|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Har sett att det öser in M5 E34:or på blocket nuförtiden, bara senaste veckan har det trillat in ett tjugotal... Är det alltid såhär vid denna tiden? Finns det så många missnöjda M5-ägare i landet, eller vad kan det bero på? | |
|
Har också sett att många säljer sina M5 E34! Otroligt många i alla fall. Kanske är dyrt för dem. //Schnitzer |
|
| Man kan misstänka att försäkringspremien stigit kraftigt? | |
| Vänta ett tag tills folk inser att marknaden är liten och bilarna många, då kan man börja pruta rejält. | |
|
Tills "alla" är demonterade och sålda i bitar...då sticker priset igen. /Pelle |
|
|
Personligen kliar det lite i fingrarna efter en fin Alpina, så egentligen skulle jag nog satt ut min på annons. Men som läget är nu känns det inte mycket lönt, marknaden är övermättad på E34 M5. Lika bra att låta den står tills prisnivån rättar till sig igen, annars känns det som man förlorar mycket pengar. Det e ju helt klart köparens marknad!! Sjöberg |
|
| Har man en fin bil kan man ta det lugnt, 90% av alla M5 E34 3,6 är rena vraken. | |
|
M femman: Då får jag väl hoppas att jag inte har ett vrak...;) Sjöberg |
|
|
Håller med, det är verkligen mycket vrak på marknaden. Rätt vad det är så kan motor, inredning osv, vara utbytt till andra saker. Finns ännu mer saker som man kan klaga på. //Schnitzer |
|
|
håller på o kollar på em m5:a sv-såld -92 för 45k från en polare....den e fräch beemwee |
|
|
Det enkla svaret är nog att det är vår och att det öser in annonser är väl trots allt en "lätt" överdrift, öser i förhållande till vad i så fall? Gör en blocket-sökning på ex. M3 3.0, så visar denna att det kommit in lika många M3-annonser under april som på M5 3.6. Eller varför inte en sökning på ett annat märke som Porsche. En sådan sökning visar att det kommit ungefär lika många annonser på 944-turbo (-92)under april som på M5 3.6. Det går även att notera att det finns lika många 911or (-92) som antalet 3.6or till salu på blocket. Det kan därtill observeras, att den billigaste 944-turbon på blocket kostar under 50kkr medan den dyraste över 130 kkr samt att det finns en 911a för under 60kkr (med lagom mycket plast). Det är dessutom säkert en viss skillnad på den sistnämnda och en 911-turbo för halvmiljonen, även om båda bilarna säkert kommer att finna nöjda köpare. Det finns ju övrigt de här på forumet som ledigt kunnat köpa ”finfina” M5or för mellan 30-45kkr i flera år nu och dessa är väl bara att gratulera. |
|
|
Sen kan man ju ta och undra vad som kategoriserar ett "vrak" *Ingen servicebok?! *Rost?! *Går illa i motorn?! *Klarlacksläpp?! *Oljeläckage?! *Sunkig klädsel?! Kan hålla på i en evighet... Men skämt och sido, frågan tåls ju att ställa. När man tittar på bilarna som är till salu, ser ju åtminstonde 8 av 10 jättefina ut på bild. Undrar bara var det brister?! Dom ser ju faktiskt inte ut som vrak... Sjöberg |
|
|
Hael: det finns bara två svensksålda 92:or, den ena är Kungens gamla med 6000 mil som lär kosta 250k om man ska köpa den, har du fått erbjudande att köpa den andra för 45k i bra skick så ska du verkligen slå till! Håller med om att det ser bra ut på bild ofta, och efter telefonsamtal med säljare så ser det fortfarande bra ut. Men efter provkörning och noggrann kontroll av bilen så har man helt bytt åsikt. Folk är så förfärligt oärliga här, i Tyskland så står det ofta klart och tydligt i annonsen vad som är fel på bilen, det finns t.o.m de som säger rakt ut att de säljer en jäkla skrothög. Priset är satt efter det, i Sverige försöker man hellre blåsa intressenterna och undanhålla brister och fel. Jag har sett många E34 M5 skrothögar som påstås vara fräscha och sedan visar sig vara lik med renoveringsbehov på 60-70k eller mer. Det kan blir hur skrotigt som helst bara fel personer har varit framme (de med lite kunskap och lite pengar men som ändå envisas med att ha en sån bil). -M5 E34 Limousine register Länk |
