AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.428

Riktigt, riktigt nöjd! (E90)

Sida 4 av 4
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Danne523, det finns en nymotorprogramuppdatering att tillgå! Kolla med din BMW ÅF, berätta gärna hur det gick. Se även en annan tråd vad jag fick för besked angående det hos min ÅF.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Ryckningarna i min är kvar, tänkte att det kanske skulle försvinna med lite mer mil på mätaren (1200mil), men icke. Ni jämför äpplen och päron, jag pratar om ryckningar i en 320d, inte en bensinbil.
Helt klart är att dom finns kvar. Dom har att göra med hur mycket luftsjället är öppet, känns tydligt vid 1500-1600 rpm på 4 och 5:an. Känns som om man i mycket korta intervaller slår på och av dieselpumpen...

/JP
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Ett styrservo har pajat, 1v på verkstad :-( Garantin gäller och lånebil :-)
Hade ett produktionsfel också sa de.. blev lite rädd, men det visade sig att det var ett nytt klistermärke med lufttryck hehe.

/S
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
SiggeL

"Hade ett produktionsfel också sa de.. blev lite rädd, men det visade sig att det var ett nytt klistermärke med lufttryck hehe."

Vad menar du med nytt klistermärke med lufttryck?
Var precis borta på BMW Mölndalsvägen. Kanonbra bemött av servicerådgivarmannen.

Jag sa att jag har lite fukt i vänster baklampa och han beställde en ny med en gång utan att blinka.
Han ringer när den kommit för att få en tid för byte.

Sen påpekade jag det andra omskrivna "felet" att det går att starta E90 utan att nyckel sitter i.
Förklaringen var den att dom kände till problemet men finns inget att göra åt det. Varför det är så är att mjukvaran uppdateras när bilen stängts av och nyckel dragits ur.
Trotts detta så är det så att öppnar du dörren och sen låser bilen och sen testar att trycka på knappen så startar inte bilen vilket gör att det ses nog som stöldsäkert ändå....alltså inget att oroa sig för.

Livet är underbart när underlivet är bart
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Andre:

Det är klistermärket som sitter i dörramen med rekommenderade lufttryck,
antar att det blir ett nytt klistermärke med nya siffror :-)

/S
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
SiggeL : Jaha, ok. :-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
SiggeL, hur ser gamla resp.nya klistermärket ut då? Vet du det?
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Har inte kollat det nya än, minns inte det gamla. Ska fråga dem på verkstaden vad som skiljer när jag hämtar bilen.

/S
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Jihaa! Fick tillbaka bilen innan helgen! Hade hyrbil, Ford Focus i veckan, en hemsk upplevelse.

/S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.