|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur mycket kan en BMW 316i (E36) -91 som gått 34.000 mil vara värd. Den är omlackad för några år sedan, ser fin ut och känns bra att köra. | |
bmw jesus |
e36 -91 = JÄTTEMYCKE ROOOOOST ! ! ! |
| Är 92-93 bättre map rost? | |
|
Jag skulle betala kring 15000:- om bilen är fin och finns papper på att den är servad och skött. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Det beror väl på skicket... Jag har en precis sådan bil nu.. fast denna har dock gått ca 21000mil mindre :P Sedan så beror det väl lite på utrustning... och självklart kvaliten på utrustningen tex. fälgar+däck? stereo? ev. "styling"? rost? lack? motor? inredning? m.m.m.m.m. MVH /I have a totally need for speed |
|
|
Jag har precis köpt en 323 Coupé -96 19000 mil, för var dag som går blir jag mer och mer övertygad att jag har gjort en bra affär. Motorn var snustorr under, likaså bak var det inga läckage. Killen som servade den sa att han inte hittade något som tydde på något skumt i motor... Den är utrustad med 2-klimaten, helskinn, nedlackad etc etc När jag kollar här och på blocket så ligger dom runt 70000 kr, då har dom iofs kanske bara gått 15000 mil men inte med samma utrustning och ofta utan nedlackning. |
|
|
Freddeboy, vad dom ligger på på blocket och vad dom sedan säljs för är inte samma sak... 12-15K skulle vara rimligt för ovan nämda 316 anser jag. /Johan |
|
|
Johan M3: Nä det är klart att det inte är exakta siffror, men det ger en fingervisning om ungefärliga priser. Du kanske tycker att jag ska kolla på vad en auktoriserad bilfirma vill ha för samma bil? |
|
|
Freddeboy, om man använder sig av blocket.se för att ha koll på vad bilar är värda tycker jag man är snett ute. OFTA rena skämtpriserna där. Min åsikt. /Johan |
|
|
Johan, Vad har du för tips på sidor där det är "riktiga" priser på bilar? |
|
|
Apropå blockets begärda priser på E36or så är jag ofta förvånad att de begär så mycket. Jag köpte min E30 316i för några år sedan, då var den 11 år gammal och hade gått ca. 12.500 mil. Jag betalade 15.000 kr. Så jag tycker en E36 316 från 94-95 som gått säg 15.000 mil borde inte vara värd mer än 20.000:- mvh /Jörgen Volle Geschwindigkeit speichert Zeit |
|
|
HoDaK på grund av den höga milställningen så tycker jag att max 15-20000kr för din bil..visst begär vissa höga priser både här på börsen och annanstans men de bilar blir sällan sålda. mvh madmax behind a great man there is a great BMW |
|
|
hmmm låter som min gamla kärra :) jag var helnöjd med den, hade den inte fullt två år, toppen var renoverad vid ca 28-30000 mil på den, gick bra osv :) men visst är det svårvärderat jag sålde för 22500 till en tjej i ånge, hon verkade vara nöjd med den också enl mailkonversation var är den utannonserad? HoDaK: Kolla om reportaget/testet mot Alfa164TS finns kvar i handskfacket! ;) ___ Mvh Patrik N. |
|
bmw,m3 |
316i-91 34000mil aldrig över 10,000kr går ju aldrig å sälja vidare sen efter man ägt den ett tag ( tycker jag) Mvh |
|
Håller med Johan M3 om att man är ganska snett ute om man tror att ens egen bil (speciellt e-36) skulle vara värd de fantasipriser som begärs på blocket. Gick också på den niten för ett par år sen tills jag skulle sälja min egna bil och den var iskall på beg marknaden redan då. Skulle för övrigt värdera den extrama långmilaren (för modellen) till max 10k. sw |
|
|
15000 skulle jag utan vidare hosta upp om bilen är någorlunda rostfri, har vettiga sommar- och vinterdäck och inget omedelbart reparationsbehov. Känns som att man har god chans till många och billiga mil om bilen bara är skött. 34000 mil är inget extremt och jag tror inte att det är några problem att sälja bilen efter några tusen mil om inget är uppebart fel på den. Värdeminskningen blir nog snarare betydligt mindre än om du lägger samma mil på en lågmilad eller normalmilad bil. Det finns andra köpare än milrädda normalkunder :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
jag upplevde kärran (under min ägo) att den skulle klara iaf 15t mil till utan problem fick beröm för skicket av många då jag sa hur långt den gått ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Freddeboy och farmor, Jag är definitivt ingen värderingsexpert. Men jag har noterat att ni två är registrerade nyligen på detta forum. Om ni hänger med i diskutionerna ett tag så kommer ni snart fram till att annonsörer på blocket ofta har fatansipriser. /Johan |
|
|
Patrik, Jo, det är din gamla bil. Alias "M femman" erbjöd min son att köpa den för 26.000 kronor som svar på hans inlägg. Länk Enligt "M femman" var det en -92a som gått 20.000 mil. Vi åkte och provkörde. Den verkade fin och välskött så vi la en mindre handpenning och bestämde tid för resterande betalning och avhämtning dan efter. Som ren rutin kollade vi med bilregistret ( bilen var en 91-a) och ringde den förre ägaren (tjejen i Ånge). Vi blev minst sagt förvånade när hon sa att den hade gått över 30.000 mil när hon sålde den. Koll med bilprovning och förrförra ägaren ( Patrik N) visade att den gått över 33.000 mil när "M femman" köpte den. Vi hävde naturligtvis köpet och krävde handpenningen tillbaka. Han påstod att han ej skruvat mätaren men gick med på att betala tillbaka. Sedan dess är det omöjligt att komma i kontakt med honom för att få pengarna, svarar varken på telefon eller mail. Efter det annonserade han ut den här på powerbörsen som en 92'a som gått 20.000 mil. Kul typ va! mvh Dan |
|
|
HoDaK: Antal inlägg 2070 st Postad/Inlagd 2005-03-10 17:28 Rapportera hela inlägget/tråden till moderator Rapportera inlägget Äger följande BMW Äger följande BMW: M5 E34 och en annan tysk bil med motorn bak... Nu är det dags att börja ladda inför årets första M/Alpina träff i Stockholm. Alla med en BMW M (även t.ex. 320is, M535i eller 850 csi mfl) och Alpina är välkomna Vi samlas vi Kaknästornets parkering 12:00 för Brostugan är upptagen av en Z träff den dagen. 12:30 kör vi genom stan och via väg 73 till Södertörn där vi kör en runda på några av Sveriges roligaste vägar. Sedan tar vi ett välbehövligt stopp för intag av föda i antingen Nynäshamn eller Södertälje innan vi återvänder till stan där vi avslutar träffen. Den exakta rutten är inte spikad ännu men den kommer att läggas ut i god tid innan träffen. Hoppas att det kommer många roliga bilar, i höstas kom det 12 bilar till M/Alpina träffen trots gråväder så det borde vi lätt slå! Ni som är intresserade att komma kan malia mig en ej bindande anmälan på mfemman@chello.se så man vet ungefär hur många bilar vi blir. Ni som behöver vägbeskrivning kan maila mig eller posta era frågor i den här tråden |
|
|
alltså jag blir rentav förbannad då jag får höra dåliga öden om mina gamla kärror :( vet inte varför men det brukar bli så för mig, har fortfarande kvar känslor för "gamla bettan" aka. 316i och andra bilar jag ägt tidigare..... ___ Mvh Patrik N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.