|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Kid_ |
Är nyfikna vad ni sysslar med, ni kanske vill berätta vad ni gör med era bilar? Har nyss färdigställt min 540, bromsbyte, samt lite lull lull som vita blinkers, svarta bakljus och vinge, den är såld till förmån för en 911. Min vinterbil är en 318i -85 med M10 motorn som hängt med länge, funderar på att skrämma upp den lite?. |
|
Jag gör aldrig något själv med min bil eftersom jag inte vet ett dugg om hur man gör. Läskigt att ta bort något som man inte vet var och hur det satt. Det är j-ligt synd eftersom det vore kul att fixa lite, men man är för gammal för att lära sig. 22... |
|
|
Jag är i slutfasen med min M3 E30 Har satt i bur, Sparco Pro2000 glasfiberstolar, 6-punktsbälte, sparco mocka ratt, nya dämpare, r-däck och lite annat grejs...kommer troligen att säljas iår till förmån för nya projekt om ngn vill förboka en riktig killer =) /Per |
|
swemho |
Jag vill göra en jäkla massa, och nu har jag beställt ltie styling grejer från danmark, o sen ska jag chippa och sätta i K&N filter i april. Sen känns det dumt att hålla på så mkt med en 316, blir nästan löjligt istället... |
|
Om man köper Sparco stolar då måste man väl fixa fästen själv va. Underrede till stolen alltså. Var kan man köpa sånt? |
|
netsix |
Jag får dela med mig lite jag oxå Styling: kristallklara baklysen med vita blinkers, Vita blinkers fram, rökfärgade sidoblinkers, kromlist på bakluckan, silverlampor i alla blinkers, 18" (8,5+10) Y rondell fälgar skodda med continental, sänkningsats från KAW med bilstein sport stötdämpare beställda från MH-GTR lev om ca 2v. Senare i vår så kommer det även att monteras bakrutespoiler och så fort vägarna blir lite finare så skall bilen nerlackas. "Trimning": K&N insatsfilter, chipad av JWR racing, Reuter avgassystem beställes imorgon av MH-GTR när det levereras så skulle jag även få hjälp med att modifiera om luftboxen av Manuel på MH-GTR. Sen är pengarna slut för den här gången. Senare i år när kassan har fyllts på lite så skall det bytas kammar till 262 graders, porta toppen, och mappa motorn. /netsix |
| Var får ni alla pengar ifrån? | |
Kid_ |
Var alla pengar kommer ifrån? Man får väl försaka annat? Jag exempelvis har inga barn att försörja. Då går det finfint med en bilhobby av rang. |
|
Ja du måste ha andra underreden. Det finns att köpa av sparco. I stort sett alla modeller av sparco har sidoinfästning vilket betyder att du måste bestämma dig för en position att sitta i och sen skruva fast den där. Men det finns glidskenor att köpa om du köper t.ex Sparo Sprint som är en rörkonstruktion där du kan fästa i botten. Själv gör jag egna. Är du intresserad av Sparco stolar och andra race prylar så maila mig. Jag kan fixa bra priser! |
|
|
Ja lite.. Styling: Lacka lister ,byta fälgar, slitza skivorna,vinge,framspoiler + lite smått och gott. Trim: Byta kammar,kamdrev,sport avgas,Chip,luft filter,mappa. Det är väl i stora drag. Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
Antiloop....................Va får DU själv alla pengar ifrån?.... Fast..... de klart en ny seat e ju inte så dyr...... Ha ha.... Tuned by PM performance |
|
| e39'an ska få M5 optik & avgassystem, 2001 looken e redan på, sen verkar det som ett kopplingsbyte kommer bli ett faktum.... | |
|
och jag försöker få lite mera fart på min bil genom att banta ner den till under 1300kg rensat ur den på allt onödigt tjafs in med lätta glasfiberstolar och plast rutor runtom plast huv både fram å bak sen så har jag tryckt ner en M5 3.6l motor som jag ska bromsa fram 350hk ur och en Getrag låda med ettan neråt och bytt ut bakdiffen till en från M5 med 3.91 utv. sen kommer fas 2...då blir det kompressor laddning men jag ska vänta lite med det...ekonomin ni vet..hehe Mvh Pickis |
|
|
Lite annorlunda styling på min bil, byte av vita sido blinkers till original gula, installation av tids enligt BMW orginal bandare från 87 (har plockat ut CD:n!)och så ska jag försöka få tag på en orginal ratt och ersätta mocka ratten från 90:ans M3. Efter detta kommer pärlan att se ut som när den lämnade fabriken. |
|
|
Kul å läsa om vad som pågår i garagen!...Själv är jag en smula nervös för att inte hinna med allt jag ska göra på min 323:a...På motorn blir det lite trim(förståss)...GrA-topp med Enemkam,Xtraktor-rör,avskärmat,öppet filter,325-spridare,m.m...På karossen ska det bli 88:ans lägre skärmkanter och 86:ans front å spoiler...grå blinkers fram/sida (är typen som är försiktig med styling!)...och förhoppningsvis ska det bli en ny lack på bilen...+ lite till... 7900rpm |
|
|
eraabos: Jag byter gärna min M-ratt mot din mocka om du vill...!? 7900rpm |
|
swemho |
Vart får Pickic sina pengar ifrån, det där måste kosta multum |
| Petri, jag har tänkt att behålla den. | |
|
era>> okay,jag förstår dej...det är en frän ratt det där... :0) 7900rpm |
|
|
Hallå skruvare! Jag håller på att totalrenovera min B7 turbo maskin, har blocket inlämnat för provtryckning och planing, skall även peena stakar och vikta in kolvar och stakar när grejerna ändå är där. Fräsning av skärrings-spår tillkommer oxå. Tänkte se till att underdelen är rejält genomgången för framtida vässning. Lager och övriga grejer är beställda, så snart är det bara till att skruva ihop skiten! Härligt att se att det är full aktivitet runt om i garagen! Lycka till allihop! jimpa |
|
|
Pickis... Vart hittade du plasthuvarna och rutor? Tycker själv att bilen är en aning tung, ett par kilo mindre hade inte gjort något. Vet inte riktigt hur det blir med bilen, om den ska behålla orginal skick eller... Sen behövs det en ny bakaxel samt en motor... efter 29000 väl matade mil så börjar den bli lite sliten... Så risken är stor att det börjar lite lätt... Sen tror jag alla vet hur det slutar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.