|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har problem... Tog lös luftburken med lmm idag. När jag satte tillbaks den så går bilen fint på tomgång men när jag rör gasen så misständer den och vill inte öka i varv. Vad kan vara Fel? Har bara haft lös den snabt för att dra en kabel till startmotorn. Om man paasar på att byta: Passar då en lmm från 535 rakt av eller måste man byta något mer då? Tack på förhand. | |
svintoleffe |
Tog du av pluspolen innan du drog ur kablen till lmm.? Iannat fall, så kan den ha kastat in handsken elelr få ett ett knäpp ryck. 535 lmm passar motronic systemet om den kommer ifrån en e34. Iannat fall lär man byta kretskort, till den so sitter i din lmm Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Nej. Plus var kvar. Kan kortet vara bränt då? isåfall kan ja inte byta till 535 heller.( Om kortet brunnit.) |
|
|
Lmm var hel. har provat en annan.... irriterande. Ingen som har en bra teori? |
|
|
Sedär, har exakt samma bekymmer med min 320i. Har nu lyckats få igång den genom att byta lmm, men den är inte helt ok, den var det i början precis när jag satte dit utbyttes lmm, gick hur fint som helst, men nu har den börjat krångla. Den startar som den ska och går att köra en stund, men sen går den ned på låg tomgång och gör precis som andbilh98 beskriver. Rycker man då bort kabeln till lmm, startar och varvar lite tills den får så fet blandning att den stannar, då kan man sätta tillbaka kabeln och den går perfekt igen, en stund, sedan är det samma visa igen. Sådär kan man hålla på fram och tillbaka, så den är konsekvent i.a.f. Några ideér? mvh /C. Ullin |
|
| "CU" Hej! Har provat att byta allt tänkbart på min utan framgång....Ska låna en styrbox å se om det funkar.... Säg till om du hittar felet på din! Jag börjar bli desperat.! | |
|
Det jag har bytt på min tidigare utan resultat är följande: fördelarlock, rotor, tändkablar, tändmodul, tändstift, tryckregulator och bränslefilter. Senast bytte jag alltså lmm, och då fick jag äntligen igång den som sagt, med ovan sagda resultat... Det är snart sagt bara styrboxen kvar att byta ut, har tyvärr inte tillgång till någon, säg till om det fixar bekymmret, mycket troligt att vi har samma fel... |
|
| Jo de verkar vara samma fel.. får mest troligt tag på en box på måndag. Hoppas verkligen att det funkar. Ja har bytt samma saker som du utan resultat..+att man bytt en massa givare.. | |
|
*bump* Hur gick det andbilh98, har du fått fart på den? |
|
|
Nej....tyvär..... Har ej fått tag på passande box....Hur går det för dig CU? Fått till din? |
|
| nah... tröttnade på den där krångelpellen och ställde av den, får stå där tills man finner ork med den igen. Köpte mig en Audi 100 T -88 istället. | |
|
ok..ställde av min med..väntar nu på en box.. Skall nog komma till på torsdag så då får man se.. Hadde en Audi 100 TQ-88 före denna. Den va skitskoj... Väldigt lätt att trimma. Rapporterar då jag testat boxen. |
|
|
Har otur...Verkar inte få någon box.... CU: Du har inte börjat sakna bmw:n å testat något nytt? |
|
| Nej, den har krånglat så mycket att man tappat intresset, ska sälja den, jobbar på att skruva upp turbotrycket till 0,9 bar på ådin istället, med 3 tum lär det gå att skrämma upp den till en 260-270 häst... har hur kul som helst redan nu när den ligger på 220-230... :-p | |
svintoleffe |
CU. Detta sa en granne till mig förut, köra en audi går bra rakt fram, när det börjar o svänga, då börjar man o knappra på åksjuketabbletterna, för den gungar så mycket. Det är väldigt läät o trimma audin, men ska du upp i 0,9 lär du byta spridare då dom ej hänger med. Bmw fore ever Länk Bimmern MVH Leffe |
| laddade 1,3 me min å de gick bra... Fast ja vet inte om spridarna va bytta.... | |
| Fan va trist att de strulade så mkt att man blev TVUNGEN o åka åksjukebåt (ådi) | |
|
mm....Tror snart ja me måste de...Öpnade boxen igår å den såg inte ut att vara bränd... Har testat att dra ur spjällägesgivaren men det blir ej någon skillnad... Det konstiga är att jag testat att byta utan framgång... Kan det vara datorn som inte klarar att läsa av den? Budgivning kan börja! |
|
|
OT svintoleffe, spridarna hänger med upp till 1.0, sen måste man byta, och ska man ladda över 1.2 så måste man förstärka intercoolern med ett spännband eller nått då den kommer blåsa gavlarna tillslut., och 1.3 bar och över så har jag hört att man tilsätter vatten på något sätt för att sänka tempen och förhindra spikningar, inte förstått exakt hur dom gått tillväga, men det var en kille som använde vindrutebehållaren som kärl och hade kopplat den på nått sätt så han tryckte in vatten i insuget. Sen lär gränsen för vad motorn pallar i orginalskick vid 290-300 häst sådär. Jo, det är sant att den har en kraftig tendes att gå rakt fram om man trycker på i kurvor, av det enkla skälet att när man kommer upp kring 240-250 häst så spinner den hopplöst/hejdlöst på tvåan på torr asfalt med 205:or på när trycket kommer, det ska helst vara en quattro som andbilh98 hadde av just det skälet, sen går det såklart att styva upp även en ådi 100 men då blir åkkomforten lidane, jag gillar bekväma bilar, och det är den, en långfärdskärra är det. Nej, när det handlar om dylika effekter så ska det vara bakhjulsdrivet, eller allra helst quattro. |
|
| Öberg, jo det är tråkigt, BMN är en kul körmaskin, inte omöjligt att man skaffar en annan nån gång, en 3.0S/Si från -73 kanske. Gillar äldre bilar, dom var snyggare förr. | |
|
Jo plasten i sidorna brukar ju kunna fara har jag hört. Jag hade tur å slapp sådant. Hadde min endast 2-3 månader så man han bara montera avgassystem å sportfilter själv... CU!: Hade du bytt Spjällägesgivaren på din bmw?? Vet du om den reagerar om du drar ur kontakten på den? Det gör inte min. Men jag har testat en annan men kanske den är trasig med...Annars måste det ju vara boxen....Eller????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.