AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.188

Färsk BMW ägare, var god hjälp !?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Klart det inte ska klonka !
Bäste Anders ///

Ska inte klonka ens vid växling eller hur ??

Tyskarna är ju ofta noga med allt, inte sjutton ska det klonka på en bil tillverkad av tyskland och Bmw.

Även om klonkandet /basljudet när man växlar bara uppstår vid växling.

Bäste Anders///

Jag har ett litet fel till, men det antar jag inte är så viktigt , men jag kan ju nämna det också. Det är så här att ECCn piper lite grann ibland(ganska ofta men inte alltid) men detta är väll ingen större skada, ???
Bara jag får min koppling bytt och bort med klonkljudet och byte av spännrulle.

Stort Tack !!!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej det ska inte klonka. Se till att dom byter det som skall bytas. Kolla sedan noga att det försvinner så det inte är något annat.
Vad är det som piper menar du? Det är inte halkvarnaren du tänker på då? Piper när det blir +3 eller om det är det när du startar bilen....
nej bäste Anders.

ECCn piper konstant vid låg fläkt påsatt. iiiiiiiiiii hela tiden, när man ökar fläkten så kan det hända att pippljudet(konstant) går bort ett tag, men så fort man lägger på låg fläkt piper den så där ihållande irriterande.

jag går inte ifrån bilsäljarens firma för änn de bytt det som skal bytas. håller fakiskt på att ringa honom nu, för en tid och se om BMw har faxat till honom, arbetsdagen är ju slut för bmwverksaden.

(sorry för stavfel, mitt tanggentbord är lite kasst)
Bäste Anders

Jag ska naturligtvis inte byta olja i växellådan själv, men ge mig det bästa tipset , för att jag funderar att köpa med mig olja till växellådan och ta med mig den när resten av bilen ska kollas om några dagar.

hur mycket olja ska det vara i en bmw 320i (e46) 2000 ? ?.
vad för sorts olja ska det vara, jag menar vilket märke ? ?

Bilen har rullat 105 000km(10 000 mil)

? ? ?

du är gud, jag litar på dig
jag säger bara en sak, gör ingenting med BMW verkstaden i jönköping, de suger ju totalt.

Här har man varit på dem hela dagen för att de ska skicka iväg ett jävla ynket Fax, och detta har de inte klarat.

Fast jag ringde och var hos dem personligen idag, deras ord var, vi skickar iväg det, jag frågar ni glömmer väll inte det, näää vi har allt här som ska skickas i väg. fyyy fannnnnnnnnnnn vilken attityd folk har i dagens läge,

dåligt bemötande, otrevliga människor det är vad de är på BMW verkstan i jönköping i alla fall.

ska till dem imorgon klockan 07.00(när de öppnar) jag kommer inte gå därifrån föränn de har skickat iväg ett jävla ynket fax.

fy fan för dem alltså, hela dagen har man väntat på att de ska skicka det, OTREVLIGAAAAAAAAAAAAAAAAAA fannnnnnnnn !!!!!!

ursäkta språket i detta inlägg, men man blir rasande faktiskt,

grrr grrrr grrrr grrrrr
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Om klonket låter så vid varje växel då högre vid snabba acc och låter som bass, då till 99% så har din bakaxels släppt och sitter inte fast på höger sida eller vänster, detta händer vid väldigt hårda körningar av förra ägare som haft bilen, hade samma problem med min 325:a E36. bussningar har ett mer litet donk ljud när man växlar till 1:an eller backen. Gör så här lägg i 1:ans växel och frikoppla farm och tillbaka ganska snabbt coh låt nån kolla under bakaxeln ifall den rör "SIG" åt nått håll. hoppas du har förståt min förklarning. Går att svetsta ditt men kan släppa efter ett tag, dyrt att laga.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

carloss:
Hur gick det med bilen, fixade verkstaden det som var fel?

Upptäckte du inte något av felen innan du skrev på kontraktet?
Har du kollat bilens historik?

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.