AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.375

Har Frun flickvännen påverkat bilval?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Ja,
min flickvän älskar BMW sedan hon körde en 316 första gången 1998.

/M

Min bil:
Länk
an
30
ankarsömn
e30 cab-87
Glöm det!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hon vill ha 4-dörrar, automat och PDC sen får jag bestämma resten. BMW står högst på hennes lista så när det gäller bilmärke är det inga problem. Att det är Volvo just nu var faktiskt mitt påhitt...

___
//Ulf
Min brud ligger i nivå med typ "den bilen hade fin färg" lr "den bilen var söt" så hon kommer inte ha mycket o säga till om när vi köper vår gemensamma bil, och klagar hon på min nyinköpta BMW, ja då får hon åka renålt clio lr nått som hon tycker är "söta"
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
jag anser att tjejer som säger att bilar är söta så har dom inte koll på läget :D

Och nej, min tjej har inte avgjort nått då jag hade min coupé innan vi blev tillsammans..hoppas för guds skull inte att hon ska få avgöra sen heller..såvida hon inte ser nån m3a, m5a eller 850 med "söt" färg :D
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Här hemma finns det mycket åsikter om vad vi ska ha för bil. Men så länge det bara är jag som kör och det är jag som brukar bilen till 95% så bestämmer jag.
Visst har hon åsikter som sagt och man kan ju alltid låtsas att man lyssnar. :))
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Min sambos bilkunskaper sträcker sig ungefär till:

Jag ställer frågan: "Vad kör din mamma för bil?"

Hon svarar: "Vet inte, men den är röd!"

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Haha.. Som alla andra riktiga svenska män är jag också en toffel. Klart som tusan min flickvän har bestämt bilvalet.

Porschen bestämde hon att det skulle vara den äldre modellen, och så fick det bli.

När min förra bruxbil strulade för mycket och jag blev frustrerad (hade faktiskt planerat att köpa en Honda lite senare), såg hon till att jag köpte min polares BMW istället och så fick det bli.

Trixet är att hon vet vad jag vill ha (även om jag inte alltid gör det). Blir jag inte nöjd blir jag tjatig och gnällig som en kärring.
Med facit har jag blivit väldans nöjd med hennes bilval, ångrar inte en sekund de senaste köpen. Sedan hjärntvättar jag henne lite med onödig bilinfo så det är lite ge och ta :D .
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nej, hon har inte påverkat mitt bilval. Däremot så säger hon om jag ska sälja min nuvarande bil att hon vill att jag köper en 760Li E65 och inget annat! Blir nog svårt att leva upp till det nu...

//Schnitzer

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hon bryr sej inte ett smack bara den startar och att det finns värme och radio i.
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Hun ville ha 5 dører, AC, diesel og helst en Mercedes-Benz med automatgear (låda). Det ble 5 dører, AC, diesel og en BMW med manueltgear :)

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
El
338
ElNiko
325iT-92
Det blev en E30 touring för att hon ville ha kombi och tycker att E30:in har fin front. Jag bestämde dock att det skulle vara en 325 med m-paket.....

/Niklas
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Tejen har 17" fälgar på sin egen bil, vilken är mindre än min. Jävligt snyggt. De passar rätt av på min e30. Själv har jag inte bytt org. fälgar......så jag är lite avundsjuk. I övrigt blir jag mobbad hela tiden för bmw:n, så det är inte lördag hela veckan här inte. Har även 3" hela vägen i avgassystemet så alla grannar hatar bilen oxå,.........vågar knappt köra iväg (lite modifierad i övrigt dessutom). Tjejen har lånat bilen men blivit chockad vid ett allvarligt bakhjulssläpp, och vill nog aldrig köra el åka bmw igen.
Vad ska jag göra?
be
250
benny
535im-86
Näe det är nog bilen som valt flickan! Man kan ju inte stoppa in vilken flicka som helst i en M535a ;-)

Mvh.benny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.