AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.576

M3:an startar inte

Sida 2 av 2
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Stoffe_m3: Jag har haft igång bilen ngr gånger under vinter. Ja, bilen gick hur bra som helst innan...

Har varit å kollat lite idag, fick igång den me startgas...
och har mätt vid sladdarna vid pumpen och det verkar som att pumpen inte får nån ström, så det kanske e relät som e trasigt...får testa att byta ut det...

Niklas Olsson, BMW M3-94
Bilder: Länk
vissa larm bryter ju bränsle pumpen...
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Har köpt ett bränsle relä idag, testade att byta, visste först inte vilket det var, fanns 4 st exact likadana i säkringsboxen. testade alla men bilen startade inte ändå. Är det så att det e garanterat bränslepumpen? Men det konstiga är att när jag mätte upp strömmen vid pumpen så fick jag ingen ström där, men kan ju ha mätt fel me...ska testa att plocka upp pumpen å testa den...

Niklas Olsson, BMW M3-94
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Hej. Ursäkta att jag inte kollade upp reläna åt dig som jag lovade. Har haft lite fullt upp och ej hunnit åka till min kära bil. Men jag tror att det av ngn anledning är 2st relän till pumpen. Men prova att koppla ström direkt till den.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Pumpen startar me direkt ström dit, var inne på bmw och köpte ett relä, han sa att det bara fanns ett...bytte, men bilen startar ändå inte..

direktkopplar jag pumpen så startar bilen...

Blir snart tokig om jag inte hittar felet....

Niklas Olsson, BMW M3-94
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag tror det är larmet eller startspärren som bryter strömmen till pumpen. Kanske en larmfirma kan hjälpa dig med en felsökning?
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Har kommit fram till att det e kablen mellan relät och pumpen, har dragit en ny där emellan nu...vet nån om det sitter något på den kablen?

Niklas Olsson, BMW M3-94
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.