AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.348

Försäkring 750 för en 17-åring?

Sida 1 av 3
tjenna jag är 17 år och funderar på att skaffa mig en bmw 750ial 88-90 ans ,vad skulle en försäkring typ kosta till en sån och är det nå klösss i den 12 an mvh tompa

tompa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Förmodligen närmre 50.000/år på helförsäkring på dej som 17 år skulle jag tippa... :(

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
aj då det var litte mycket det :( ää far får betala

tompa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Men det är väldigt individuellt beroende på bolag, var du bor osv... Kolla med alla bolag innan du bestämmer dej!

Mvh

det för jag göra helt klart :) men vet du om det är nå klöss i den M5-Power

tompa
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Får jag vara lite fräck och föreslå något med lite färre hästar som första bil? Vill ju inte att du ska göra dig illa. Jag vet hur duktig jag (inte) var på att köra när jag var 17, och är MYCKET glad att jag inte körde något värre än en 740 (Volvo) då så här i efterskott, även om det kliade duktigt då...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Angående om det är "nå klöss[sic]" i den, motorn har 300 hk och tiden 0-100 km/h är 7.4 sekunder. För att göra en lång historia kort så är det ingen racer, men den spöar de flesta bilar som rullar på svenska vägar ...

Mer generellt skulle jag säga att 7-serien är fel bil om man vill åka sportigt eller ha en "busbil". Den är mer för värdigt glidande (dock även i 200 km/h om så krävs).
haha okej jag har tröttnat på 740 (volvo) om jag ska vara ärlig och även 855 t5 okså . jag vill ha litte kräm under huven :)

tompa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Tompa: Hade jag varit dej hade jag kollat på en 740i om du nu måste ha en 7-serie. Jag föredrar V8 framför V12 på äldre modeller.

På denna sida har du länkar till olika försäkringsbolag längst ner:Länk

Kolla även www.insplanet.se med.

Mvh

du ska ett stort tack M5-Power :) är det bättre kvalite på en 740i eller nåt sånt efter som du skulle ta en sån

tompa
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
tompa: Här har du ett tips, lägg pengarna på att hotta upp 855:an istället. För betydligt mindre pengar än vad en 740/750 i gott skick kostar får du något betydligt körgladare.
jaoo men jag har liksom tröttnat på alla volvos uttom amazon :)

tompa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Tompa: Nej det är väl ingen större skillnad i modellerna men jag tycker 740 är betydligt mer kvalité känsla jämför med 750 E32.
740:in är betydligt rappare med. Sen har du 540:in med som är klockren.

Har haft båda i familjen så det är min personliga åsikt.

Mvh

om jag förstår dig rätt så säger typ du att bmw 740 svarar bättre på gasen och har en bättre kvallite och känlsa typ :) mvh tompa

tompa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Japp det tycker jag. =)

Mvh

ja okey så måste väll försäkringen vara en aningen billigare osså väll mvh tompa

tompa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Som sagt det måste du kolla med bolagen men jag tycker den ska vara billigare.

Mvh

li
1.959
liste
535i -89
Tompa - ett råd i all välmening: köp inte en motorstark gammal E32:a. Utan att veta din ekonomiska situation så vågar jag påstå att du kommer att bli utfattig på kuppen.

Även om du kör försäkringen på din far (jag ORKAR verkligen inte ta den diskussionen nu) så kommer det att kosta dig MASSOR att hålla bilen rullande. Köp dig en bil du har råd med istället och LEV lite. Det är inte roligt att lägga ALLA pengar på bilen och dessutom få låna/tigga av föräldrarna.
hmm nu fick man en tanke ställning ska kolla upp litte . ps jag jobbar på dhl på kontoret så jag betalar bra mycket själv och är inte en litten bortskämd skitunge :) du ska ha ett stort tack M5-Power

tompa
li
1.959
liste
535i -89
Jag menar inte att du är bortskämd - jag menar att såvida du inte är en av Sveriges mest välavlönade 17-åringar så blir det KÄRVT för dig att driva en gammal E32:a. Detta även om du får tag på ett exemplar som är tekniskt perfekt och inte kräver en enda krona i reparationer.

Det finns några fasta kostnader varje år:
- Oljefilter 170 kr
- Olja runt 1.000 kr
- Luftfilter 400 kr
- Tändstift 600 kr
- Skatt 2.733 kr
- Bensin (vid körsträcka 1.000 mil) runt 17.000 kr

Bara där har du 2.000 kr per månad. Och då har jag inte räknat med försäkring, däckbyte, väntade reparationer (stötdämpare/bromsar) och oförutsedda reparationer.
Håller inte helt med om att E32 är extra ruinerande som modell, ruinerande kan vilken gammal bil som helst vara, även en Nissan Micrad, det gäller att köpa rätt ex.

Har man inte extremt höga krav att allt måste fungerar som när bilen var ny, "finns stora mängder beg delar ute" går det utmärkt att åka 7:a billigt, helst med manuellåda för att slippa problem med automatlådan, dessutom mycket roligare att köra.

Visst försäkringen är dyrare på 7 serie än motsvarande 5 serie, men så är också inköpspriset oftas högre på 5 serie, så det ena äter upp det andra.

Trafikförsäkring är nästan alltid det vettigaste för en gammal 7:a värd upp till 20-25tkr, håller man den bara borta från gatuparkering så fungerar det bra för dom flesta.

Så ut och köp 7serie, bättre bil i prisklassen går inte att hitta, välj ut en vettig bara, så kommer du få en trevlig start på bilägandet, törstig?, min 735i-87 var inte mer törstig än en 4cyl 116hk 245 aut, och 7:an var överlägsen i allt, utom att vara tråkig.

Mvh Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.