AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.130

Om ni ska ha bra ljud i en BMW...

Sida 1 av 3
ko
18
koista
525i M50 Vanos -94
Sä rekomenderar jag JL Audio produkter...
Själv har jag fram kit. JL Audio XR 525-CSI
Orginalhålen hatthyllan. JL Audio XR 525-CXI
Och dessa är kopplade till ett JL Audio "Slash"
4 kanals steg 300/4 4+75 RMS.....
Ojoj vicket ljud....THE BEST YOU CAN GET....!!!
svavelvinter
det tror jag inte ;)
ko
18
koista
525i M50 Vanos -94
Inte det..men jag VET...*asg*
hmm, har vi en SM vinnande bil i SASCA här kanske... :-)

Skulle ju vara jätte skoj om Du ställde upp i en tävling isf, o testar vad den "går för" gentemot andra bilar...
Eller skulle d inte vara nån utmaning i det... :-)

Nä men om Du tycker det låter så bra så tycker jag Du ska tävla.
För visst vill Du väl låta andra få chansen att lyssna på detta kanonljud...!!!???

mvh
Rutger...som tycker fler ska tävla i bilstereo (se mer på www.sasca.se)
rutger här har du en som skall börja tävla ;) fast i DB drag. koiska det låter fint det där :D men prislappen? usch :D
Jag ska köra Kicker jag ;)
ko
18
koista
525i M50 Vanos -94
Det kostar om DU ska ha ljud...kicker..vad är det för nåt...??...*asg*....ja just det...ekonomin tillåter väl inte mycket mera....*S*
hehe :D Kicker tja du det är det enda rätta ;) Steget är ett kicker kx1200.1 modifierat och sen blir det 2 kicker solobaric l5 som jag ska ha bak i skuffen ;)... Klart det kostar. men det gör väl allt?
ko
18
koista
525i M50 Vanos -94
ja men ger jue bara skryt watt o inget annat...vart har du ljudet då.????...he he...finns inget.....
HAHAHAHA är du någon kaxig sate som inte vet nått eller? Din mun verkar vara full av skit.
ko
18
koista
525i M50 Vanos -94
Ja du lillen....verkar inte veta nåt om ljud i en bil osv....*S*
Om du ska ha rent ljud....ja då ska du väl inte ha nåt som heter kicker heller i en BMW..!!!!!!!!!!!!
Hahaha vem har sagt att jag ska ha rent ljud hörre du? I DB drag är det bara att spela så högt som möjligt. så jag vet inte vad du talar om.. Dessutom ska du läsa på vad kickers slutsteg ger ut men eftersom dom ger ut fakewatt kanske du måste läsa ännumera för det kan jag lova att dom inte gör. dom ger ut lika mycket fakewatt som jl..
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag provade 300/4 och visst var den skaplig men jag bytte till 300/2 + 500/1 och dessa låter betydligt bättre och ffa renare. Båda matade via 4 AWG kablar.

För ganska länge sedan avverkade jag ett par XR-525CSi. Efter en hel del experimentande med andra har jag nu DLS UR5 mellan och MQ Quart PTE 25 diskant kit och nu är jag nöjd till slut.

Dessutom har jag några kul signalprocessorer, bl.a. en MaxxBass.

Jag har inga högtalare i bakdörrar eller hatthyllan då jag tycker stereobilden "välter" med sådant.

Logiskt sett måste jag alltså ha ultra, super-duper, extra-bra ljud nu? Eller?

Mvh Björn
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Balmgren: Har MQ börjat med bilstereo nu, säljs det i klädbutikerna.........;)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Kane, oj - nej det är en Lindex diskant och alltså ÄNNU bättre grejer. ;)

Näej, jag slant på tangetbordet, skall ju naturligtvis vara MB Quart PTE 25. Tack för påpekandet.

Mvh Björn
Tu
6
Tumito
540ia touring-98
Vad är detta
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Har följande i min

Steg, JL 300/4 och 500/1
Högtalare, JL XR650CSi, XR650Xi och 10W7-3

/Robban
ko
18
koista
525i M50 Vanos -94
Ja du JxD inga dåliga grejor...vad tycker du då.??..Dom har jue gjort bra basar JL osv....*småler* brett,....
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
intressant diskussion.. utan att slå på stora trumman så rekommenderar jag er o läsa om min kärra i nya bilsport (som kommer 5maj) med den bilen vann jag sm-guld i sasca o em-silver.

o inte med JL-högtalare ;)

///Danne
Danne får man fråga vad du spelade med för högtalare? :D
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
jag hade polk momo 5" o diskant uppe på brädan (helt ombyggd) sedan 4st impact 6,5" midbasar i kickpaneler. basar = 2st polk momo 12"
huvudenhet pioneer P9 och slutstegen signat LAB4

bilen var en 530sedan -99

///Danne
hehe ;) Bilder?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.