AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.407

Salusansvar seriösa ?

Sida 1 av 2
ha kollat runt och saluansvar verkar klart billigaste på impoterade BMW
fundera byta nu från länsförsäkringar. någon som vet om dom är sega om olyckan skulle va framme, seriöst o bra bolag?
Kan säga att de började tjafsa och slingra sig när min kopis fick skada på sin bil. Almänt dåligt bemötande och inte sammarbetsvilliga.

Observera att detta kan bero på den idividuelle skaderegleraren och inte bolaget.

-Phil
Oj kom på att de tjafsat med en anna bekant som fått en skada av en leveransbil som tappade last. Den skadan är inte reglerad ännu tror det tagit mer än ett år. Vet inte riktigt vad problemet är i den frågan.

-Phil
ok låter jobbigt, dom stora bolaget är säkert dom bästa, men ha man hel så det ju fan gälla oxå om det händer något
In
355
Inot
745iA -02
Jag har Salus Ansvar, och har hittils inte haft problem med dem.
Fick ta bärgare en gång, Salus fixade hyrbil direkt, gratis i tre dagar inget tjafs, men å andra sidan så var det inte hellre några enorma kostnader för dem.

Salus är inte billigast, för mig är IF billigare, men gratis hyrbil (3dagar, efter det betalar man 25%) Ingen självrisk på bärgning och nada självrisk vid skada (inbrott, parkskada mm) såvida man inte är vållande själv,. Det är värt de sketans 1200:- mera per år som Salus tar än IF.

Och vilket bolag som är billigast är näst intill omöjligt att säga, beror på hur gammal man är + var man bor + körkorts år + skadefria år + bilmodell.

Länk
De fixade min skadegörelse utan att säga pip, utan självrisk dessutom med deras bil-allrisk. Och eftersom jag inte utnyttajde hyrbilen så fick jag dessutom 700 spänn utbetalat :)
utan självrisk? kosta det inget eller
bmw jesus
är saluansvar trygg hansa?????
In
355
Inot
745iA -02
Salus Ansvar har endast självrisk om du själv är vållande. Gäller alla typer av skada.

Nej, Salus Ansvar är inte Trygg Hansa.

Länk
bounz: Nej, jag FICK 700kr eftersom jag inte utnyttjade hyrbilen som jag hade rätt till :)
ok låter ju bra, ska ställa av bilen då o teckna salus ansvar då
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Jag har mycket bra erfarenhet av salusansvar efter en krock. Tog tre veckor för att få bilen lagad, eftersom jag inte använde hyrbilen gick jag nästan på plus trots att jag själv vållade olyckan.
Mycket bra service och bemötande, inget tjafs.

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Förresten är väl det där med att man slipper självrisken om någon sabbar bilen en extraförsäkring som kostar en tusenlapp extra jmf med den vanliga om jag inte mins fel. Jag har den, tänk om någon skulle repa bilen eller nåt då är det sur självrisk att betala för det någon annan gjort.
/Daniel
däni: Ja, det är nåt tillval, men de ska inte ha mer än 6500 för helförskring på min bil där med den. Överlägset billigast.
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
jag tror jag betalar något runt 4500 som också är överlägset billigast.
jag betalar 8500 inte biligast men de är de enda som erbjuder allrisken = ingen självrisk vid parkerings skada eller anan skadegörelse.
Har själv salusansvar och har bara positivt att säga om dem. Fick bilen vandaliserad för några år sedan och kalaset gick på ca 10.000:- att reparera men betalade inte en spänn då jag hade tillägget allrisk för ca 485-495:- / år om jag inte missminner mig helt.

det är helt klart värt det får man en parkerings skada eller liknande så behöver man bara lämna in den utan självrisk.

Conan99
Jag tog Salus Ansvar för att dom helt enkelt var de billigaste. Jag betalar 7500kr/helförs. helår gentemot Trygg som kostar 11200kr för mig.

IHF: jo det finns fler som har självriskeliminering vid skadegörelse och stöldförsök. Hade detta tillägg på Trygg Hansa på min förra bil, jag gick plus många ggr om pga att några idioter var på min bil 3 ggr.

Conan99
Låter ju riktigt bra. Hittils har jag bara hört dåliga omdömen om salus. Man kanske skall tänka om.

Vet inte om orginalförsäkringar kanske är ett alternativ. De börjar bli billiga nu.

-Phil
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Fick cabben sönderskuren förra sommaren- Inget tjafs, de ordnade det med en gång. Kom inte ens och tittade!

"Man ska inte ropa hej förrän man är djupt inne i bäckenet"
M-
10
M-aestro
M3 Individual Cab -97
Har aldrig hört talas om de bolaget alls... Har trygg hansa nu, men eftersom dom höjt min premie rejält detta året funderar jag på att byta. Någon som kan va snäll att skriva numret till dom där salu ansvar?

-Over and Out-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.