AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.176

Oseriösa inlägg av oseriösa användare

Sida 1 av 4
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Är det bara jag som märkt hur mycket skräp-diskussioner som börjat leta sig in här på AutoPower? Förmodligen en effekt av att siten blivit större och bättre och det är ju bra men ändå lite irriterande.

Enligt mig så borde dem fem första inläggen man gör på AutoPower sparas så man ser om människan är seriös eller ej och vilken attityd personen har. Har man en dålig attityd så förtjänar man inga svar.

Tex så här brukar ett inlägg se ut av en seriös första-användare:
"Hej, detta är mitt första inlägg på detta eminenta forum, nu är det så att jag hade tänkt köpa en BMW men vet inte riktigt vilken modell som passar mig."

...och så här ser förstainläggen skrivna av de oseriösa:
"Tjena var nyss och provade en M3, fy fan vad dåligt den gick. Har tidigare haft en Volvo 340 men den gick fan bättre"

Det mest tråkiga är ju att merparten här på forumet vill hjälpa varandra och därför så blir det alltid en massa svar på en diskussion som bara är inlagd i provocerande syfte eller för att det var roligt för den/de som gjorde det sent en fredag-kväll med lite för mycket promille i blodet.

Nåja, det var bara det jag ville ha sagt, fortsätt AutoPowra nu! :)
Håller med om att nivån borde höjas. Syftet med forumet är ju att utbyta erfarenheter. Risken finns att de goda inläggen drunknar i en massa ointressant tjafs.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Markus,
Det är en bra tanke tycker jag, att visa dom första inläggen. Tyvärr är det väl så att "Aero-Kalle" och "T4-Tommy" redan har hunnit starta sina trådar så det hjälper ju inte mot dom trådarna. Och moderatorerna är ju inte jättemånga samt har inte hur mycket tid som helst att rensa. Det är ett dilemma. Men forumet är fortfarande bra tycker jag.
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Kanske är så att folk blivit dummare??

bevisa att jag har fel!!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag kan bara hålla med, tycker detta forum är jättebra, om man kunde slippa alla blajdiskussioner om vilken bil man piskade vid rödljusen osv.

Visst man behöver inte läsa om man inte gillar det man läser, men det är mycket klickande för att sortera bort blajtrådarna.

Jag gillar att ta del av andras erfarenheter och kanske dela med mig av min, bland andra BMW-entusiaster.

7-forumet saknar nästan helt ovanstående blajtrådar.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker det absolut fulaste är folk som registrerar nya användare för att de inte vågar lägga in inlägg med sin egna. Ofta rör det sig om att en verkstad/bilhandlare/person får kritik och helt plötsligt kommer 3-4 nya användare med 0 inlägg och ska försvara nämnd firma.

Man kan ju iofs se om inläggen kommer från samma dator, fast det är å andra sidan inte en garanti för att det inte är samma person som skrivit flera inlägg under olika psedonymer...

Det roligaste jag varit med om var när en känd skrotannonsör skulle göra ett nytt inlägg under ett annat användarnamn (ett svar på sitt eget inlägg alltså) , men råkade göra inlägget under samma användarnamn... :-)

För att skydda sig själv så "anklagade" han någon för att ha stulit hans användarnamn, men hur skulle det ha gått till?? Kände den personen till hans lösenord? Nej knappast! Kollade man sedan bakåt på gamla inlägg, så såg man att inlägg med bägge användarnamnen hade samma IP-nummer....

Lite kul faktiskt...

// Jögge Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jögge38: kommer ihåg det :o) ganska roligt, men de flesta som gör så faller ändå på eget grepp. Känns rätt konstigt att någon som är helt opartiskt helt plötsligt orkar registrera sig för att försvara någon (oftast hårt, med personangrepp). Känns inte helt trovärdigt.

Importakut-Ole mfl, är nog de roligaste inom den skaran.
En annan rolig sak som "drabbade" mig själv var när jag själv här på forumet ställde en fråga angående en dragkrok som jag funderade på att köpa.

Jag får svar av en person som jag senare förstår var en och samma som hade dragkroken till salu, och faktiskt identisk med ovan tidigare nämnda filur... :-)

Inte så fasligt farligt, snarare lite kul...

// Jögge Länk

kilroy
Kul att det är fler än undertecknad som observerat alla "blajinlägg"...Ett typexempel är en nyligen skådad tråd från "Tåmpa, 17 år gammal som ägt massor av bilar och som fick sin första bil när han var 7, och som nu tänkte köpa en 750"...Att någon överhuvudtaget bemödar sig om att kommentera en sån tråd är sorgligt...Det enklaste sättet att minska ner andelen "töntdiskussioner" är väl att ignorera dem?Självsanering brukar vara ett effektivt sätt att hålla nivån uppe på ett forum som detta.Mvh kilroy
"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Kilroy: Håller med dig om att det låter mycket otroligt. Och sannolikheten är ju inte särskilt stor heller.

Men faktum är det att jag har själv några kompisar som haft ett antal dyrare bilar i tidig ålder... dock inte när de var 7!

