|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Som pappaledig så får man ju passa på att lära lillgrabben (11 mån) lite om bilar. Sagt och gjort så tog vi en liten "biltittarrunda" idag och bsökte några intressanta handlare och det började rätt ok...Han inte mer än parkera utanför den första och trassla ut grabben ur bilstolen förrän man hörde ett trevligt muller bakom oss. En B7 (E65) gled ut från parkeringen och ut på gatan med ett lagom gasopådrag. Vilket ljud...:-)) När vi var klara med biltittandet och kom ut för att köra vidare så stod denna B7:a parkerad utanför. Vilken bil... ___ //Ulf | |
| Trevligt.. kan bara föreställa mig ljudet:=) | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vilken färg? Svenska plåtar? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Visst svenska plåtar och färgen är någon form av lila met. Inredningen ljust skinn. ___ //Ulf |
|
| Inte Alpinablå? | |
|
Jo, det är jag som snurrar till det. Den var Alpinablå med ljus inredning. ___ //Ulf |
|
|
Nu är den till salu Länk ___ //Ulf |
|
|
...gör en B7a E65 0-100 på 4.6s???????????? Micke K. Länk |
|
|
700 Nm, något mer än M5 E60. 4,6 sekunder är ruskigt bra för att vara så stor och tung. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Här finns lite att läsa Länk Länk Länk och 4,6 s verkar stämma ___ //Ulf |
|
|
Fast Alpina själva anger liter mer försiktigt 4,9 s... Länk ___ //Ulf |
|
|
Programmer: helt otroligt! Under 5s med automat... I din första länk anger Alpina själva 4.6s... makalöst... Micke K. Länk |
|
|
b97_knl: Den första länken är ju en test i AutoZeitung och det verkar ju som dom mätt dessa siffror. Oavsett in det är 4,6 eller 4,9 så är det imponerande siffror... ___ //Ulf |
|
|
Det är vid såna här tillfällen man är glad att man bor i Påarp. Brukar ta en runda förbi för att dräggla lite för den står ofta ute. Har man tur så får man se och höra den rulla också. Ägaren till firman har haft den och kört med nån vecka själv innan den blev till salu. Kaxigt att hämta ungarna vid skolan i den... helt meningslöst inlägg detta men bilen är verkligen häftig! /Martin Länk |
|
|
RacerMartin: Tror han har haft den längre än någon vecka...Som du ser av datumet på första inlägget så är det två månader sedan och jag vet att han hade haft bilen ett tag innan jag var där. ___ //Ulf |
|
|
Vad är det för något som ser ut som en "fjärrkontroll" som är instucken i intsr-panelen ? (6´e bilden uppifrån i annonsen från Påarp) Mvh Jimmy |
|
|
Härligt att Påarp är lite gamblers och plockar hem en så extrem bil :) Nästan värt att köra dig och kika ;) |
|
|
Jimmy, Det är "tangentbordet" till mobiltelefonen. Den fälls ut ur instrumentpanelen :) Mvh, Kalle |
|
|
Åh fan.. Vilken bil !!! Vore inte helt fel :-) |
|
| Var finns djävulen när man behöver sälja sin själ?... :-) | |
V12 LeMans |
Var och tittade på åket idag . "sicken" bil , ;-) Typisk semesterbil till Le Mans , helgen före midsommar . (personligen, gillar jag svart Alpina-skinn bättre ;-) ) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.