|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Plockade ut min 320d idag. Måste bara säga att jag är grymt nöjd! Sportchassiet med 18" fungerar perfekt...folk har pratat om att det blir stötigt, men icke, perfekt avstämt. /JP | |
|
Den dieseln borde gå "gött"...Grattis till en fin vagn. Mvh Janne. |
|
| Jag förstår att du är nöjd. Jag har inte kört 320d, men väl 325i och 330i, samt i samma veva även Audi A4, Volvo V50 och Saab 9-3 och i den jämförelsen framstår nya 3-serien som överlägsen, i all synnerhet som körmaskin. | |
|
Jag hämtade ut min E90 330i (sapphire black, 162) idag på förmiddagen. Är också väldigt väldigt nöjd! Än så länge är allt perfekt (och faktiskt över förväntan). Jag provkörde en 325iA tidigare men 3.0an med manuell låda ger verkligen mycket mer. |
|
|
Jag har provat 320d med manuell låda, otroligt trevlig bil. Tycker 163 hk tvålitersdieseln är klockren förutom det ganska påtagliga knattret på tomgång/lågvarv. Skulle vara nice med en E91 320dAT Touring... //Chrille |
|
|
Tycker det varit en massa osaklig negativ kritik på forumet. Som sagt över förväntan :-) /JP |
|
|
Bmw_Chrille Du är inte ensam om att invänta E91 320dA.......= ) Om den blir så snygg som man kan förvänta sig blir det nog en Alpinvit rackare med svart sportskinn, 18" , tonade rutor och extra allt..... sw |
|
|
Grattis till bilen! Jag förstår att du måste vara mycket nöjd med bilen, har själv en 325 och den blir bara bättre för varje dag som går. Ca 300 mil nu på mätaren och motorn börjar för rätt karaktär. |
|
|
Beställde HiFi paketet till min, det var också över förväntan...vilken skillnad mot originalsystemet! 40 mil and counting... /JP |
|
|
Roligt att se hur världen förändras, för 10år sedan tror jag inte att många bilentusiaster pratade lyriskt om Diesel bilar, men idag är det andra toner. Själv är jag lite gammal och trög ännu och kan inte fatta att en 320d kan vara inspirerande och rolig, utan vill ha högttjutande&varvande motorer. Jag skall inte vara för provocerande men låt mig iaf säga att jag kör när som helst en Ford Mondeo ST220 eller Alfa GTA framför en Diesel :) Men men.. dagen kommer säkert när jag också kör Diesel och förstår charmen med 2600rpm istället för en M3:as 8000rpm :) |
|
|
Har själv blivit sugen på en 320dA efter att ha kört en, men jag vill nog inte kalla den inspirerande och rolig, utan snarare en perfekt kompromiss mellan prestanda och ekonomi. Tänkvärt är att dess elasticitetssiffror matchar dom för 330i... Något som ju är ett bra mått på omkörningsprestanda, vilket är ett viktigt argument för mig som vardagsbilist. Visst är det ball med låga 0-100 tider och raka bensinsexor på höga varv, men låg förbrukning och ekonomi i övrigt börjar kännas viktigt när bensinpriserna slår nya rekord. Det är bara att vänta på att vår "kära" regering får tummen ur och bestämmer sig angående beskattning av dieselbilar... |
|
|
Venomous>> intressant att höra om HiFi paketet, Det för drygt 5 tkr menar du va? Det känns som det är värt pengarna alltså? Det är ingen skillnad på förstärkaren utan bara högtalarelementen, eller hur? Mvh |
|
|
Det är ju chassiet som ger inspiration, inte motorns varvtal. Jag har två andra bilar med en cylindervolym på över 8 liter per motor och helt andra prestanda and min nya lilla diesel. Trots det sätter jag mig lika gärna i min E90 och kör. /JP |
|
|
OT: Gillar din Viper SKARPT!! Verkar bli ordentligt modifierad för i år... :) Mvh, /Wille |
|
|
60 mil. En uppdatering på läget. -Motorn rycker på lågfart, när man kör sakta med lite gas så håller inte motorn jämt varvtal. -Gnissel från bakvagnen. -Vinande från ventilationen, verkar som något spjäll inte sluter tätt. Och fortfarande mycket nöjd :-) Å jepp, den nya Superstock Vipern kommer att bli grym. Kika på www.venomousracing.com /JP |
|
|
Venomous: Rullar 320:n i umeå? / H |
|
|
Jepp, det gör den. Har bara sett Mattias E90 (BBS Challenge 19"), så vi verkar bara vara två än så länge. /JP |
|
|
Mattias ringde igår, han hade lånat en 325:a av BMW och monteras sina egna 19" BBS Challenge fälgar, det var inte hans egen bil. /JP |
|
|
19" BBS Challenge på E90 är intressant. Jag sitter nämligen och starkt funderar på att köpa dessa till min 325 som levereras i Juni. Finns Mattias på detta forumet? Jag har lite frågor och funderingar Jag undrar vilken dimension på däck och fälg han hade och om det var något problem med att de skrapade i eller dylikt. Om det finns några bilder tittar jag jättegärna på dessa. fredrik@sward.nu /Fredrik Swärd |
|
|
Mattias hade dom på sin E46:a, det såg riktigt bra ut. Men dom passar inte alls på E90, offset blev helt fel. Han är inte på forumet. /JP |
|
|
0.77 första tankningen, blandad körning. /JP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.