|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Köp nya teknikens värld där dom testar 12 olika däck, mycket intressant läsning! Jag har nu beställt ett par Toyo Proxes som fick mycket bra betyg där, sen ligger dom bra i kurs också och det är ju inte helt fel heller =) | |
|
Hej "vevarsel" Du kan väl skriva en rad när du monterat dina Toyo å säga vad du tycker! |
|
|
HMM Just dessa däck är STOR säljare på gummihuset dom måste ha fått kopiöst med klagomål då dom är så värdelösa??? -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Cervin23: japp det ska jag göra, får dem på ons och ska väl montera dem på torsdag förhoppningsvis, skriver en rad när jag slängt på dom och provat dem lite! Angående hankook ventus så har jag bara negativt att säga om dem, farsan köpte en uppsättning sådana och jag har då aldrig varit med om sådana spåriga däck, man får verkligen inte släppa händerna från ratten en sekund för då kan man bokstavligen hamna i diket! Var faktiskt på väg att köpa sådana och såhär i efterhand är jag evigt tacksam att jag inte gjorde det =) |
|
|
Är det verkligen rätt att däcken ska slitas mer på insidan för att det är delad bakaxel? Min bil spårar väldigt mycket nu sen jag satt på vinterdäcken men jag trodde det betydde att den behövde en hjulsinställning eftersom däcken är aldeles sneslitna(insidan mest). Som någon sade att man inte skulle göra så bytte jag även fram o bak för att jämna ut slitaget lite men det kanske gjorde det ännu värre? Vad säger experterna ska jag skippa hjulinställningen...kommer inte det hjälpa? Däcken är michelin pilot sport på vanliga original 15". Tacksam för svar. Mvh Daniel |
|
|
Jag har kört toyo proxes T1-s i 3 år, och måste säja att det är ett av de bästa däck jag kört på. Åker nu på Toyo Proxes T1-R (nya för i år), men kan inte bedöma dem än. T1-S fins skamligt billigt i jönköping nu, men vad medveten om att det inte är nya däck. De nya proxes heter T1-R, och har en högre belastningsklass, och ett mönster som påminner om Dunlop SP9000. |
|
|
Cervin23: Monterade däcken igår och jag måste säga att hitills är jag svinnöjd!! kör med 215/40 -17 och jag tycker däcken inte spårar ett enda dugg. Jämför man med hankook ventus som farsan har på sin så är det är en enorm skillnad vad gäller spårningen!!! Återkommer lite senare när jag provat dem lite till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.