|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Bytte till sommardäck i helgen och fy vad trist det blev. Nog för att jag kom ihåg att det spårade rätt bra förra säsongen men inte så här! Tänk er en tvål i ett badkar...Inte kul i alla fall. Jag har en uppsättning Hankook Ventus Sport 104 (225/45/17) som nu ska bort. Det går inte längre. Jag har läst lite på forumet om att det faktiskt finns däck som inte spårar. Jag vill ha lite tips om vad jag ska köpa! Nokia NRV. Pilot Sort, mfl. Vilka erfarenheter har ni? Vilka spårar minst. Jag skiter i buller och dyligt bara den inte spårar så mycket. PS det är inget fel på någon bussning/spindelled mm i varken framvagn eller bakvagn och 4-hjulsinställning är gjord. DS /Andreas | |
| Kanske ska tilläggas att jag kör en 318 e46 -99:a | |
parolof |
Har samma däck som du, pressade i 2.8 bar, klar skillnad |
| Bridgestone Potenza RE 050 verkar vara ett bra däck. Har själv dåliga erfarenheter av hankook(spårar uta Helv...) Länk | |
|
Har du samma däck fram och bak som förra året? Jag har gjort misstaget att sätta bakdäcken fram, och det var ingen rolig upplevelse! Då en bil med delad bakaxel sliter mest däck på insidan så blir anliggningsytan på mot vägbanan felaktig när det sedan sitter fram. |
|
|
Är det originalfälgar? Hur slitna är däcken och har du bytt fram mot bak? |
|
|
Tack för alla svar! OK. Jag ska vidareutveckla min inledning lite. Jag har däcken på samma plats som de varit sedan nya. Jag har märkt dem med vänster fram, höger fram o.s.v. så det inte kan bli fel. Det är ca 50 - 60% kvar av mönstret på dem. Jag har testat med allt från 2,4 - 3,3 bar växelvis fram och bak och hittat det som funkar bäst men det är ändå inte nog bra. Det jag är ute efter är erfarenheter från andra däckmodeller och inte några andra tips, tro mig...jag har testat allt och nu ska de bort. Jag vill bara veta vilka nya jag ska satsa mina pengar på. /A |
|
|
GY Eagle F1 GS-D3 kör jag på min e46a utan spårningstendenser alls. Men Anders fråga om fäglar är intressant. Är de orginalfälgar? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det är MM Evo 6 fälgar. ET är helt korrekt dock, 42 tror jag, Jag kollade då upp det i fjol och kom fram till att det var samma som BMW rekommenderade. | |
|
Ja i förutsättning att de är 7,5-8" breda så är ET42 korrekt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
skulle vilja slå ett slag för pirelli P7000 körde själv på sådana två somrar med min m3 e36.. hade dock hankook ventus sport fram ett tag men det skiten köper jag aldrig mer.. spårade inte så farligt hade då 235-40-18... Mollemeck |
|
| "partikmohlin"...menar du att P7000 inte spårade så farligt? | |
|
precis blev kanske lite luddigt styckbyte där men personligen tyckte jag att p7000 var dom som funkade bäst på min bil... är ju dock lite dyrare än hankook men det är värt pengarna... Mollemeck |
|
|
Priset är inte så noga i detta fall. Det ska ju gå att köra bilen också. Ventus är inte värd 500 spänn enligt min mening! Tack för tipset förresten. |
|
cane |
GY GSD kör jag på M3an, trots 255 bak o 235 fram känner jag inte av någon spårning, mycket nöjd. |
|
Mina nya spårar oxå lite. Men det blev bättre nu idag efter att jag pressade i 2,9 bar istället för 2,5. Det blev iaf lite bättre... |
|
|
Hej! Är det någon som har erfarenhet av Nokian NRV vad gäller spårkänslighet? Jag har hört att det ska vara bra! |
|
| Eller Toyo Proxies? | |
|
En lösning som jag själv tillämpar är en mindre dim fram t.ex 215/45x17 vilket gör att den inte spårar fullt så mycket. detta är tillämpligt på de flesta BMW, varför har t.ex M3 detta som standard. Men vi har också extremt dåliga vägar i detta landet, trots höjda bilskatter!!!!!!!!!!! |
|
|
Hej. Jo min plan är att skaffa nya däck (vet dock inte vilken modell ännu, lutar åt GS-D3 eller PS2) Jag har 225/45/17 bak och tänker skaffa 215/45 alt. 215/50 fram nu. /A |
|
| Hej du kan ju kolla på däcktester..Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.