Ville bara påpeka det, inte på något vis argumentera mot dig (eller för killen).

Med vänlig hälsning
Magnus Lindberg

Finns det andra bilar än BMW!?
Carl Adam Andersén
Kul att yngre kör lite sköna bilar tycker jag bara. Läste just den tråden, lite jantevarning på en del inlägg. Är nog upp till honom vad han vill lägga sina pengar på förutsatt att hans förmyndare går med på det.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Markus; jag får tyvärr hålla med dig.
Och ett ännu större problem är att många killar som både arbetar med bmw bilar på heltid, folk med egna bmw verkstäder + allmänt duktiga tusenkonstnärer har helt slutat skriva här...just pga dom här idiot inläggen som görs här.

Om inte forum poliserna hinner med att solla ut, så får det helt enkelt bli fler!
För som det ser ut nu...kan det inte fortsätta!!

/Pelle
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Kanske får ha inträdesprov för forummedlemskap, eller, att som jag skrev tidigare, kan få en översikt av användarens inlägg och om det genomgående temat är barnsligt, provocerande osv så raderar man användaren och skickar ett mail med en förklaring varför han/hon blivit raderad.
Ja tyvärr är det många vs trådar eller andra trådar som inte ger forumet någon mervärde. Som säkert flera andra användare så rapporterar Ni väl dessa inlägg så moderatorerna tar bort dessa så vi kan göra detta forum ännu bättre?

Trots allt är detta ett forum för att hjälpa varandra, genom olika vs trådar så tror jag INTE man hjälper varandra eller ger forumet ett mervärde. Utan skapar bara irritation(bland users) och tar upp onödig plats som kostar pengar.

Det kanske även är så att det finns för lite moderatorer för att hinna ta bort alla inlägg. Jag tycker att man rapporterar flera inlägg nu än bara för ett år sen, har ni andra samma uppfattning?
kilroy
starre*Hur vet du att "man" rapporterar flera inlägg nu än för ett år sedan? Jag misstror inte vad du säger, jag bara undrar vad du stödjer dig på?Inträdesprov låter i mina ögon lite överarbetat även om tanken är god...det innebär ju också ett ökat merarbete för forumets administratörer. Det innebär ju också att man måste fastställa gränser för vad som är acceptabelt vilket kanske inte är helt lätt...?Vad jag menar är att "censur" aldrig är speciellt roligt och dessutom tycker jag att det strider lite mot meningen med ett offentligt forum.Det borde ligga i de flestas intresse att antalet "blajtrådar" minimeras...är det inte lättast att uppnå det resultatet genom att
helt enkelt ignorera den typen av trådar? I min värld borde det bli mindre och mindre roligt att starta "tönttrådar" om författaren upptäcker att dom ignoreras och att antalet svar blir lika med 0.Det ställer naturligtvis vissa krav på forumets medlemmar...Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Värst vad seriöst folk det var här, att vissa tar upp för att en 17 åring skriver oseriöst är löjligt..vill man ha råd och tips om sin bmw så är detta sidan det abslut det bästa det kan vi alla hålla om, men det finns vissa inlägg som man inte kan svar helt seriöst , ex. på en är * hur tjock ska isen vara inan man kan köra på den* svarar man seriöst då?

slappna av boys..

behind a great man there is a great BMW
Det är i varje fall alldeles för "enkelt" att skapa en ny användare här.

50% clone-users kan man ju lätt stoppa genom att koppla endast en användare till en mejl-adress.

Lägg på en massa blajj-text som man måste "Gå med på", så att det blir lite, lite jobbigare.

Låt nya användare behöva klicka någon aktiveringslänk i ett svarsmejl från registreringen.

Kanske tom lägga in någon sorts quiz, som svaren finns runtom här på sidan (dock lättåtkomligt) så kanske man slipper Markus 13 år som sitter i skolans datorsal med polarna och "driver" med BMW-folket.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Ni har väl själva chansen att avgöra vad ni vill läsa och vad ni vill svara på, eller hur?
Härom veckan följde jag en tråd från en stackare som hade lyft av toppen på sin 528 och behövde lite råd om hur han skulle montera tillbaka den.. En forum entusiast föreslog att drevet till kamkedjan skulle monteras så styrtappen satt i läge "tio i två" och en annan förelog "tio i tre"!? Tja vem f*n kan man lita på och vem bedömmer vad som är "tönt" inlägg eller inte?
Det finns massor med trådar där det är kontra order...motsägelsfulla uppgifter e.t.c

Jag touchade vid detta ämne för en månad sen och blev i den tråden kallad nykomling, snudd på ärekränkning, stänger öppna dörrar, idot (fast det inlägget togs bort), ingen kommer att hjälpa mig, du ljuger e.t.c.

Håller med Kilroy Det ställer krav på forumet medlemmar..

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Inträdesprov, ska det vara smart? Ska man ha en quiz om t ex E-koder?
Låter inte så bra i mina öron. Finns väl dom som är intresserad av BMW men kanske inte kan så mycket om märket.

Btw, mera vs-trådar!! =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.