AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.624

M5:an måste vara en av de roligaste vinterbilar som finns?

Sida 5 av 5
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
ärligt talat M5 är inte gjord för vintern. Kingpin: Jag skulle vilja se dig komma i 200km/h på en snöig skarp kurva, klarar du det så har du slått michael schumacher! Min erfarenhet är man kan köra vildt till en viss gräns med BMW tills det säger paff och du har förlorat kontrollen, man tror att man klarar hela svängen på ställ men bli inte överraskad när du är nere i diket!!

ska du ha vinter bil AUDI S4 eller riskokare 4x4!

BMW its a ride not a car
Har aldrig kört en roligare vinterbil än m5 e34/e39 (ägt båda) och då har jag kört det mesta som rullar på vägarna med prestanda i
Bpower är du full lr ? Klart man tar hela svängen på max-ställ om man kan köra ! (tacka diffbromsen för det) Annars ska man inte sladda om man inte kan lr?
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
jag är full då och då du då???icke diffad detta tillfälle!

BMW its a ride not a car
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Bpower: jag har brukskört en E34M5 i 3 år. Med barn och full packning upp till fjället varje vinter:) Hur kul som helst och aldrig obehagligt. Kör Quattro nu och tycker att det är riktigt trist. (I-lands problem:)

Min ex: Länk
Jk
128
Jkangas
327i e30

bpower: varför pratar vi odiffat?? när det handlar om m5 i denna tråd.
¨på vintern är det inga problem att gå brett i alla kurvor- alla farter... det märks nu vilka som är "framhjulsdraftare" :P hahaha
Min tidigare M5 3.6 var det roligaste jag har kört i vinterföre, väldigt välbalanserad och konsekvent i sitt uppförande. På en plogad isbana var den däremot inte alls snabb, pga sin tyngd. Blev lätt ifrånkörd av gamla ford sierror med mera.

- G -
ki
18
kingpin
m5 touring-93
bpower
Vad är problemet att köra i 200 på uppställ!!!!
Det är problem med en Nissan Micra eller en Diatshu Charade 4*4
men inte med en bil som klarar det.

Problemet kan bli när och om kurvan nyper och självklart som du skriver en skarp kurva typ 90grader i min tanke värld!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.