AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.177

Oseriösa inlägg av oseriösa användare

Sida 2 av 4
Perran_

Du glömde läsa vidare: "som svaren finns runtom här på sidan (dock lättåtkomligt)"
kilroy:

Kanske uttryckte mig oklart, syftade på mig inte på någon annan.

Sen råkar jag veta några som har som uppgift att ta bort inlägg
li
1.959
liste
535i -89
Naturligtvis ska det inte vara något "inträdesprov"! Det vore befängt! AutoPower är inget elitforum, utan ALLA ska vara välkomna. Utom de som bara reggar sig för att förstöra så klart.
kilroy
madmax05*Det exemplet är inget annat än ett av många exempel, jag är övertygad om att trådskaparen har många andra exempel...Frågan om hur tjock isen skall vara för att man skall våga köra på den kan väl knappast vara speciellt svår att svara på? Delar av detta landet har frysta sjöar 4-5 månader om året och de som bor där har säkerligen kunskap tillräckligt för att kunna ge ett seriöst svar.Du har helt rätt i att detta forumet är bra när det gäller att få/ge information om BMW. Jag tror att en klar majoritet av forumets medlemmar gärna ser att det förblir så.Enligt min uppfattning bidrar vissa "tönttrådar" till en något förlöjligad bild av forumet vilket inte på något sätt betyder att forumet i sin helhet är dåligt, tvärtom!Kan man minimera "blajdiskussionerna" så betyder det rimligtvis att forumet blir ännu bättre...Mvh kilroy
"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag tror inte att inträdesprov är en bra idé. Bättre då att moderatorerna blir fler och lite hårdare i sitt bortrensande av användare och inlägg som uppenbarligen saknar existensberättigande.

Håller för övrigt med föregående talare, så när som på några få undantag håller 7-serieforumet helt klart en hög standard. Jag imponerades över hur seriöst folk svarade den vid det här laget välkände 17-åring som skulle köpa sig en 750.

En regel mot trådar som diskuterar rena lagöverträdelser eller vårdlös körning i största allmänhet (a la "Jag körde 250 förbi en hastighetskamera" o dyl) skulle för övrigt vara på sin plats, tycker jag. BMW-förare har redan ruskigt dåligt rykte bland många jag känner på grund av att allt för många av oss tror att allmänna vägar är rätt ställe för "inspirerad" körning.
Carl Adam Andersén
Kilroy: Ja det blev verkligen en tönttråd av övningskörningstopicen när du började håna mitt inlägg, tänk dig lite för nu va...
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
På tal om låg nivå...

Länk

Allt sådant på temat "hur länge håller min BMW om jag misshandlar den regelbundet?" får mig att må dåligt.

BMW CS #5139
kilroy
CAA*Övningskörningstråden tyckte jag var en mycket bra tråd. Den tog upp det egendomliga beteende som förare med körkort utsätter övningskörare för vilket rimligtvis skapar sämre möjligheter till en lugn och säker övningskörning.Att du sedan hävdar åsikten, som i sammanfattning går ut på, att "det får man tåla, gör man inte det bör man kanske inte ha körkort" får ju stå för dig.Den åsikten kommenterade jag, bl a genom att beskriva vad dina åsikter skulle kunna betyda vid andra typer av utbildningar. Om du har svårt att klara av det
rekommenderar jag att du tänker över dina inlägg lite bättre.Många trådar och inlägg kommenteras flitigt på forumet. Poängen med det är bl a att både jag och andra medlemmar här på forumet ibland ändrar uppfattning om saker och ting. Jag har gjort det många gånger.Rätt som det är så kanske det händer dig också...Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med kilroy, att folk har olika åsikt i en fråga betyder inte per automatik att tråden blir "blaj". Jag har många gånger ändrat åsikt i en fråga efter diskussion. Personligen tycker jag att det är en utav sakerna som gör detta forumet till så bra och levande. Att diskussioner kan föras sakligt och utan personangrepp och på så sätt föra den framåt.

Tyvär rär det många som har en förmåga att inta försvarsställning så fort en diskussion uppstår, vilket är väldigt synd.

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag måste tyvärr hålla med några av de ovanstående inläggen om att "forumnivån" har hamnat närmre sandlådan de senaste året. Mycket beroende på en allmänt taskig attityd mot folk (både nya och gamla medlemmar) och en mängd oseriösa trådar av typen "reta upp så många BMW ägare som möjligt" (börjar nästan tro att någon skriver en avhandling kring internetforum och använder Autopower som ett slags test).

Dock skall de inte förglömmas att även om vissa personer anser en tråd, vilken exempelvis diskuterar lagbrott såsom hastighetsöverträdelser, vara oseriös behöver den inte vara av ofog för andra besökare.

Ett forum är en diskussionsplats och då borde det vara öppet för alla sorters människor och diskussioner. Självklart måste sedan moderatorer rensa bort de inlägg vilka strider mot de forumregler vilka presenteras vid registreringen. Men att rensa hejvilt utan att se till alla besökares nytta; då börjar man närma sig ett elitforum.

Personligen anser jag att olika typer av diskussioner skapar dynamik och liv i ett forum. Hur roligt skulle det vara att besöka ett forum där endast kretsdesignen på check-control systemet till en e24 diskuteras?

Mitt förslag är att moderatorerna först och främst styr upp frågeställningarna / trådrubrikerna i forumet, det tror jag kan hindra många "fylle-trådar".

