AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.181

Oseriösa inlägg av oseriösa användare

Sida 3 av 4
M Femman: Med calm down day kan Nisse i lugn och ro söka i den enorma databanken som forumet har och kanske inte ens behöva ställa sin fråga.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Då kanske Nisse tröttnar och köper en Audi i stället och då sjunker ju efterfrågan på våra pärlor :-)

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Jag tror forumet blir bäst om sök-funktionen utnyttjas mer och de som registrerar sig på forumet gör det i ett långsiktigt syfte. Då blir kvaliteén högst.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
bjoerck: Därom råder nog inga tvivel! Frågan är hur man bäst uppmuntrar till sådant beteende.
Enklare sökfunktion, skulle råda bot på en del, till exempel sökning mellan olika datum, jag sökte efter hur mycket köldmedel som b97_knls M5-92 rymmer "en kompis skulle fylla sin bil" vilket han skrev in aug-04, men jag hittade det inte, trots sökning på många olika parametrar.

Mvh Stephan

Stephan735i: Sökte du på kompisens "nick"?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Ett sätt att förbättra vore att sära på "allmänna trådar" och tekniska frågor tex.
parolof
Tycker att forumet borde delas upp efter kaross och inte efter bilserie, Länk är förträffligt upplagt tycker jag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Udo Dirkelsniff: Faktum är att så länge namnet/nicket inte finns med i inlägget är det inte sökbart, vilket är synd. Man borde kunna söka efter inlägg skrivna av en specifik användare, men idag är det inte möjligt. Vissar har börjat med att lägga till en signatur i slutet av inläget för att kunna leta upp sina egna inlägg.

Acey: Hehe, visst är de praktiskt :)
Har dock haft de nu i några år, men de är inte mindre effektivt för det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Ännu mer praktiskt vore det att bara kunna söka på "wendtan" och få alla 7165 inläggen uppradade :o)

Har verkligen forumet blivit mer oseriöst än vad det var tidigare? Jag har varit en flitig Autopower (tidigare BMWpower) besökare i snart 4 år och jag måste ändå berömma kompetensen samt kvaliteten på de flesta diskussioner. Tycker Autopower håller en betydligt högre klass än många diskussionsforum för andra biltillverkare. Jag tyckte det var betydligt mer pajkastning och provokationer för ett par år sedan.

Jag minns tex när jag för några år sedan svarade på frågan var man kunde köpa Bentleys manual till BMW (hade precis sett den hos en handlare) och fick en syrlig kommentar av en numera avstängd användare "Du jobbar inte på Prooffice va? Företaget som bara rekryterar kompetent personal". Något mer konstruktivt till trådskaparen kunde han tydligen inte kläcka ur sig :-)
Man kan bara skratta åt det i dagsläget men som ny forumbesökare kändes det som att nivån var kusligt låg här inne och man undvek därför att försöka hjälpa andra.

Vad gäller meningslösa trådar så tycker jag att typen "Vad kostar en BMW för mig att försäkra?" är allra jobbigast. Jag tror att trådar av denna typ skulle bli färre om ex en tydlig FAQ med svar till de 5 eller 10 vanligaste frågorna fanns tillgänglig. En tydlig hänvisning till FAQs skulle finnas när man postar nytt inlägg, eller att denna kom upp automatiskt innan.
Jag vet inte var ni andra forumbesökare tycker om denna idé?

Jag tycker att en "calm down" period på 24h vore lämplig, det skulle definitivt minska andelen oseriösa användare.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Skulle var intressant att höra åsikter och kommentarer från personerna som administrerar Autopowers forum? Jag tror säkerligen de redan tänkt på allt som nämnts i denna tråd.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har stått för en hel del meninglösa inlägg, jag skäms & ber om ursäkt....
Jag tycker Autopowers forum är helt unikt. Jag vet inget annat märkesbundet forum som har så hög kunskapsnivå och där man får så snabba svar. Givetvis finns det alltid en del skitinlägg, vs-trådar, folk som inte alls verkar vara intresserade av BMW etc. Men de trådarna utgör trots allt en väldigt liten del och de kan man ju bara strunta i. Jag försöker själv att göra det även om man ibland blir frestad att gnälla... Om jag ska gnälla på något så är det faktiskt folks oförmåga att skriva sakliga rubriker.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Kristoffer_L

Ang. "Vad kostar en BMW för mig att försäkra?" så har du ju rätt, men det finns ju /tyvärr/ en forumsdel som heter just "Försäkringar och värderingar" (el. dylikt), och där ska det väl inte skada om man frågar (EFTER att ha sökt) vad ens bil ung. skulle kosta i försäkring, FÖRUTSATT att man uppgett den viktigaste informationen såsom bostadsort, ålder, kön, märke, modell, etc.
Försäkringfrågorna är meningslösa. Skribenten kan istället göra en prisförfrågan via internet hos något av de olika försäkringsbolagen. Då får denne svart på vitt vad modellenkommer kosta att försäkra. Det är helt omöjligt att spekulera i premier då försäkringsbolagen tar hänsyn till en mängd olika varibler.

Köpte en Ducati idag och har pratat med alla försäkringsbolag idag. Om det är rörigt och dyrt med bilförsäkringar så kommer det inte närheten av motorcykelförsäkringar... Finns en uppsjö av regler och försäkringsalternativ. Det enda de har gemensamt är att de alla är lika dyra.
camata: Att fråga på forumet "Vad kostar en BMW XXX att försäkra på mig?" är faktiskt lika meningslöst som att ställa frågan "Hur stor dimension har ett sommardäck?"

Det är precis som "bjoerck" påstår, en rad olika variabler som styr premien. Tillsammans med en jämngammal klasskamrat som haft körkort lika länge som jag själv, jämförde vi nyligen premierna på en MB 300CE som han är intresserad av att köpa. Vi bor båda i lägenhet, knappt 1km ifrån varandra inom samma stad och premien blev 1500kr dyrare för min del!! Fråga mig inte varför men det ger en liten fingervisning om hur komplext försäkringsbolagens premiesystem är!
Det räcker alltså inte med att uppge de faktorer du nämner för att ens få en fingervisning om hur dyr en försäkring blir för din del.

Bytbil har en mycket bra tjänst där man kan få en individuell prisuppgift på försäkringar på bilarna.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Kristoffer_L: har du och din kompis samma skostorlek? Allt verkar inverka när det gäller försäkringar. Visar det sig att de som 43:or drabbas av fler olyckor så stiger säkerligen premien. Skensamband eller ej. :-)

Vi kanske ska släppa försäkringsdiskussionen då tråden inte urspungligen handlade om det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.