året var på jakt efter nya 225/45-17 så fick jag priser hos de större handlarna på 2200-2700kr/st medan motsvarande däck gick att hitta för 1400-1900kr/st på nätet. Köpte till slut hos min lokala handlare då han hade ett bra pris på GY Eagle. Han låg väl dryga hundringen över per däck men då var det monterat och klart. ___ //Ulf |
|
| en tanke bara .. visst däckonline är billiga . men det finns andra firmor som tex svenskagrossisten.se där du vid köp av fälg och däck i priset får montering balansering och frakt.. och det är iotne dyrt. gav 9800 för mina 18" ace dino på kumho ku31 215*35/18 | |
|
Jaha då ska man erfara nått tråkigt igen då. Var och skulle hämta mina däck idag hos posten glad i hågen och ser naturligtvis direkt att jag har fått två helt jävla fel däck, inte en siffra rätt var det!! Nu är hela min semester i farozonen och eftersom jag åker på Måndag så behöver jag dessa däck omgående. Det kommer väl att ta 10-11 dagar igen att få däcken från däckonline. Mailade dem för en stund sedan och förklarade läget och jag hoppas verkligen att dem svarar fort och löser detta a.s.a.p och ger mig tillbaka mina pengar så jag kan handla ett par andra innan mån. Oturen förföljer verkligen mig......... |
|
E30 Beemah |
det låter inte så roligt lider med dig..=( hmm det är billigt att handla på nätet men då får man ju erfara mer än vad man tror.. att det skulle bli fel från firmans sida är inte roligt för köparen,, heter firman föressten?? E30 Beemah |
|
Jag handlar alltid här: Länk. Aldrig nåt strul och bra service. Fråga efter Jan Bergman! PS: Till dem som säger att det inte är billigare på nätet: kolla en gång till... |
|
| Jag har full förståelse för däckfirmor som svinar mot kunder som kommer med egna däck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.