AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.371

Har Frun flickvännen påverkat bilval?

Sida 1 av 2
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Har ni i val av bil tagit hänsyn till "husfriden", dvs gjort kompromisser?

BMW CS 05928
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Ska skaffa hund efter sommaren o då byta upp mig till en Touring, hunden har tjejen tjatat till sig och visst har jag blivit påverkad..

behind a great man there is a great BMW
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Tack mad max för svaret, själv har jag vilket andra får bedöma pga påverkan hamnat i BMW träsket vilket iofs inte är fel men år av ovilja gentemot USA bilar gör att man viker sig, BMW och betydande schackrutetatueringar...

Mvh Per L

BMW CS 05928
Min sambo tyckte inte alls om min Z4, men gillar M5'an skarpt.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nej inte direkt... När vi nyligen hade träffats så frågade jag henne vad hennes föräldrar körde för bil och då blev svaret "En ganska stor och en lite mindre", vilket betyder en Grand Voyager och en Atos.

Men numera gillar hon själv BMW och tycker att BMW verkar göra bra bilar. Men intresset för bilar är väl inte jätte stort överlag, men hon börjar lära sig en del nu och i takt med att kunskaperna växer (och att hon kommer längre och längre i sin körkortsutbildning) så växer även bilintresset.

Hon tyckte att E30n var lagom och ville inte att vi skulle byta ut den mot vår nuvarande E34, men efter att jag berättade att den bilar skulle komma att behöva lite reparationer snart så var hon med på att byta.

Till en början tyckte hon att 530in verkade vara en "väldigt stor och klumpig bil" och det med automat-lådan var lite ovant och det tog ett tag innan hon vågade övningsköra med den. Men numera så är det inga problem och hon gillar verkligen motorstyrkan i V8an även om hon inte vågar varva bilen ordentligt.

Senast i förrgår så var hon med och hjälpte till att slänga på sommardäcken på 523an och hon bytte ett däck helt själv! Utom detta så har hon bland annat bytt luftfilter, oljefilter, olja och stift i vår gamla 318i. vilket gör Mugge är riktigt stolt! Speciellt med tanke på att hennes intresse / kunnande om bilar var närmast obefintligt innan vi träffades.

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag får inte köpa tvådörrars...
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Rammstein: Du är inte ensam :)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Min brud börjar bli värra än mig nu när de gäller BMW:P Det enda hon tjatar om när man e ute o åker, sen att hon börjar lära sig se skillnad gör ju faktiskt saken lite trevligare ;) Hon vågar dock inte köra själv.. som tur är kanske? hehe
hon tyckte att min förra 325a var fin men att e46an e finare =)

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Palle, du får ju för fan lära dig övertala ;)

sw
460
swe-boy
420D -15
aldrig!!!!!
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Min fru anser att det minst skall vara 7 serie, resten tyckor hon är för små...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ja! Nej! Bruksbilen var hon med och bestämde då vi köpte den gemensam. M3:an köpte jag och han hade inget att säga till om! (då hade vi inte gemensam ekonomi när det gällde bilen.)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Hos oss e det tvärt om, jag tjatar på henne dagligen att vi verkligen behöver en M5 till eller åtminstonde en 540...
Men hon vägrar köra ngt annat än "japs", brudar e konstiga!!;)

Sjöberg
zi
230
zigge
740iA -96
Jag letade kombi för några år sen, när min sambo tyckte att vi skulle köpa E38, för hon hade åkt i en sådan en dag, och hon tyckte den var sååå tyst, och sååå stora utrymmen.

Jag tjafsade inte..:-)

///Mats
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Abbe:

Vad tycker du om Avensisen och hur mycket drar den?

Mvh
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
1995 och zigge: det är visst nåt med tjejer och e38:or...min blev såld direkt när jag köpte en e38...hon kan fortfarande inte sluta titta på de när man åker förbi en sådan: "titta vilken bil!"
Hon reagerar inte alls på varken Porsche och Mercor...men så fort hon ser en svart e38:a då händer det saker...
Man får väl börja spara till en 740 igen...

Wladimir Jigaroff
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
rob_t_j72, om man bortser från att den är fel hjuls driven så tycker jag att den är helt ok! Man måste komma ihåg att den aldrig kommer i närheten av BMW när det gäller körglädje, men komforten och allt annat är helt ok tycker jag. Vi köpte en med execuitive paketet då är det ju en massa "lull lull" och det är inte helt fel. Vid landsvägs körning drar den ca 0,85 liter milen blandad 1-1,1 och i stan 1,2. Det jag stör mig lite på är att sitt dynan är lite för kort fram och A-stolpen är lite i vägen för syn fältet ibland. Baksätet är tok bra, man har otroligt bra ben utrymme. Kort och gott är det en mycket bra bruks/familje bil.Har du mer frågor kan du maila mig.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Jag har mutat med två hundar och en Audi 100 Avant för att få ha min M3a.

Den är dock klart mer populär än de två 318is 90:or jag hade samtidigt. Och den 900 aero jag bytte till mig mot en 318.
Fy djävulen vad non hatade aeron :)

Jag skulle själv alldrig kommit på tanken att köpa en Audi Avant om det inte var för henne, så nog har det spelat roll:(
När jag bytte från en Audi Coupe till 328an var det först liv om hur stor och klumpig den var men sedan älskade hon den bilen, när den sen byttes mot en M3 så tyckte hon jag var helt dum i huvudet till hon provkörde den första gången, man blev ju riktigt stolt när hon varavade ut den ordentligt och körde om en massa "slörövar"... (Hon har även sagt att M3an är den roligaste bilen hon kört men ändå den mest korkade jag ägt)
rsarits
I mitt fall var det enkelt:
Jag valde själv att köpa 530 E34
Min fru valde att köpa en Z3 1,9 (140hp)

Inga problem!!!
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Nej, hon har inte haft någonting att säga till om.

Har inte ens rådfrågat henne innan jag köpt.

Tycker jag skall köpa en "familjebil" men har inte fått
gehör för det. Det räcker dock väl med att hon kör en.

Hon hatade 850 men bara älskar M5:an, tar varje chans
hon får att köra den.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.