AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
7.846

Servicemeddelanden på 1-serien.

Sida 2 av 2
lu
9
lukeorun
bmw 120i -05
jag har en 120i som har gått 1800 mil och undar om det är normalt att bilen vid tomgång nästan låter som en "diesel". Bilen är hur pigg som helst låter skitbra när jag väl kör den men vid tomgång känns det nästan som att jag köpt en 120d. nån som har lite tips om ???

/Luke
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
lukeorun: Jag har noterat detta "dieselljud" vid tomgång på min 120 också. Tyckte först att det lät underligt, men antar att det är helt normalt. Har dock inte kollat med återförsäljaren ännu.
Ma
128
Mango
BMW 320iT -04
Upplever samma Dieselknatter från min bil (också 120i). Har frågat min verkstad, och de säger (som vanligt) att det är helt normalt. Min bil har gått c a 1700 mil nu och ljudet har funnits sedan dag 1.
/Magnus
Samma här, dieselknatter vid lägre varvtal...
116i. :)
lu
9
lukeorun
bmw 120i -05
en till fråga angående tomgången, vibrerar er växellåda ovanligt mycket också eller ??
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
lukeorun:
Min vibrerar faktiskt ganska mycket. Det störde mig i början, men nu har jag vant mig. Det där med att vänja sig är väl både på gott och ont. Tillslut orkar man inte bry sig. Speciellt på "småfelen" som man irriterar sig på kan det bli så.
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Ska man serva bilen 1 gång varje år? Eller ska man låta bilen serviceindicator meddela?

Isåfall är 3 års friservice el 8000 mil
typ du får 2 första servicarna gratis

Min BMW 116i
Länk
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Serviceindikatorn styr. Det kan väl max bli 2 fria servicar. Med andra ord så är inte fri service i slutänden värt så mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.