|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
kilroy |
Jag gillar Carl Adam Anderséns logik och argumentation..."Då lär hon sig hur det är i trafiken på riktigt... Klarar man inte av sådan press så vet jag inte om man ska köra bil. Enligt mig."Den argumentationen gillar jag...analogt med ett sådant resonemang ska vi låta blivande hjärnkirurger under utbildning operera i störande och svåra miljöer under press.Så dom lär sig...Herregud...Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde |
Carl Adam Andersén |
Kilroy: Du tycker inte att man ska kunna klara av alla situationer som kan uppstå i trafiken om man nu beger sig ut på annat än skogsvägar där det värsta som kan hända är att en hare springer 2 km framför en pga snövallar på sidorna av vägen. Exempel som magnus tog upp är ju sånt som händer hela tiden oavsett om man övningskör eller inte, klarar man inte av att få en bil i häcken är det juh tråkigt. Du menar att man ska låta de övningsköra i en skyddad miljö och sen lära sig allt efter uppkörning ? Låter som sånt en kompis till mig utövade, 5 krockar, gening rakt över en rondell(som tvreklamen haha) efter uppkörning. |
|
Carl A: Du kanske tyckar att övningskörarna även ska tvingas prata i telefon, ha två skrikande barn i baksätet och en repig vidruta med dåliga torkarblad, så att de lär sig "verkligheten"? Man måste lära sig krypa, innan man kan gå... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
kilroy |
CAA*Om man inte ens förstår innebörden i min kommentar, jag medger att jag krånglade till det lite för dig genom att vara ironisk, så räcker nog inte ens länken som Kalle Hansen nångång har rekommenderat...nämligen till Komvux.Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde |
Carl Adam Andersén |
Det är iaf min åsikt, kul att andra tycker olika. Synd om de stackars övningskörarna... |
|
Jag övningskör med min sambo, upplever samma fenomen när vi är ute och övningskör. En observation är att det oftast är yngre killar som tränar Slipstream-körning. Helt vårdslöst! Senast var det en SAAB 9000 av äldre årsmodell som höll på att köra tätt intill bakom och detta på en två filig motorväg. vilket gjorde min sambo lite nervös och stressad, så jag bad henne sakta ner så pass mycket att idioten bakom valde att köra om. Då tog jag reg-nret och skrev ner det, funderade på att ringa till hans försäkringsbolag och meddela hur trafiksäkert han kör, men kom aldrig till skott. Men kvinnor och äldre män har många gångar visat mycket hänsyn och tålamod när man begår misstag och har den gröna skylten. så slänga den ska man inte göra! De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Magnus18: Länk de har tydligen ändrat lite i reglerna verkar det som. mvh: mr_majzoo icq: 29815001 |
|
|
Jag håller helst lite extra avstånd till övningskörare, dels för den som övningskör men även för min egna del. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Kör med samma sak som *tsaros*..håller gärna avstånd.riskerar inte min bil för att bara för en kort stund jävlas med killen eller tjejen som övningskör..en stressad ung person utan körkort... kan hända vad som helst...skriver av egen erfarenhet.. behind a great man there is a great BMW |
|
| Det är väl klart att man tar lite extra hänsyn till en övningsbilist, man har ju själv varit i den situationen och vet hur det känns. | |
kilroy |
CAA*Visst är det kul att vi tycker olika...Det finns ett antal personer i det här landet som i sin yrkesroll har möjligheter att påverka hur utbildningar av olika slag genomförs...allt från utbildning av blivande förare till utbildning av hjärnkirurger. Än så länge har jag inte stött på någon av dessa som stöder dina idéer när det gäller premisserna för hur utbildning bör genomföras.Detta faktum tycker jag är otroligt kul...och tillfredsställande.Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde |
Len |
Kanske är det så att de "ohövliga" bara vill agera lite preventivt.... Med andra ord kanske dom vill avstyra att ännu en person tar/får körkort och ger sig ut och korkar igen vägarna.Eleven kanske får dåliga vibbar och väljer att köpa busskort i stället. L. (up & running) |
| Och därmed markera vilken kategori förare de själva (och tydligen du) tillhör, verkligen strålande len. Som vanligt får jag väl säga... | |
|
Så blev det pajkastning även i denna tråd... ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Carl Adam Andersén |
Bla bla *kasta paj tillbaka* och *säger något knäckande* Orkar inte med sånt här så jag svarar inte något seriöst heller till iblandande. |
Len |
när Jag utbildade mig Privat till Världens (nåväl svärrjes) näst bäste rattare, så gick det inte till som trådmakaren beskrev det. DÅ kördes det sansat på vägen. Men det var ju en stund sedan... L. (up & running) |
| Mitt körkort är fortfarande ganska så färskt, så jag tar det lugnt med alla framtinade övningskörare! Hoppas dom håller avståndet till mig också, så att jag inte får oväntat besök... | |
|
mr_majzoo: Tack för länken. Kan man ta körtkort när man är 14? =) Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Magnus18: Jag tror att du syftar på att man ska ha haft kk i fem av de senaste 10 åren. Då du är 24 är de senaste fem åren sedan du var 14, men du skulle inte ha tio av de tio senaste åren utan fem. Har du tagit kk när du var 18 och ej blivit av med detta under tiden innan du fyllt 24 har du haft kk i sex år, alltså mer än fem år av de senaste tio åren. *förtydliga* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.