AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.500

"Dackonline.se":s leveranstider?

Sida 1 av 2
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Ni som beställt däck från dackonline.se, hur lång tid tog det innan ni fick era däck?

tack på förhand/AndersE
bmw jesus
har du beställt???
br
39
brodda
540ia -93
Beställde mina däck på en söndag & fick dom levererade på onsdagen, alltså 3 dagar. Det är skapligt snabbt.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beställde på torsdag e.m och fick dom på onsdag f.m. Detta var tidigt i höstas.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
4 dagars leverans tid.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Har beställt både vinterdäck och sommardäck under halvåret som varit, i båda fallen tog det 4 dagar. Mycket nöjd med leveransen och däcken

Mvh,
/Wille
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Beställde 10 däck sist, 17 och 18 tum, tog drygt 5 arb dagar.

/// Viktor

Mer mos till folket
En vecka för mig.

Flåklypa
Första gången ca2veckor..men då fick jag däck som var 2veckor gamla typ. 1månad drygt andra gången jag beställde. Men då blev det nå tokfel. Däcken blev stulen på vägen typ av posten och de skickade nya m.m fick dem tillsist i alla fall :-) Rekommenderar dem i alla fall.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Sparar man mycket pengar på att köpa sina däck från dackonline.se istället för att köpa direkt av däckverkstaden som lägger på dem? Det beror väl iofs på hur stora lager de själva kan köpa in och därmed pressa priserna? Men är dackonline.se att föredra?

// Jögge Länk

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Samtliga däck jag har kollat både till min egna bil och till bekanter så är däckonline mycket billigare.
I en del fall så är det halva priset mot vad en däckverkstad ska ha (rabatter till trots).

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
I mitt fall sparade jag ungefär 4000 kr.
GY Eagle F1 hos Vianor kostade 12 kkr i de dimensioner jag skulle ha, däckonline hade samma däck för 8 kkr.
Montering 100 kr/hjulet.

Nöjd med både leveranstider och bemötande från dem.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Missade, ja däckonline är att föredra.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Beställde två däck för drygt en vecka sedan med min verkstad som mottagare. Ett däck har kommit och det andra måste blivit stulet sa dom.

På fraktsedeln står det att dom bara skickat ett däck, ringde Däckonline och påtalade detta, då sade dom att när dom i sin tur gör sin beställning från depåer i Tyskland så blev det nog så att en depå endast hade ett däck och att det skulle sakickas ett annat från någon annan depå.

Så blev det ju inte men dom skulle iaf skicka ett till så.. (har ju betalat för två redan), får se hur det går
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
En polare till mig beställde för 10 dagar och har inte fått sina däck ännu.fast de var biligare än på andra ställen så han har inget emot att vänta, men han kör 15' vinter tillsvidare..så illa hehe

behind a great man there is a great BMW
Beställde av dem för första gången nu för ett par veckor sedan (Michelin Pilot Sport PS2). Leveransen tog 3 dagar för framdäcken och 4 dagar för bakdäcken. Bra pris och färska däck - inget att klaga på.
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Beställde precis däck från dackonline.se så vi får väl se när de kommer! Ni som har beställt, hur gamla däck fick ni?
Beställde mina GY F1 den 5:e men får dom inte förrän den 18:e
=(

"Bilar som inte driver bak är trasiga!"

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Mina däck var tillverkade v.24 och v.32 förra året.

Little Goddess, troligen för du däcken tidigare, jag fick leverans datum den 25 och fick däcken redan den 21:a.

Mvh Abbe

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
"troligen för du" ska vara "troligen får du".

Mvh Abbe

Fick dom idag! Killen som körde postbilen sa att han aldrig sett en tjej bli så glad för ett par däck :)

"Bilar som inte driver bak är trasiga!"

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.