|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Spike....plastrutor kan du fixa hos vilken glasmästare som helst du kan välja mellan Lexan eller det dyra Makrolon tror jag det heter plasthuvarna kommer jag att beställa via RP Glasfiber Mvh Pickis |
|
|
swemho....mitt bygge är faktiskt billigare än du tror,när bilen är helt körklar kommer den att kosta mej i runda slängar ca 55 lopper och det inkluderar inköpet av bilen åxå och det tycker jag är billigt med tanke på den prestanda jag får för den pengen.... den dyra biten blir när jag ska börja trimma den att kompressor ladda den rovan räknar jag kallt med ska kosta runt 50 lopper men då snackar vi 100% effekt ökning Mvh Pickis |
|
|
Jag håller på att uppdatera min e-28 535á lite oxå.alpina motorn åker på hyllan (b10 3,5 snurra) och turbo snurra in, i detta utförande bli effekten ca 400-430hkr.Fullständig genomgång av hjulupphängningen, skininredningn är ur och lättvikts stolar skall dit. Bromsarna uppdaterade jag förra vintern, men skivorna är i väglämnade för hålborrning. Och nu när jag fick reda på att rp har plasthuvar, så får jag oxå ha dit det. Sen får vi se om man kan hitta på något skoj utsendemässigt, får se vad man trillar över..:o) |
|
|
nu e30 turbon som ett skott He he Tuning by PM performance Check this out ! Länk |
|
|
Scheisse, nu blir jag avundsjuk! Fan ta dig Pelle, den vagnen blir farlig!! :) --> Limmet, känner du Johan Landin??? MfG, Klaus. www.klangkraft.com |
|
|
Pickis, har du varit i kontakt med rp glasfiber? Klaus, det hoppas jag verkligen den blir.. ;o) |
|
Hello Nasty |
Plasthuv o lucka skulle inte sitta helt fel, vad kan priset tänkas bli på detta? Håller själv på o bygger ny motor, har börjat med att lämna iväg toppen pris 25000kr, lägga igen förbränningsrum, flytta och krympa kanaler, nya bearbetade ventiler, ny kam på 314gr 12.5mm i lyft, nya vippor mm. plus ett nytt insug. (Ev. spjällhus) Räcker pengarna till så åker även blocket för en renovering, dvs. Borra om blocket, även plana det för att få upp kompförhållandet till 11.5:1-12.0:1, nya kolvar som kommer fräsas ner så ventilerna går fritt, även lättning o ballansering, ny koppling och tryckplatta blir man tvungen att köpa, har även funderingar på ett nytt styrsystem. En ny drevsats 3:91 ska ev sättas dit, kränghämmare från M5 sitter till viss del redan monterat, plus en hel del annat lull lull som man pular med över vintern. Inte blir det billigt men vill man att det ska röra på sig så får man slanta upp. Runt 50 lakan får jag nog räkna på motorn när den är klar. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
| Hello Nasty >>> 50 lax! hur mycket kus blir det när den är klar? Utan turbo va? | |
|
Pelle... jag har inte varit i kontakt med dom än men dom säger att dom gjuter till vilken bil som helst...det borde inkludera e-28 |
|
|
Hello Nasty... ska du verkligen gå upp så högt i komp??? då kan du nog glömma att köra på vanlig handels bensin i annat fall så kan jag tipsa dej om Race Fuel 66 kostar ungefär 17-18kr/L det kör jag i min dragracingbil och funkar kanonbra,även i väldigt högkompade motorer Pickis |
|
|
Har fixat till min BMW 524Td... Motorn: Har borrat ett litet hål i slangen som går från wastegaten till den lilla klockan... lurar på så vis bilen att det behövs mer laddtryck... och då får jag mer laddtryck och det blir ett jävla sjuts i bilen... Har lackat mycket i motorummet med hammar lack..... Utvändigt: Glanskonservering, bytt skärmar, bytt baklucka, lackat m.m..... Köpt ett nytt filter....Original eftersom det är onödigt med ett sportfilter....borde i viss mån kallas pys filter.... :0) MvH /Danne |
|
Hello Nasty |
Hur mycket hk det blir vet jag inte men går jag fullt ut så enligt uträkningar 350hk+ vrid 400Nm+ men svaret får man först i en bromsbänk. Med tanke på att dom plockade 400hk+ på tidigt 80-tal i banracing så borde man ju kunna få ut betydligt mer idag. Kompen borde inte vara någon fara, nya M3:an ligger på 11.5:1 om jag inte minns helt fel även när dom bygger extrema rallymotorer så brukar dom vilja lägga upp kompförhållandet till runt 12.0:1 och det ska inte vara någon fara att köra på 98. Men visst man får ju garanterat ett bättre resultat med racesoppa. Jag ska börja med toppen nu dvs. 300hk+ sen får jag se hur mycket mer pengarna räcker till. Sugmotor på höga varv låter betydligt roligare en en överladdad! Pickis skriv mer när plasthuv o bagagelucka är uppkollat! MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
Tjena.. jag har just påbörjat ett nytt motorbygge, blev så trött på den gammla *mycket vill ha mer* pluss lite annat smått och gott som nog ska få tiderna att sjunka en del på strippen. Får se om man hinner klart tills säsongen börjar.. /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.