|
Gemini__ |
Hael: Är du säker på att det är en -92? Är det inte den här -91:an du menar? ------>Länk Länk Mvh: Thomas |
|
M5 är spec:ad att dricka nästan 1,5 l/mil. Kan ha endel att göra med att man säljer bilen. Tycker det kostar på tillräckligt bara när man tankar en 520. Vill inte ens veta vad som händer när man trycker på gasen i en M5:a (och då syftar jag på vad som händer i tanken) Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa pero la perdí |
|
|
Visst e det så, men ska man ha en bil som rör lite på sig samt som där finns hyfsad komfort i så "får man betala priset". Men det e nog som du säger "lonelyonsearch4bmw", folk i allmänhet tycker låga driftkostnader är ett tungt försäljningsargument. Folk e underliga.. Sjöberg |
|
|
Att försäkringen är dyr det vet jag å att tanka den är inte heller så billigt men smakar det SÅ kostar det .... Väg skatten är nog inte heller så billig i dagsläget ( tänker på höjningen som vägverket jorde vid årssiftet !! ) mvh lars |
|
| Det mest eller 9-10 av m5 på blocket är ju rena vraken ..har själv ringt på hur många som helst och det är alltid någonting fel på dom..skulle tro dom kommer till salu när det är dags för service och liknande .däcken är slut 18" är inte gratis..Försäkringen kostar..ja de är nog många saker som spelar in...Men det är ju en fantastisk bil å köra...har själv hunnit med några 100mil trivs som fisken i vattnet med den | |
|
Personligen tror jag INTE att alla dessa M5:or som finns till salu på Blocket till större delen skulle vara "vrak". Visst det är inga "pärlor" men det finns säkert antal som är mycket väl värda den begärda slanten.Många säljer nog pga rätt höga ägandekostnader... Det tråkiga är att de som har riktigt,riktigt fina bilar(både optiskt o maskinellt) alltid blir jämförda med de som kanske inte har riktigt lika fina, o då blir ju dessa finare bilar i princip osäljbara när köparna ser att de kan hitta en likadan bil för kanske 20000 mindre...De flesta går ju nästan uteslutande på priset o tänker inte på att den nyservade bilen,med nya däck osv som kanske kostar 75-80" i slutändan kan bli BILLIGARE än bilen som kanske behöver en Insp 2,nya däck o lite smått o gått men som förvisso bara kostar 55-60"... |
|
|
Den andra 92:an är Lagungrön med vinge, och har rullat långt, säkert över 30000mil i dag, 4ägare sedan ny, finns på framsidan av Teknikens Värld nr 18? 1992, i den tidningen provkör dom även just den bilen. Mvh Stephan |
|
|
Nu rådde det ju inte mer M5- än m3-feber eller porsche944turbo/911-feber, eller? Brukar inte fler bilar byta ägare den här årstiden, än i typ januari-december? Sedan går det ju bara att hålla med m-femman, HD91 och övriga, de fina bilarna är i dag tyvärr lätträknade. Nu kanske någon som desperat försökt sälja sin M5a och som nu väntat vid telefonen i flera veckor säger, prova sälj själv får du se. Visst M5e34 är varken lätta att sälja eller köpa…., men det är ju inte Porsche heller – och svar ja: är lite Porsche-sugen (då det finns en 911-t till salu inom familjen). Synd för mig att AP är så fokuserat på Bmw och inte är något ”Porsche-forum”, för om så vore så skulle jag kunnat hänvisa hit och säga att generellt kan man inte förvänta sig få mer än max 70kkr för en finfin 911 (med hänvisning till att ”någon” har sett en 911 för 60kkr på blocket). Jag vet ju dessutom att den aktuella bilen varit till salu lääänge, dvs. i minst ett antal veckor – kanske t.o.m någon månad eller två. Den borde sålunda kunna bli min för kaffepengar, då det kan anses råda ett brutalt prutläge. Det finns ju nämligen massor av 911or till salu nu i april :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.