|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
| men jag förstår inte snacket med kvalité, jag håller fullständigt med i att en 200a känns ruskigt plastig, men inte tycker jag att en 3serie från samma år känns så mycket mindre plastig... så den delen håller jag inte med om... och sen att det är folk inne från 200a sidan är väl inte så otroligt, det diskuteras ju 200or i denna tråden eller hur?? hur ofta är det inte BMW folk med och för diskutioner när det handlar om det på 200sx.nu?? | |
|
Okej, 200 sx från 80 talet jämför vi med en e36 från samma årtionde. Om du inte finner 200an mer plastig än bmwn föreslår jag närmaste optiker. Jag kan inte svara för eventuella bmw ägare som besöker ert forum, men försöker de hela tiden hävda att deras bilar kostar hälften av de ni betalt och är dubbelt så snabba som ofta är fallet här? Slutligen, sluta jämföra modifierade överladdade bilar med högpresterande sugmotorer. Jämför gärna era bilar mot bmw, men behåll jämförelserna på jorden. Dvs omodifierade bilar mot omodiferade bilar. Jag kan sätta en cheva v8a i en nissan micra o åka ifrån alla 200 sx i hela sverige, men hur relevant är de? BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| du wendtan, besök du din optiker... för om du bara hängt med det minsta i denna diskution så ser du att tråden inte ens startade med en otrimmad 200a... läs överskriften... men visst det har diskuterats original oxå... men det var inte frågan... | |
|
och sen så skrev jag väl ändå att 200an var ruskigt plastig, men att BMWn inte är så mycket bättre om du tar en 3 serie från 90 så är det en hel del plastighet i den med men absolut bättre... så tagga ner en par mil va? eller har du tagit det så personligt så att du måste ta detta till sandlådan??? |
|
|
wndettan: "Okej, 200 sx från 80 talet jämför vi med en e36 från samma årtionde. Om du inte finner 200an mer plastig än bmwn föreslår jag närmaste optiker." Mig vetlig finns inga E36 från 80-talet, men jag kan ju ha fel... b-quist: Min E30 är nog den minst plastiga bil jag haft, och jag har haft/kört ett antal märken... Men jag förstår faktiskt inte diskutionen, jag tycker båda är trevliga bilar fast på olika sätt, 200sx:en är en trevlig sportbil till rätt pris med utmärkt trim-potential, bmw en "förarens bruksbil", att jag skaffade just en bmw var att jag kunde få en sportbil och en kombi på samma gång, hade jag inte behövt en kombi kanske det blivit en 200sx, då just den trevliga kombinationen med turbo och bakhjulsdrift är sälsynt... Mvh Niklas |
|
| ja, precis som jag skrivit så är dom ju bättre... men jag tycker iaf att alla bilar från slutet på 80 och början på 90 känns väldigt plastiga... men dock så tycker inte jag att det är så negativt... sen så har jag ju en s14 nu och det är grym skillnad på inredningen... känns som mycket mer bil när man sätter sig i den mot min gamla s13... | |
|
Elniko: Och när tror du E36 har blivit utvecklad? 1990?, för att sen släppas 91? E36 är en bil från 80 talet, utvecklad på 80 talet men byggd på 90 talet. b-kvist: Du har rätt, tråden startade med en otrimmad 200. Men i denna tråden har de jämförts orginal m3 och m5 med preppade 200or. Läs o begrunda. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
> b-qvist Imponerande tider/hk! Hur mycket dineros handlar det om när man ska skrämma upp en 200 till den nivån? Har en skapligt hårig 200 S14 i grannstaden Säter, sinnessjuk bil. En god väns arbetskamrat har en CBR900 och stötte på den, han fick kämpa bra mycket för att komma om enligt hans utsago. Du kanske vet vilken bil jag menar? MVH |
|
|
nilez> Jo, jag har varit och hälsat på hos Johan som har den 200an... han kallas för MAD på 200sx.nu och det säger väl en del...=) tiderna var för den förra bilen och den hade faktiskt inte kostat mig så väldigt mycket, runt 35k var det väl lagt på motorn i den... och då var det med en helrenovering oxå... men att bygga ett sånt budgetbygge är väl inget jag rekomenderar, hade nästan inte bytt något i motorn och det var bara för att jag fick den sjuka idéen att testa hur mycket den höll för egentligen... bara den hade rasat så skulle jag slänga i värre doningar, men otroligt nog höll det hyffsat bra... och det är något som jag inte kan förstå när man läser hur många som har haft problem enligt vissa... fast oftast så kommer det ju bara fram när folk har problem med bilarna på de flesta forum... fördelarna kommer ju sällan fram, men sen så finns det väldigt många problem med en 200a, som vevlagerras som någon skrev, händer på var och varannan av dom... men det är för att dom körs hårt med ruskigt dålig oljekylning... men det är något de flesta fixar direkt när dom börjar att trimma nu... (man lär sig av misstagen) hehe... |
|
|
???b-kvist: Du har rätt, tråden startade med en otrimmad 200. Men i denna tråden har de jämförts orginal m3 och m5 med preppade 200or. Läs o begrunda ??? om jag läser överskriften så står det väl, "325(e36) Vs Chippad Nissan 200sx" inte original 200a som du tycks läsa... men vad vet jag, jag är ju blind... *letar efter min vita pinne och ropar på hunden* |
|
|
Ursäkta, topicen verkar vara de enda jag inte lusläst. Min poäng är, jämför inte icke orginal bilar med orginal bilar de är totalt irrelevant. Att sen personen som startade tråden vill göra just detta, är en annan femma. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| kan jag fullständigt hålla med om... så kom vi fram till att vi var överens redan från början... =) | |
320-325 |
kul med lite folk som gillar andra bilar än bmw synd bara på pajkastningen |
| b-qvist: Visst finns det M3:or som tar din 200....rätt rejält dessutom. | |
| utan att dom monterat turbo? | |
| Du har väl turbo på din? | |
|
jovisst börjar du kolla på sånna som hammarström och jakan då åker jag på däng... men jag tog ju jakan en repa på 201m iaf... men den vann jag mycket på att jag hade väldigt mycket bättre 60fot... men hur som helst så är inte min turbo nått mycket större än original och bmw har ju ingen alls original så vi kan nog lägga ner den diskutionen nu va... |
|
| Allt är relativt. | |
| jo, visst... M3 med snurra är riktigt fina maskiner, men just därför förstår jag inte varför så många har något emot turbo på erat forum, har sett endel inlägg som låter väldigt anti turbo... men ändå kör dom snabbaste här med snurra... konstigt... | |
| Håller med. Jag förespråkar turbo, men förstår ändå dom andras ståndpunkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.