AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.349

Försäkring 750 för en 17-åring?

Sida 3 av 3
Tveksam ... Hur mycket har du på banken och hur mycket vill du göra av med?

En 750 kommer att kosta, oj oj oj, spelar ingen roll hur mycket man kan skruva själv eller om man letar delar på skroten, det kostar med en sådan bil. Min egen första bil var en Jagga och ni ska veta att den gjorde hål i plånboken. Även om man gått fordon på gymnasiet tror jag att 750 är en ganska knepig bil att mecka med för nybörjare.

Är det e32 eller e38 vi pratar om?

e32 är ju inte värda ett skit, så där räcker det ju med trafikförsäkring, men tänk om bilen som är värd 25´ behöver reparationer för 15´, som man vet att man aldrig får tillbaka ... Inte kul.

Att sälja en sjua i delar är väl inte en jättebra ide, då det finns så många som skrotas ned just nu, svårt att få bra betalt.
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Jabbal: Han skrev ju 88-90, så det måste ju vara E32 han pratar om.

Det är ju eftertraktade delar, så dom är nog lättsålda. Jag skrev ju det att man kan få igen en del eller hela summan. Det beror nog på i vilken del av landet man bor. Det kan ju även vara ett plus att det är svårt att få bra betalt för delarna, då har man ju billiga delar, eller hur? ;)

Det svåraste att fixa på sjuorna är ju elen om den börjar ge upp, resten är ju nästan volvo-mek... Eller har jag fel?

An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Lite utanför tråden men ändå, en polare (20 år gammal) har en 200sx tidig 90-talare som står på honom själv och han fick betala 26000 för ett år!!! (hans fräldrar är poliser,surt)

/Anders Elvinsson
I helförsäkring??

Bilen är väl inte värld så mycket mer än det??
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Men fan!! Kör på trafikförsäkring och sätt in resten av pengarna på banken. Så hade jag gjort.

mvh

Min: Länk
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
49000:- skulle A8:an kostat på mej :(

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Köp bilen, serva den i plugget, du gick fordon? Kör trafik försäkrad. Låt inte vissa jantar bestämma åt dig! Klart du ska
testa, blir det för dyrt får du väl sälja bilen då.

"På min tid, det var annat förr och jag glömmer aldrig" GÅR BORT.

/Johan
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Varför inte ställa den på någon förälder?
En bekant till mig ringde till försäkrningsbolaget och skulle försäkra en gammal saab 900. När han fick veta vad premien kostade blev han chockad och de på försäkringsbolaget uppmanade nästan honom att ställa den på sina föräldrar!
Visa användare
36
ofors
518i -86 E28
523i -97 E39
jo om man bor hemma med sina föräldrar då spelar de ingen roll.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Tjejen vart uppmanad att ställa sin Opel Calibra på sin mormor av försäkringsbolaget pga att det vart hutlöst dyrt att helförsäkra!.

Då sa jag är det inte bättre att ni har priser så folk kan ha bilen på sig SJÄLV. (detta är ej något påhitt men det var ca 4 år sedan)

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
en E30 318iS är nog den optimala undomskärran. Kul, riktigt kul, och lättmekad samt billig, riktigt billig (i sammanhanget). Fast det är en helt annan biltyp en en gammal maläten pansarkryssare, helt annan pimpstatus på en sån där. ;)
kilroy
Vilken tur att någon kom på den briljanta iden att lyfta den här tråden...Jag har verkligen saknat tompa-tåmmi...han har väl inte glömt oss...??Mvh kilroy
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Blev det någon 750 tåmpa?
nej då jag har inte glömt er. jag har inte köpt en 750 enu

tompa
Din mailadress är fin "amazonturbo78@hotmail.com" driver du med oss...?....:)

nej då det är grejer det

tompa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.