AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.677

Köpförslag Bussningar, fjädrar och stötdämpare och stag ?

Sida 2 av 2
Här är ett billigare alternativ för 50kr : Länk

Den här för 50kr är inte lika bra: Länk

// Jögge Länk

ett tips på fjädrar o dämpare är att kolla på powerbörsen, finns en kille som säljer nya kompletta sänksatser billigt i kalmar län. har beställt till min 730 och en komplett sats kosta inte mer än vad framstötdämparna skulle ha kostat på bmw.

Do
181
Dofus
E39 528i -00
Patrik 79, tack för tipset, tyvärr är inte sänkning /sportfjädring aktuellt. Är ju trots allt en 520 och trivs bäst på motorväg :D

zi
230
zigge
740iA -96
Biltema's avdragare är rena skämtet. Gjutet gods som spricker när kullederna sitter ordentligt.

///Mats
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Jag kan bara meddela att de var just dessa två jag höll på å bråkade med, utan framgång, avdragare nummer två den sprack, kanske var ett måndags ex men endå. Har ni svets så är de bara å köpa sig en M12 skruv och mutter, rota reda på en U balk av lämplig modell och sen såga ur ett gap i botten med vinkelkapen och borra ett hål i ovansidan å svetsa på en mutter. Fördelen är att man kan justera sin avdragare (med kapen) om den skulle vara nått mått som inte stämmer.

// Anders
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Finns det inget mellanting mellan biltemas och den andre som föreslagits... jag kan tänka mig betala en 200-300kr för en vettig avdragare.
Den första av de två avdragarna Länk lyckades jag med att i alla fall ta loss styrlederna med.

Den andra ger precis det intrycket som zigge säger, att den lätt skulle kunna spricka sönder om det sitter för hårt... Det funkade inte alls att använda den till casterstaget och tvärstaget...

// Jögge Länk

Förresten..., är det ingen som har kikat på ebay.de om det finns någon avdragare till ett vettigt utrop?

Vad heter kulledsavdragare på tyska?

// Jögge Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.