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
W2k, kilroy; Jag visste inte att det var en välkänd/ökänd person som startade tråden, det vet jag fortfarande inte har inte sett några fler inlägg av personen, men sak samma det jag skrev gäller allmänt och det var i mitt tycke en berättigad frågeställning, många är onödig rädda för äldre 7seriebilar, fram för fler rullande E32:or! Och bort med alla fula tråkiga standard bilar, vem blir glad över en Röd Sunny-88? Om den brinner då kanske:), därav mina inlägg.

En sak som stör mig är när det kommer inlägg, där fakta inte är kontrollerat, som det här med årsmodellskifte, alltid 1 sep kommer upp som om det vore lag, det stämmer inte!, Vilket är lätt att tro på, jag mailade ägaren till en 540iA som är/var till salu, tillverkad 7/94 klassad som 1995:a i Sverige han trodde på dessa uppgifter vilket gjorde att han skrev att 1995 var fel, att bilen i stället var en 94:a, vilket inte är sant det är en äkta 95:a, årsmodellen byttes betydligt tidigare än september inför 1995 på E34, alltså är man inte säker skriv det, kom inte med uppgifter som BMW-Båstad tar upp angående kamkedjetråden.

För egen del tror jag inte på iden att ignorera korkade trådar, då föredrar jag att ta över tråden med seriösa inlägg, då tröttnar förhoppningsvis dom oseriösa, medan jag och dom som är för seriösa debatter kan ha en sådan, alternativet är att dom ovettiga trådarna tas bort, vilket ju också sker, men inte tillräckligt många, eller vad sägs om denna tråd?! Appropå oseriöst Länk

Mvh Stephan

Har själv inga svar på vad man kan göra för att få upp nivån till ett kunskaps forum..
Men håller med om att det har blivit väldigt mycket struntprat i för många trådar.
Har faktist själv slängt iväg lite dumma komentarer i dumma trådar..
Men anledningen har från min sida varit en demostrativ schest mot tråden i allmänhet.
Har skrivit i många trådar,, för att sedan radera ut allt bara för att tråden "inte" är av så stort allmänt intresse.
Vill inte bli en av de jag retar mig på. ;))
Så om all ransakar sig själva,, så tror jag detta kommer att fortsätta vara ett bra forum för oss intreserade.

Mvh Micke.
kilroy
tryggve*"Personligen anser jag att olika typer av diskussioner skapar dynamik och liv i ett forum. Hur roligt skulle det vara att besöka ett forum där endast kretsdesignen på check-control systemet till en e24 diskuteras?"Jag håller fullkomligt med dig...hur roligt vore det...? Jag anser också att olika typer av diskussioner är alldeles utmärkt.Men...trådar som har som enda syfte att väcka sensation, att reta folk eller där trådförfattaren är uppenbart oseriös, inverkar bara negativt när det gäller kvalitén på forumet. Dom hör enligt min uppfattning inte hemma på ett seriöst forum som väl ändå detta forum skall betraktas som.Hur sådana trådar skall minimeras kan man ha många synpunkter på...det kommer nog att diskuteras en hel del i den frågan framöver. Personligen tycker jag inte att det är en "livsviktig" fråga men det är naturligtvis viktigt att kvalitén på forumet hela tiden är så hög som möjligt. Det är en fråga för forumets medlemmar men också i högsta grad för forumets administratörer.Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Carl Adam Andersén
Kilroy: Du får citera mig rätt iaf. Du kanske misstolkade, därav.
En "calm down day" skulle vara fullt genomförbart. Efter registrering tar det ett dygn innan det går att skriva sitt första inlägg. På så sätt undviks nog en stor del av alla hormonstinna skribenter som hyser onta agg mot BMW-ägare. Vet att Dagens Industri tillämpar detta på sitt "Börssnack".

kilroy
CAA*Jag har aldrig citerat dig. Ett citat är när man ordagrant återger vad någon annan sagt eller skrivit....som detta..."Då lär hon sig hur det är i trafiken på riktigt... Klarar man inte av sådan press så vet jag inte om man ska köra bil. Enligt mig."Min sammanfattning löd: "det får man tåla, gör man inte det bör man kanske inte ha körkort".Jag kan inte se att min sammanfattning avviker från ditt uttalande så att budskapet inte går fram.Din kommentar var riktad till Magnus M som redogjorde för flera exempel på hur idiotiskt andra bilister uppförde sig när han övningskörde med sin fru. Din kommentar visar tydligt på din inställning i frågan. Du var också den ende som fällde en sådan kommentar i den tråden. I princip alla övriga kommentarer från andra medlemmar i den tråden gick gick ut på att det naturligtvis är bättre att visa extra hänsyn till någon som övningskör. End of discussion....Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
bjoerck: Tycker jag låter som en utmärkt idé! Kombineras med fördel med någon form av e-postverifikation och godkännande av regler vid registrering av ny användare, tycker jag.
Carl Adam Andersén
Din sammanfattning är inte vad som menas med det jag skrev, det jag ville poängtera med mitt förra inlägg.

Skillnad på tåla och press där tåla låter mer som att shit hapens och det kan man inte göra något åt. Press i mitt inlägg är mer så att kan obehag av att ha en en bil i bakändan på sig och klarar man inte av den situationen ska man nog inte ge sig ut på vägar där det händer.

Jag tror att Stephan och Magnus förstod vad jag menade iaf.
Det tycker jag underminerar hela tanken med forumet t.ex. Nisse har problem med sin BMW söker på nätet och hittar Autopower, ska han inte få skriva och fråga om hjälp utan inträdes prov och "calm down day" även om det sistnämda i övrigt är en bra ide.
Tror att man tappar medlemmar på det...

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
kilroy
M femman har en poäng där...vilket bara visar att detta inte är så lättlöst som man kanske tror. Tillgängligheten på forumet skall helst inte försämras enligt min uppfattning.Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.