AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.431

Riktigt, riktigt nöjd! (E90)

Sida 2 av 4
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Ah. det var lite det jag misstänkte.

Fälgarna till E90 kräver lägre ET än de till E46. Dock borde man kunna lösa det med spacrar (eller vad det nu heter) för att få ut fälgarna lite. Eller tänker jag fel då?

/Fredrik Swärd
Kolla så att dom har kodat larmet riktigt. Min kodades om igår då dom inte haft rätt cd-skiva. Och helt rätt är det inte nu heller har fått tysk kodning, den svenska är lite annorlunda. Den skivan finns inte än. Räkna inte med att dom sagt det till dig om du inte frågar...

Välkommen i E90 familjen!

Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Hur vet man om larmet är kodat på rätt sätt?

/JP
Man frågar. Eftersom ingen Åf fått den svenska kodningen och nyligen fått den tyska kodningen så är risken väldigt stor att den inte är rätt kodad.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Ja, men vad är skillnaden?

/JP
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Förut var det så att bilar med tysk kodning kunde öppnas via dörrlåset, utan att larmet gick igång. Det uppskattas inte av svenska försäkringsbolag. Möjligen är det den skillnaden som gäller även idag. Det är ju lätt att prova själv.
Nockenwelle:
Exakt så var det nu med, kommer ihåg hur dom förklarade det hela nu när du säger det.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Fick mina cromade njurar förra veckan, tio minuters jobb så var dom tråkiga mattsvarta väck och det satt nya cromad på plats :-)
600 pix för ett par.

/JP
Ve
107
VecTor
320 dT -10
Fick min 320d E90 i dag, körde 9 mil på kvällen.
Allt känns jävligt bra...

Ve
107
VecTor
320 dT -10
Någon som har problem med sin e90?

Strålakstarspolningen jävlas på min, ska åtgärdas på onsdag i samband med montering av drag.
ro
4
roit
E90 325
Strålakstarspolningen åker inte tillbaka på min.
Borde det inte varit fixat vid leverans, eftersom det är ett känt fel?

Kommer du få någon kompensation?

Hur mycket kostar draget?
Ve
107
VecTor
320 dT -10
Vänstersstrålkastarspolning har fastnat i uteläget, det kommer ingen spolning ur någon av dem. Hoppas att ingen bryter av den innan den hinner fixa den.

Har ej diskuterat komp.

Kommer inte ihåg dragets pris men tror att det var ca 8500:-
Vänster strålkastarspolning är ett känt fel som nästan alla har drabbats av, så även jag. Hoppas att det går snabbare för dig när dom beställer nya torkararmen än för mig. Tog nästan tre veckor för mig.
Njuren
piss att så mycke folk redan klagar på sina 1 o 3 serie bilar.

BMW - i nöd och lust?
Jag får passa på och inflika att jag inte har haft några problem med min 330 (ännu?).

I och för sig, Bluetooth-stödet krånglar såklart men det hade jag på känn redan när jag beställde. Bluetooth-handsfrees brukar ju alltid krångla. Hoppas på framtida updates.

150 mil and counting.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Är uppe på 200 mil nu. Åkte en sväng innåt landet och snittade 150Km/h då ville den ha 0.72 i snitt (40 mil).
Ryckningarna på lätt del-last och att den dör av precis när turbon börjar ladda blir värre och värre.

/JP
Vi är lite väl många som har problem med E90...
Har bara torkararmen att klaga på änsålänge peppar, peppar.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Många, har du sett många som har problem?

/JP
Flera som har torkararmsproblemet, nån hade problem med ryckig gång mm, plus sånt som jag läst här.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Torkararmen är det jag sett, min är den jag vet som har ryckig gång.

/JP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.