|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Anders Olsson: Man skriver ju bara vad man själv har varit med om. Det är inget bevismaterial om det verkar så. //Schnitzer |
|
|
För någon timme sedan hade jag en dust mot en M5 e34 med min 9-5 Aero, jag tror det var en 3.8....välskött såg den ut att vara iaf. Jag har tidigare slipstreamat jämnt med en M3:a (förmodligen 3.0) upp till 200km/h och med det i färskt minne tänkte jag kolla hur pass snabb M5:an var. Först ligger han bakom mig och han hänger naturligtvis på utan problem, därför släpper jag förbi honom. När vi kommer ikapp en bil som sedan går åt sidan vid ~120km/h öppnar han spjället. Det puffar till ur rören och jag trampar också fullt, kanske något efter honom men ändå, skillnaden var tydlig. Jag blev klart frånåkt speciellt med tanke på att jag låg i baksuget (ett tag). Dom går bra dom där rackarna. :-) Det kanske var någon härifrån förresten? På riks 80 mellan Gävle och Sandviken. Flåklypa |
|
|
vad har du gjort åt Aeron? BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
Helt original. Flåklypa |
|
|
Jag M5 92 fick pissk av en M3 95-96 jag tog starten men sen tappade jag mer å mer änd upp till en bit över 200 km , vi provad även rulande start från 100 å det blev samma sak ... :( . OBS Detta hände på ett flyg fält OBS Så hädan effter har jag lite respekt för M3or ... MVH Lars |
|
|
400 Nm: Du borde inte haft så mycket att sätta imot i starten. M3 föraren måste ha gjort någon tabbe av något slag. //Schnitzer |
|
|
Flåklypa: Vad har du för årsmodell? Manuell eller? Far min hade en 9-5 Aero 02, visserligen automat men 250hk iaf. Och den hade absolut ingenting att sätta emot min bil. Kanske är mkt snabbare med manuell? Fast man tycker inte att det ska spela någon roll upp i fart med sportläget i. Han körde lika mot min 2.7l e30 jag hade förut, så jag förstår inte alla Aeros/T4as som går som faaan? :) |
|
|
Schnitzer :Det kändes som att han lekte med mig ... , allså han drog ifrån mig med 3-4 meter per växel , han precis slänga in 5an före vi/jag gav upp . ( Han så att han hadde ny motor i M3an som inte var trimmad ) . Hur brutalt ska du en TRIMMAD M3 gå ... mvh Lars |
|
| 400 NM, var det på sävast flygfält? | |
|
BMWM_4ever : Nja vet inte vad flygfältet heter det var i luleå trkten . |
|
|
400 Nm: Det stämmer nog som en del säger att många 3,8:or har ganska lite hk. Alla M3 och M5 som jag har kört mot har ändå gått väldigt bra och har haft mycket hk efter uppmätning, men om du inte tar dig förbi en M3 3,0 i farter över 150 km/h så är det ju skumt. Stillastående mot en M3 är man död! //Schnitzer |
|
|
Jag har en manuell sedan -00. Jag blev ortoligt paff när jag låg bakom den där M3:an, antingen var det något fel på den eller så var det skit bakom spakarna för M5:an jag körde mot igår var klart mycket rappare. Flåklypa |
|
| 400nm: Kan ha varit jag du rejsade mot. Kör en Avusblå -97. | |
|
BMWM_4ever : jag jag börjar tro de . Har du kört mot en nyare M5 (e39) ? mvh lars |
|
|
Jag har kört mot en M5 E39 som var chippad tydligen. 0-150 var det jämt i stort sett, kan bero på att jag är rätt så snabb på o växla kanske, sen efter 150 så sega han ifrån....ingen jätte skillnad dock....däremot skulle jag inte vilja starta från 100 och dra till 250:)...ruskigt snabba uppåt 200 där. MVH: Henrik ///M3 |
|
| 400nm, ja och jag vann. ca 70-190km/h, ensam i bilen 5l soppa. De var 2st i M5:an. var väldigt jämnt, slipstreamade och kunde precis köra om innan E4:an delades till 1-filigt. | |
|
Det var som f-n , M3er är tydligen inte att leka med ... . jag tycker det är coolt när en äldre bil spöar en nyare mvh Lars |
|
|
Hej på er. Det va jag som körde mot Flåklypas SAAB 95. Mellan Gävle o S-viken. Även idag gjorde jag det. Trevlig prick det där. |
|
nk |
hej jag har haft en M5 3,8 och har nu en M3 limo 97 och om du vill känna att du har en snabb bil så ska du köpa en M3 i den känns det att du trycker fullt det är om du är ute efter den känslan men jag tycker att M5 är snabbare från 170 och upp till 250 och om du nu vill köpa en M3 så köp min den är till salu och är fin och fräsch mvh Nicki alltid problem |
|
nk: hehe oki.. din är fin och fräsch? läste längst ner i ditt inlägg å flina till;-) BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.