AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.861

Svenska Monster Garage

Sida 4 av 4
To
49
Tommy The Polish Man
745iA -86
520i -00
Bilen kommer att säljas, troligtvis på auktion på Blocket.

Jag skulle vilja hacka tillbaka på alla som gnäller om lågbudget program.

Vi lever i en tid när ingen vill betala nästan någonting för varor eller tjänster helst ska allting vara gratis, man är som en flock hyenor som söker sig till alla lågprisvaruhus för absolut lägsta pris men de har ju ingen kompetens, eller man söker på nätet för att pressa alla säljare mot varandra.

Detta gör att jag vid flera tillfällen råkat ut för människor som ställer en massa frågor till mig (utan att betala något) för att därefter åka iväg och köpa sakerna något billigare hos någon kjedja. Där går man rakt in till hyllan hämtar det jag rekommenderat för att därefter gå direkt till kassan betalar och åker.
Om jag inte behövde kunna något eller berätta något annat än vad saker kostar så skulle jag egentligen kunna hålla en lägre prisnivå.

Den här stilen genomsyrar hela samhället och tar död på kompetens och saker som sticker ut
Varför tror man att något exklusivt ska kunna produceras i ett land där ingen vill betala för något, och fler och fler vill inte ens arbeta. Företag efter företag körs i botten under detta ständiga priskrig. Vilka blir vinnare i slutändan?

Om vi nu ska se detta "lågbudget" program ur en positiv vinkel så tycker jag att det är kul att se vad man kan åstadkomma med väldigt små medel. Bilen köptes in för 15.000:- och ombyggnaden gick på närmare 25.000:-, det blir totalt 40.000:-.
Hade man nu istället varit jättesponsrad från alla håll hur svårt hade det då varit att lösa uppgiften.
Man hämtar en värsting motor för åtskilliga hundatusen, man går även iväg och hämtar nya fälgar, däck, specialaxlar, ombyggd växellåda, fördelningslåda och allt vad man nu kan tänka sig att få.
När detta är ihopskruvat hur svår var då den uppgiften? Då är man ju bara en reservdelsbytare, i vårt fall var vi tvugna att skapa saker själva. Det hela handlar om "Monster" meka, lite burdust men hela tiden med glimten i ögat.

Sug på den
Tommy
Carl Adam Andersén
Spackel hos är inte särskilt dyrt som jag ville se att de använde i startinlägget i denna tråd. Annars kan jag hålla med dig.

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Inte så konstigt i och för sig att folk inte vill betala för saker och ting. När månadens räkningar är betalda finns det inte plats för mycket extra.

///BMW - Was sonst!
To
49
Tommy The Polish Man
745iA -86
520i -00
Det är ju det som är problemet när man är i en nedåtgående spiral. Kunderna har dåligt med pengar, priserna pressas, företagen tjänar sämre och flyttar ut sin verksamhet från landet samt säger upp en massa människor. Vi konsumenter tjänar ännu mindre och måste då köpa ännu billigare saker osv.

Tommy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.