AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.132

Om ni ska ha bra ljud i en BMW...

Sida 3 av 3
Koiska varför är du så mallig då eftersom du har det bästa märket i världen? Snik märken? DU vet verkligen inte vad du snackar om alltså. Jag tror folk som har sämre grejor än dig skulle spela skiten ur dig. Villka märken är snik märken? Kicker Infinity Dls? eller vad syftar du på? Du kanske inte ens ha någon JL utrustning i din bil du kanske bara snackar. Det är skrattretande att läsa vad du skriver, lyssna på folk som vet inte dom som tror dom vet. det är 70% installation och 30% märket..
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Koista-
Menar du ALVAR i dina inlägg???
Jag har hela tiden trott att du sagt det med glimten i ögat... ehh?
Glad att du är nöjd med dina prylar och så, men det vore nog en ide att lyssna runt lite innan man gör dina sortens uttalande (Om det nu är så att du menar allvar på riktigt...).
Ditt sista inlägg fick mig att fundera...

"varför prova massa olika när man köper BRA GREJER DIREKT pysen..!!..."

Med denna mening medger du ju att du inte har koll för fem öre! Kom igen nu... Men vem vet, du kanske startade tråden för att vara kontroversiell...?

Danne

- H U M A N R A G E -
re
169
reference
330daT -02
Koista, Lr vad du nu kallar dig, om du tror att du har bra anläggning så har du inte sett & hört mycket!

Jag tror inte ENS att du slår mitt bygge i C-klass mercan, 1st DLS Magnesium Framkit (6,5) Samt 4st till Magnesium koaxialer som drivs av 2 st
CA41 steg...

hound dog ;)

så gå å lägg dig med ditt "JL audio är bäst i världen" bara för att dom har dyra serier och flashiga reklamfilmer.

Javisst det är ett top of the line märke men det är "bygget" som gör ljudet... du har ju allt i orginalhålen, fan en sån installation skulle tom. min syrra kunna göra :) visst har du ett par små 5,25 vid fötterna? hahahahaha....
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Grabbar tänk på att denna tråd är ett exemplariskt sätt att luska rätt på vad ni har i era bilar... Jag skulle nog vara lite försiktiga med skryt och famfarer om era ägodelar. Bara en tanke...

- H U M A N R A G E -
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Hej, jag säger inte att jag har bäst ljud men jag kan säga att jag är mycket nöjd. Jag kör med ett Audison VXR 4.300 steg samt fokal 136W framhögtalare och en DLS Ur12 bas. Som huvudenhet har jag en Kenwood Z838W. Sen använder jag balanserad lågnivåsladd och riktigt fina högtalare sladdar. Alla sladdar i bilen har jag extra isolerat utanpå med aluminiumtejp som jag rullat runt kablarna. Detta för att isolera dem mot störningar från andra sladdar. Jag har inga bakhögtalare.

Jag kan rekommendera detta till som verkligen är ute efter rent och bra ljud. Men lyssnar du mest på hårdrock eller sån musik så behöver du inte lägga upp så mycket pengar utan kan köra med i princip vad som helst som klarar ge mycket effekt.

Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
haha skryt på hög nivå!... det spelar inger roll om man har det bästa om man inte vet vad man ska göra med det! thats IT

Koista: ställ upp på en tävling så märker vi om det är bra el. dåligt!

& Kicker... ja jag gillar märket!.. cool design, häftiga demobilar men, men i dB hmm ja.. skit iaf. i dom fyrkantiga högtalarna för dom är inte bra i dB sammanhang.. fråga dB Akuten & dom andra som tävlade med kicker! men deras prylar ser coola ut & gör sej ofta bra i bilen!:.

** Live Fast - Die Young **
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
BMW-Danne-
Koolt repotage om kärran. Vore kul att se den nån gång.
Såg förresten att du hade Kenwoods dubbel DINs maskin. Har precis köpt en KVT-725dvd med navi. Använder du navi eller bara som dvd etc...? Hur upplever du att den i så fall fugerar i tätbebyggda bostads områden? Tycker att min tappar kontakt med kartan lite väl mycket...
Danne

- H U M A N R A G E -
www.ljudibil.just.nu Fredrik Mehlins BMW ;)
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Själv har jag ett sånghäfte från en kompis kräftskiva i bilen, sjunger själv med stundtals hjälp från tjejen på passagerarsidan...

...kan man ställa upp i en tävling med det "ljudpaketet"?

Borde vara en jäkla avancerad ljudutrustning, steg, kablar och högtalare i ett - och allt är portablet och 100% säkert mot stöld. Helt underbart!

MVH
Tobias
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Framsystem: M30B34
Baksystem: Friflödande 2*2,5", hårda bussningar, ingen inredning.

Bästa ljudet i världen ;)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
M.a.o kanske jag ska slänga Genesis Fourchannel steget, 1 Fahrads kondningen och infinity Kappa 5.25 kit framsystemet och köpa JL prylar istället? *kram*

Schnelle fart, Härliche fart.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Glömde Solobaric 10"an...

Schnelle fart, Härliche fart.
CosMoz Varför är inte Kickers basare bra i DBsammanhang? det är ju då dom är i sitt rätta element?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.