|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
DanneR |
Ja har 250hk+ i min 325a och när en 200 fösöker läggas sig före drar jag den jävlen! Så enkelt är de .. Har inte Problem med 200sx även vid start.. Daniel |
Wokpanna |
Har du 250+hk så vore det väl pinsamt om du inte drog en orginal 200sx..? Och jag kan säga att du drar inte alla 200:or som på dig låter. Alla orginal bör du ju dra med dom hk/kg.. Om det är det du menar... |
DanneR |
Ja vet inte har inte haft några problem när den var orginal heller! Vet inte varför men men. Men skulle ja sätta in två tubber med Lustgas på 50hk så good bye säger ja! Daniel |
|
good bye till den motorn då eller? och ang. rejs så ställer jag upp när som helst... får nog låna bilen av nya ägaren så... |
|
|
haha... mycket snack är det.... upp till bevis istället.... |
|
DanneR |
Nja vet inte vad u har hört men med rätt bränsle blandning och lust så går allt perfekt. men man håller ju inte på och trycker hella tiden som de gör i filmerna uttan när de behövs =) Men de skulle vara fränt och testa! =) Daniel |
DanneR |
Man får ju tänka Posetiv =) Daniel |
|
DanneR: va har du för utrustning i din 325a för att få ut +60hk till? Målat kolven röd? |
|
|
Är också lite nyfiken på vad som är gjort... Måste vara väldigt mycket som är gjort, säkert dyrt också... |
|
DanneR |
Nja har man gooda vänner så går allt ihop som de ska, kan ja lova! portad topp, vassare kammar, balancerad vevaxel.ökat bränsletryckstörespridare.chiptuning,mycket mera. lite peng har de kostat men. oBservera de är, mera änn 250hk+ |
DanneR |
Funderar på sätta M3:ans växel låda men vet ej om de kommer funka! |
DanneR |
Men de är inte så jätte svårt att få utt 60hk mera ja menar teoretiskt ska man få utt 17hk på vissa chip bara där får du över 200hk kanske inte skiljer mycket men de gör mycket tycker jag i allafall! |
|
Har du bromsat motorn eller är det bara nått du tror att du har i den? har du någon stripptid eller nått som backar upp dina påståenden eller en sluthastighet på 402m? missförstå mig inte nu men jag har väldigt svårt att tro att du ska lyckas få ut så mycket mer med så lite modds på en sugmotor... eftersom du inte skrivit nått om att du strokat eller borrat upp den eller något så... |
|
DanneR |
B-qvist de hörs ju på namnet villken unbeliver du är. Men Inget är omöjligt som du kanske säckert vet. Nej ja har inte borrat blocket men förrägaren hade, så jag tog saker i mina egna händer och fortsate med att greja vidare. Men om du vill tro, de är ju en sak som du avgör, för att ja vet i allafall vad som finns under huven och de är de viktigaste! Behöver ej va på strippen för att vissa att min bil går mer änn vad den ska gå. Ja är en av de anonyma som tittar på sporten, men viker ej över kanten för att bevissa något som ja också kan ha. |
Wokpanna |
Nej, men du behöver en slutfart, tid, bänking.. Ja vad som helst för att bevisa dina påståenden om 250hk+. Jag tror inte, förns jag har bevis på att du har lyckats fixa fram ÖVER 60hk med dom där modsen. Men skit samma. Gonatt |
|
Jag tycker dom där gamla riskokarna går ganska bra faktiskt. Tror inte en standard 325:a har så mycket att sätta emot en 200SX. Polaren hade en oförskämt fin 200:a -89:a för några år sedan. Trimmet begränsade sig till Chip, öppet filter och lite grövre rörmokeri. Vi gjorde ett litet "hemmagjort" acctest med den mot min dåvarande bil: En Corvette ZR-1. Jag låste i och för sig motorn till drygt 220HK i vetten för att ge Nissan än ärlig chans. Från 0-100 låg Nissan jämnsides och började inte tappa förrän farten närmade sig 120 Km/h trots Corvettens betydligt bättre vrid och fäste. Vi gjorde i och för sig om testet med Corvettemotorn "upplåst" med powernyckeln (Då ger den 405HK original + 35st till med Borla sportsystem och filter som min hade) Och då blåste jag dörrarna av Nissan vi accet men det är ju en annan sak. Fullt upplåst gör vetten 0-100 på 4.5 sek. Trots allt så blev jag lite imponerad av 200:an med tanke på det i sammanhanget "blygsamma" effekten. ZR-1 1994 |
|
|
DanneR: Vad skulle du gissa på att din gör 0-100 på ? Mvh Johan |
|
|
Danne> vet du att du är ganska skrattretande? "jag behöver inte bevisa nått jag vet finns under huven" ungefär som att säga att jag har klämmt ur min 200a ca 1000 hästar mer än original, och jag fänker inte bevisa det för jag vet att dom finns där... haha Allt vad gäller effekt är skitsnack tills man har belägg för sina påståeenden... så är det... |
|
|
om man inte har pappar eller nåt på effekökningen så borde man väl skriva 192+ om man har 192 från början.... eller om man har 169+ som jag har i min 200:a tycker jag i alla fall... Mvh Johan |
|
|
DanneR: Med 250 hkr + i din 325 ska den ligga ner åt 6 sek 0-100. Dvs du kör jämnt med e36 m3 3.0 och även då bmw 330 som ligger en halv sekund efter m3an? Newsflash! De finns inget chip i världen som ger 17 hkr på en sugmotor som har 200 hkr. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.