|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja de passar ju skruvmässigt, det man behöver göra e att modifiera lite lätt på ena packningen! På min va det både packning vid spjällhuset samt vid insuget så dessa packningar pressades mot varandra! Lycka till.. Min 328; Länk |
|
| ok det låter ju bra, är skillnaden på effekten så pass att man känner något i bilen?? isåfall är din mappad el. chippad? | |
|
Hej! Ja man känner skillnad i bilen, ganska stor skillnad faktiskt eftersom den drar mer på höga varv! Jag har varken chippat eller mappat å de går ju fint ändå =) Tycker inte mappningen e värd pengarna! MVH Min 328; Länk |
|
| Vilka modifieringar behövs? Slangar och så. | |
|
Behövs egentligen inte så mycket! Det enda vi behövde va ett fyrvägskors så alla smala vaccum slangar blev anslutna! Sen va det en grej som inte gick ha med på 325:ns insug, där satte vi ett filter framför å lät den vara oansluten! Kommer inte ihåg namnet på den men det är den som ser ut som en klocka, en rund sak som sitter under insuget! MVH Min 328; Länk |
|
| Har du några mått på korset? | |
jimmy/bmw |
gör det någon skillnad om man byter till 328 insug på en 323 ?? |
| nej det finns ingen anledning för 323 är inte strypt som 328:an | |
| det sitter samma insugningsrör i 320-328 e46 | |
| Ingen som gjort det på e39 528? Samma motor såklart, men det kanske ändå skiljer något i styr-reglersystem ändå!? | |
|
Gogo: Länk Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| klabbe... en fråga bara... funderade på hur du löste d med givaren som sitter i insuget... kör du med 325ans lr ha du 328ans å isf... vars monterade du din givare från 328an??sugen på å höra vars alla montera dom =) | |
| Hur blir avgasvärdena på bes., utan mappning? | |
|
Hejsan skall med börja byta insuget på 328an nu men undrar om man måste byta tomgångsmotorn med ?? eller e de samma tomgångsmotor på 325 och 328?? Mvh hälsningar Jan. |
|
|
Tomgångsmotorn på 328 och 325an e den samma? för skall byta insuge på min 328? |
|
|
Nej den är inte samma men du kan använda 328:ans! |
|
|
okej va bra så det e ingen skillnad på vilken man använder då med andra ord ?? och sen undrar ja om för att byta motor i en e30 till m50 e de e36 kuddar och e34 tråg och m20 lådan som gäller då eller ??... |
|
|
okej tomgångsmotorena e går att använda båda 2 men måst inskaffa en t koppling då isfall....e de int krångligt att komma åt alla muttrar på insuge tyckte de värka så ja när ja sku dit me handen och pilla... |
|
|
Va måst man ha för alla vakum slangar till 325 insuge? |
|
|
Nu ha vi plockat dit 325an insug på 328an min funkar kanon vi behövde varken modifiera om några packningar eller använda något 4 vägs kors funka fint utan det..... Mvh Jan Åland...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.