|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Min går som en dröm! Inga problem med strålkastartorkare heller. 700 mil hittills. Första stenskottet i rutan avklarat. | |
| Grattis! | |
|
Den med ryckig tomgång har jag hört från servicechefen i Västerås. Och eftersom dom bara levererat 4 bilar och alla 4 hade torkararmproblemet och en dessutom med tomgångsproblem så är det under all kritik. |
|
|
Det är väl kanon att det är samma problem på alla bilar, då kan dom fokusera på att lösa enbart dessa problem :-) /JP |
|
| Jag var en av de första som hade e46:a -98 och den erfarenheten som jag drog av de första 2 åren för att åtgärda framvagnsvibrationer, skeva bromsskivor, bakaxelklumpsmissljud, trasig stolsvärme, hög oljeförbrukning, glappande stereo mm gör att jag nog väntar ett eller ett par årsmodeller innan jag köper e90. Allting går ju på garanti men det är så himla tröttsamt att ständigt ha bilen på verkstad vilket ju faktiskt är en av anledningarna till att man har nyare bil ( dvs att man skall slippa frekventa verkstadsbesök!). Visst är det kul att ha en ovanligare bil men man får nog kallt räkna med att det finns barnsjukdomar på alla nya bilmodeller i större eller mindre omfattning. | |
|
Köpte 320 E46 precis när den kom -99. Radiofel och fel på airbags 2 ggr. Ena gången ratten den andra sidoairbagsen som var ett återkallande från fabrik, så den råkade väl alla ut för. Köpte E36 och E46 coupe direkt när dessa kom och dem var det inga fel på. Så det går inte att dra alla nya modeller över en kam. |
|
|
Var och skulle montera draget igår, mitt på dagen ringde de från bilfirman. Draget är restat i ytterligare en månad... Pratade med dem 2 dagar tidigare, då var det ingen som sa ngt om att draget är restat. Det börjar bli mycket strul nu... |
|
| Clubsport: Coupén kommer oftast senare än sedanen och då har man hunnit åtgärda endel barnsjukdomar på dessa. | |
|
VecTor Produktionen med bilar med drag har inte startat än i fabriken. Jag beställde min 325 i mitten av februari. Den kommer byggas den första veckan i Juni och då är den en av de första bilarna med dragkrok till Sverige. Ett tag låg den med produktion i Augusti just för att de hade sådanna strul med produktionen av krokarna. Då var jag redo att avbeställa dragkroken. Dock ändrades tiden samt att det skulle vara någon liten skillnad på fabriksmonterat och eftermonterat så jag lät den ligga kvar. Jag vet dock inte vad som skulle skillja. Jag tycker det är synd att din ÅF sagt att det inte skulle vara något problem men det kan inte belastas bilen. Du har tidigare skrivit om dragkroken och jag ställde mig lite frågande till om du verkligen skulle få kulan så pass tidigt. Nu kommer du antagligen ha en bil med dragkrok före mig iallafall så jag har antagligen dragit nitlotten iallafall.... /Fredrik Swärd |
|
|
Inget fel på bilen, den är den bästa bil jag någonsin har haft... För en vecka sedan sa säljaren att det var bokat tid på verkstaden och mitt drag skulle monteras. Kanon bra... Ringde dit i måndags, sa att strål-spolaren hade lagt av och att jag skulle in på onsdag för att montera drag så att de kunde kolla på den då. Inget snack om att draget var restat då... Vid leverans så var fel fälgar monterade på bilen men skulle de åtgärda. Mycket strul runt bilen men INTE med själva bilen. |
|
|
acey: Hur förklarar du att jag inte hade nått problem med E36 då? Tänkte mer på att coupen inte har många plåtbitar gemensamt med sedanen. |
|
|
0.65 tredje tankningen blandad körning. Nu är det dax för första verkstadsbesöket. Bilen rycker när man släpper upp kopplingen till dragläget. Den hoppar nästan fram. Känns som om en motorkudde gått sönder eller som om kopplingen inte hänger med längre (260 mil) /JP |
|
| Grattis, 0.91 första mätningen då ingick vås-sth tor i den mätningen. Och jag kör lugnt. | |
|
0,75 första tankningen, stämde precis med färddatorn. Nu ligger den på 0,65 enl. färddatorn och då har jag lite mer landsvägsmil än första tankningen. Har kört totalt 110 mil. |
|
|
Ja just ja du har en diesel... Inte så konstigt att jag inte är i närheten då. |
|
Njuren |
skandal BMW - i nöd och lust? |
|
Vad är skandal, att jag inte slår en diesel i bränsleförbrukning? |
|
|
Venomous: Har ryckningarna försvunnit? Åtgärdade BMW det eller? Tycker att min börjar rycka lite just när man ger lite gas. |
|
|
VecTor: Det finns en uppdatering som åtgärdar det problemet. Jag hade ett litet ryck vid 3000 varv. Keep Your Distance! |
|
|
Jag har lite ryck i min med. Hjälper det med ny programvara?. Livet är underbart när underlivet är bart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.