AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.642

Frågor till er med HR 40/10 sänkning på M3...

Sida 1 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs!

Min M3 var för låg på regbes, så nu måste den upp lite från marken!
Då jag tycker originalfjädringen är lite hög så har jag fått tips om HR sänkningssats 10 mm bak & 40 mm fram.

Är denna sänkning mer praktisk, eller smäller man i underredet med den också?

Om någon har en bild på sin bil med denna sänkning så vore det kanon! :)

Tack!

Philly
nejdå. 40 / 10 är perfekt på M3an, tro mig!

ska själv inhandla det

puss

///M Powa
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Jag har precis köpt en sats med bilstein dämpare och HR fjädrar 40/10. Ska montera dem nu på fredag, jag hoppas också på att den inte blir för låg. Jag har redan idag med originalfjädrarna problem med vissa fartgupp om man kör lite för fort över dem så att bilen gungar till lite. Men det är bara några enstaka sådana som vållar problem. När jag skriver fort så menar jag alltså 5 km/h istället för att smyga över dem i 3 km/h.

Jag tror nog denna sats kommer funka rätt bra, dessutom så har väl originalfjädringen sjunkit ihop en aning under 12 års tid så det kanske inte blir jättemycket lägre med HR fjädrarna. Är inte HR fjädrarna lite styvare än original också???

mvh/Flisan

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det jag undrar är....blir 10/40 sänkning problem vid regbes, imorse kom jag inte ens över "smörjgropens" kanter..*haha*
hampe m3
med denna sänkning så får dy räkna med att inte kunna köra överalt,
inte över bulor om du inte kör snet, definitivt inte upp på rampen i tvätt halen, låga trotoarkanter kan också ställa till problem, satsa på Eibah fjädrar istället om du vill kunna bruka bilen mer "normalt".
hampe m3
o en grej till besiktnings mannen gillade inte höjden på min m3 m den sänkningen,

men det va en riktig grin pitt också, hans kolega tyckte i alla fall att han va över nitisk.

lycka till mvh h
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Better safe than sorry!
Det får bli original.....

Tack för input! :)
Hade absolut inga problem med gupp när jag hade den sänkningen. Och inte med besiktningen heller...

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Johan...du har ingen bild på hur det såg ut?
jo det ligger 2st dåliga kort i galleriet. Det första och det sista är med sänkningen.

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
OK, det ser ju inte för brutalt ut faktiskt!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Mosse: Jag hade HR 40/10 sats på min, och jag besiktigade den för ca 3ve sedan. Då hade jag ju även rieger läpp i fram. Det var inga problem inte, men det var ca 2mm ifram vid läppen:)

Men jag hade ju 18" också...så det blev väl lite högre mot en med 17".

MVH: Henrik

///M3
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Mosse jag har fräsha originalfjädrar om du vill låna. Eller så kan du köpa samma sänkning som jag har KW 35/10 köptes hos det som förut hetta m-style.nu men annan adress nu, kan inte den. Tror att stylabilen har dessa också mycket billigt. Funkar mycket bra och inga problem med besiktning. Kan ta lite bilder om du vill se hur låg den blir. OBS jag förutsätter att det är samma fjädrar till coupé och sedan men jag kanske har fel?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack för all info!

Lutar åt att haka på originalfjädrar, det är trots allt mest praktiskt...
Pelle, tack för hjälpen i alla fall! :)

Henke:

Kul att du fick bilen såld. Fick du gå ner mkt i pris eller?

Vad blir det nu för bil då?

Mvh Per
Philly
snälla, hjälp från er som vet! jag har sökt men måste ha svar snabbt! jag ska köpa 35/10 FK fjädrar, men funkar det med orginaldämparna som sitter på nu? håller dämparna? nu så vet jag att det är bättre om man köper en hel sats.

men jag vill bara veta om det går bra med bara sänkfjädrarna, om grejorna håller och så!

tacksam för svar!

/Philly

///M Powa
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Philly: Jag kan skarpt rekomendera H&R:s 40/10 sänkning. Jag har provat en massa olika fabrikat på marknaden men H&R är klart bäst när det gäller komfort i kombination med väghållning.
Det bästa resultatet får du givetvis med anpassade dämpare med det håller givetvis om du bara bytar fjädrar och behåller orginaldämparna. Det sliter hårdare på orginaldämparna som jobbar i fel läge men det är ju inte så att dom går sönder om 10 mil. Jag körde 10 000 mil med min 320 coupé med 60/40 sänkning på orginaldämpare och det funkade fortfarande kanon när jag sålde bilen.
Börja med att byta fjädrar och komplettera med nya dämpare när pengar finns.
Kw har mycket fina Chassie från 10-18 000:-

Vad kostar Fk fjädrarna??
Jag gav 4200:- för H&R fjädrarna till min.

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mosse, med beslutsångesten! :)

Det blev HR 10/40 till slut, för 3995:- tror jag skulle irritera mig på originalhöjden i längden...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Gott snack Mosse!
Tror att du kommer att bli tok nöjd!

Länk
Philly
1björn: Tack så hemskt mycket!!!

fruktansvärt snygg bil du har...

///M Powa
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Björns bil är en karamell!!! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.