|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
Daddy Dj |
Vem står som vinnare mellan dessa bilar? No Fear! |
| Till 100, 200:an utan problem om 325:an är original. | |
Daddy Dj |
Misstänkte det, men om 325an också är chippad då? |
The fastest man |
Det går åt helvete i vilket fall som helst!!! |
Daddy Dj |
Okidoki men det var till 100 det, om vi tar till 200 då???. |
|
Är båda original så är det ju inga problem för 325:an.. Har jag försäkrat mig om flera gånger! |
|
| Är båda original är det i princip dött lopp med identiska förare. 325 8,0 sek, 200 7,7 sek. Chippar du bägge drar 200:an iväg eftersom du lättare kan få större effektuttag i turbomotorn. Kommer vi upp i högre farter (150-200) lär 325:an ta igen en del. | |
|
Hmm, låter skummt det där, iofs min är inte helt original, sportavgas och luftfilter, men det ska väl ändå inte göra såå mycket? Har dragit många 200´s utan problem, och då är det inte ens nära att dom ska vinna.. Har jag mött bilar som inte mått så bra eller haft dåliga förare då? :) |
|
| SunKi, nej dina modifieringar gör mest på ljudet... Dom du dragit kanske inte har velat rejsa eller haft en gnällig flickvän vid sidan om. :-) Turbon rasar iofs ganska lätt och utan den är den INTE snabb. | |
323E21terror |
Det där med 200:an är verkligen skumt, för min kompis har en Vr6a (golf) som har openair och ett effektsystem och är väldigt pigg. Killen skulle försöka köra i kapp med en Nissan 200 som tydligen var original, men min kompis fick ganska duktigt med stryk. Det är rätt konstigt för min kompis kör väldigt bra och Golfen gör lätt 0-100 på 7.5 sekunder medan en 200 skall vara några få tiondelar långsammare. Nu kan man ju aldrig veta hurvida 200 an var chippd eller inte men ägaren till den hade hittat en verkligt fin originalvagn som förmodligen också var otrimmad som ägaren också påstod. Saken är den att 200:an går snabbare än vad fabriksiffrorna anger, jag har sett 8.3 sekunder upp till 100km/h..och i tester bla Automobil fick ner den till 7.4 så de är ganska kvicka..även toppfarten anges till 220km/h och den överskred de också med några km. 0-100 så får en 325 stryk om båda bilarna går som de skall så att säga...möjligen att en chippad 325a med filter och sportsystem skulle kunna erbjuda en jämbördig match. Från 100-200 så kommer 325ans större motorvolym och vridmoment att vara avgörande..och misstänker att från ca150km/h-200km/h så vinner 325an säkert, men kan tänka mig att 200:an kommer att ha ett övertag ända från 0 upp till farter kring 150km/h så det är tveksamt om 325an hinner ta igen de meter den förlorar...men jag tror det. farten är min drog |
| 200:an kom med ny kaross och motor 1995. Då fick den 200 hästar jämfört med tidigare 170. Denna är ännu kvickare, dock ganska sällsynt. | |
|
Som före detta ägare till en 200sx s13 -90 (i8år) så kan jag bara säga att 325 inte har en suck! Med lätt uppskruvat laddtryck så är det nästan löjligt å dra med 325/328'or, tyvärr. Med högre ladd och uppgraderad turbo (T28, T25 orginal) så kan man även vinka adjö till 3.2 M3'or. //Ticco www.ticco.com |
|
Phille |
mjo visst fan e det hämskt.. vi får syselsätta oss att köra över dom där små bilarna.. :) ehhee Nobody is Perfect Im nobody... :) |
Marquez |
"Ticco" Hur bra håller grejjerna sen då, Drivlina mm. ?? -Mackan- |
Daddy Dj |
Jahopp, Så om man är fartgalen o väljer mellan en 325(e36) o en 200sx så bör man alltså välja en 200 inkl chip då. Jag har nu en 325(e36) men vill ha mer power men utan att lägga till en massa stålar. Det ska tillägas att jag äaven har haft en 200 (89a) dock utan chip o jag kan inte nu i efterhad säga om det var mer eller minde tryck i den. Men enligt inläggen ska det väl vad jag kan förstå var duktigt mer tryck i en chipad 200sx eller?. Jag vill ha mer power alltså bör jag byta min 325a till en 200sx o fixa chip. |
|
Spana på: www.200sx.nu //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco.. Uppgraderad turbo o höjt laddtryck hur länge håller det 1 månad.. Då kan 325:an o 200:an tävla från göteborg till stockholm så får vi se vilken som kommer först fram.. "See you at the Rödljus" |
|
|
Har haft japansk turbobil 230hk + skulle aldrig byta tillbaka... även om inte min bimmer e snabbast i världen så räcker den till! (chip + bla bla..) & när plånboken tillåter blir det ju en m3:a ;) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Faktum är att de trimmade 200:orna håller förvånansvärt bra samtidigt som de är oroväckande raska. Jag vet iaf en som gått flera tusen mil med olika aggregat och effekthöjande "attiraljer"... Det jag förvånas mest över är hur bra växellådan tycks stå emot vridet. Den bilen jag tänker på har i dagsläget ca 340 (?) hk och rullar fortfarande med originallåda. Den här bilen faller dock utanför ramarna i den här tråden eftersom den för länge sedan passerat "chiptrimstadiet". -> Stente Vad du menar med att turbon rasar ganska lätt förstår jag dock inte. Original sitter en Garret T25 som är vattenkyld. Denna sitter även i Saab 2.3T och håller mååånga tusen mil! |
|
|
--> m3efl Det beror ju på hur seriöst man modifierar saker å ting! Göteborg - Stockholm Ja du, den fyrcylindriga motorn lär ju få jobba på mycket högre varv, men med en oljekyl på 200'an (vilket är ett måste vid trimm) så är ej detta något större problem för 200'an. --> M3wannabe Jag kan inte direkt påstå att jag saknar min 200'a, men jag kan ju inte förneka att bildj**n gick som f*n. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ett litet smakprov på en extremt moddad 200SX: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.