AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.034

JWR-chip

Sida 1 av 2
Funderar på att chippa min E36 325:a till våren, kan det stämma att man får 12-15 hästar extra med ett JWR-chip? Nån som har erfarenhet av sådant, blir det nån större skillnad, bör man byta filter etc.?

www.malte-racing.com
swemho
för att märka av någonting direkt ska du nog byta filter och byta till ett effekt avgassystem
^LS^
Hej
Att bilen drar mindre soppa borde nog märkas ändå.
Det är ju oxå en välkommen effekt. :)

=-------------------------=
Fullgasväxling, javisst!
=-------------------------=
fradric
Tänkte chippa min bil jag också, Qvarnis är ju väldigt billig, är det nån som har erfarenhet av JWR chippen?
Vilka chip kan annars vara bra?
Har funderat på Need for speed chip....
Tacksam för svar!!!!!!!!
netsix
Jag har och kan bara rekomendera det. Funkade bra på min iaf.

/netsix
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
fradric:se under m3,m5.....trimning.
need F S verkar sälja JWR chip.
fradric
Man tackar!!!!!!
fradric
Intressant läsning, tvivlar på att det är JWR som gjort fel....
bm
62
bmwandy
M3 3.0 -95
Är det någon som vet vad som händer med försäkringen när man chippat?? Tänkte använda JWR.

fradric
Tror knappast att försäkringsbolaget går in i din styrbox om du har varit med om en olycka?!!!
Har precis chippat min bil!
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Maltek:

Jag chippade min 325 -93 för inte alltför länge sen. Tyckte att det blev bättre än vad jag hade trott. Märker störst skillnad på låga varv där jag tycker att den blivit ganska mycket starkare. Värt de 1500:- som det kostar via Qvarnis iaf
ma
75
manne
318is -90
fradric! vad använde du för chipp? blev det nån skillnad? vad fick du betala?

mvh mange
fradric
Köpte ett Qvarnis chip, för 1500:-, gav inte så mycket mer märbar effekt, men den går mjukare och bättre.
Största positiva skillnaden är att man kan varva
7000rpm!!!!!
518i slow mobil
Det blir skillnad med chip, punkt slut. Man kanske inte märker den så mycket men skillnade finns där! Som alla säger så går bilen bättre på lågvarv och varvar mer, så vitt jag vet e det en skillnad....

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
av
167
ave
520dAT -12
Finns info om detta chip eller företag (JWR) på Internet ? Vill ju ha lite info som kurvor på effekt och moment mm
har mailat me quarnis om ett chip till mig 535:a och de skulle ge ungefär 20hk för ungefär 2500:-

go for 540 manuell
325Ci
spelar de nån större roll på prestanda skillnad om man har automat eller manuell låda?? bara en tanke som slog mig...

E30Mpower
Tyvär ave så ligger jwr´s sida nere men den ska komma pp igen om jag fattat rätt! www.jwracing.se
Varför inte slå Jurgen en signal och höra efter?
Tror visserligen han är på semester denna vecka.
08-745 47 98
av
167
ave
520dAT -12
Nån som har testat JWR-chip på bil nyare än 1996 ? Seriell programmering utförs ju på dessa men det går lika bra att byta ut sitt chip eller ? Tar gärna del av erfarenheter.
Nån som har satt i chipet själv? Problem?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.